Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jan.van.gent Bekijk Berichten
    Mijn M40 verbruikt rond de 7 liter. Laatste tank was 7.2
    Dat is idd extreem weinig, de meesten zitten rond 8-9. Maar bij gelijke rijstil zit je met een 320i toch al aan 10-12...
    Dat is zo maar eventjes 2 tot 4 liter verschil. Met een 316i moet je al serieus zot doen om die boven de 10 te krijgen. Een 320i daarintegen...

Let op, voor geluid, loopcultuur,... kies ik een sixpack anytime (behalve een S14 dan), maar op vlak van verbruik is dat toch wat anders.
    Oké, akkoord

't Was maar een veronderstelling van mij naar analogie hè Al heb ik toch nooit 7 liter gehaald met mijn M40-blokken.

Comment

• http://www.youtube.com/user/BMWM20PO...19/NTcqDOs_bVc
      iemand van't forum zeker? of niet

Comment

• Is dat serieus? 60 euro voor kapkes voor mijn velgen? Zal bij de stealer dan nog duurder zijn, of niet? http://cgi.benl.ebay.be/BBS-BMW-orgi...#ht_3095wt_907

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyline Bekijk Berichten
          Is dat serieus? 60 euro voor kapkes voor mijn velgen? Zal bij de stealer dan nog duurder zijn, of niet? http://cgi.benl.ebay.be/BBS-BMW-orgi...#ht_3095wt_907
          Ge kunt ook gewoon emblemen (logo's) van BMW kopen hé.
          Honda S2000 2002
          BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jan.van.gent Bekijk Berichten
            Dat wordt eerder gezegd bij een 318is tov een 318i. Gezien het hoger aantal pk's van een 318is moet die minder het onderste uit de kan halen bij een sportieve rijstijl en zou die dus minder KUNNEN verbruiken dan een 318i.
            Vergeet ook niet dat het M42 blok van een 318is veel moderner is dat een M40. 16 kleppen doet ook al serieus wat aan het verbruik hé
            Honda S2000 2002
            BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
              Mja. Der is al een kapke gaan vliegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                BMWFREAK heet hij hier denk ik...
                1991 BMW E30 318is

Comment

• Misschien leuk voor iemand hier?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
                    Gewoon bij de auto5 4 stickertjes gaan halen en erover kleven inderdaad

Comment

• Die van Auto 5 zullen te klein zijn denk ik.

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                        Die van Auto 5 zullen te klein zijn denk ik.
                        Auto5 heeft dan ook kleine prijsjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                          zo'n webercarburator geval , ge kunt da nie op een injectiemotor plaatsen zeker?
                          "opent wikipedia en begint te zoeken"

Staat niet veel uitleg over ('t is gewoon een merk van carburator?)
                          http://en.wikipedia.org/wiki/Weber_carburetor
                          Is idd een merk ja. En kan je op injectiemotor doen, maar of dat veel gaat uithalen...

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten

Ik zou een grootlicht eruit kunnen halen en daar achter een luchtpijp steken Iedereen denken dat ik een beest van een motor heb
                          M10 is ook een beest van ne motor. Met paar aanpassingen kregen ze daar 1500pk uit Duurde wel maar een paar ronden, maar als dat pole position betekende...

Oorspronkelijk geplaatst door Skyline Bekijk Berichten
                          6 in lijn klinkt denk ik sowieso beter. Is erom gekend. Maar vergeet niet dat de snelste E30 motoren toch wel 4 cilinders zijn. (320is en M3)
                          333i niet vergeten voor de afrikaanse markt, en das geen 4cil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                            M10 is ook een beest van ne motor. Met paar aanpassingen kregen ze daar 1500pk uit
                            1500PK?

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.
                            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                              Ik meen mij toch te herinneren dat er op e30-forum zo'n topic bestaat over het verbruik van alle versies, en daar komt dat toch ook naar boven hoor. Meen ik mij te herinneren hè...

't Lijkt in elk geval toch ook logischer? Want die 6cilinder is krachtiger dus heeft minder moeite?
                              Mijn 516i verbruikte minder dan de gemiddelde 320i M20. En die gaspedaal kende enkel maar aan en uit stand. En warmrijden kende die ook niet.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Auto5 heeft dan ook kleine prijsjes
                                Kom je morgen naar de 'bescheiden' () meeting in Gent?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                                  Kom je morgen naar de 'bescheiden' () meeting in Gent?
                                  Goh ik twijfel !

Met de e30 sowieso niet. Volgende week donderdag gaat hij binnen, dus ik laat hem nu ook wel even staan. En met de Ferrari Scudo Multijet lichte vracht heeft niet veel zin denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                    Mijn 516i verbruikte minder dan de gemiddelde 320i M20. En die gaspedaal kende enkel maar aan en uit stand. En warmrijden kende die ook niet.
                                    Sterk Werk

Comment

Goh ik twijfel !

Met de e30 sowieso niet. Volgende week donderdag gaat hij binnen, dus ik laat hem nu ook wel even staan. En met de Ferrari Scudo Multijet lichte vracht heeft niet veel zin denk ik
                                      Hey, ik kom ook met een Ferrari.
                                      Ofwel één van 1967 ofwel één van 2011.

Tot zover dit intermezzo ... terug naar E30:

325i Cabrio voor €1750.

(Ferrari = Fiat)

Comment

(Ferrari = Fiat)
                                        Wa zit gij nu te zeveren gast?

EDIT: die cab ziet er precies nog deftigjes uit

Comment

Hey, ik kom ook met een Ferrari.
                                          Ofwel één van 1967 ofwel één van 2011.

Tot zover dit intermezzo ... terug naar E30:

325i Cabrio voor €1750.

(Ferrari = Fiat)
                                          Niet zo duur me dunkt.

Comment

Working...
                                          X