Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
    Nee ge hebt mij gebeld, remember?
    Juist! En die kerel z'n gsm lag blijkbaar heel de dag af... Maar Asserti had nog een carter liggen.

    @CAS: ik weet nog goed die ene keer dat jij Jokke Beton zijn 325cab had geleend voor een trouw ofzo, en we er in de haven een ritje mee gaan doen zijn..
    Optrekken in de tunnel met het dak open
    Bochtje pakken daar aan dat tankstation
    Iedereen u bekijken als een bende tsjoefen in een bmw cabrio.. nuja, da was minder
    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    325i cabrio

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
      wat asserti ook heeft, dat is een e30.
      zonder nummerplaten/remmen
      Captain Turbo
      General Von Driftenstein

      Oorspronkelijk geplaatst door C_X
      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
        zonder nummerplaten/remmen
        Jouw avatar heb jij niet gestolen hé! Hij heeft er 1 .

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
          Jouw avatar heb jij niet gestolen hé! Hij heeft er 1 .
          Is er hier al ergens een topic over jouw Dolf?
          1991 BMW E30 318is

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
            Is er hier al ergens een topic over jouw Dolf?
            Ik zie daar het nut niet van in. Het ding doet kilometers en ik doe zo weinig mogelijk kosten aan het spel. Uiteraard bespaar ik wel niet op het onderhoud om de kosten te drukken.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
              Hebt ge daar foto's van? En wat is daar het praktisch nut van?
              Linkje

              Op dit moment hebt ik de cheapass mod 'gaten in de luchtfilterdoos', wat zorgt voor het leuke aanzuiggeluid onder belasting. Door het plaatsen van een vervangblok is de sound lichtjes anders geworden, het aanzuiggeluid van m'n vorige m20b20 was niet te versmaden. Daarom zou ik dat graag terug wat luider laten doorklinken in het interieur. De gaten in de luchtfilterdoos hebben hier echter als nadeel dat de motor stationair minder mooi bolt ('t is maar miniem, maar ik heb m'n blokje graag weer 200% stabiel bollen) : er is geen rijwind, de motor kan rustig zijn warmte afgeven en die hete lucht wordt rechtstreeks naar binnen getrokken door die gaten.

              Een K&N + hitteschild heb ik bekeken als optie. Maarrr;
              - ding kost het dubbel
              - ik heb altijd goede (luister)-ervaringen gehad met carbon-achtige inlaten

              Ze spreken hier niet echt van vermogenswinst (bij de K&N met schild zeker wel, ik weet niet wat er waar van is), maar wel van 'betere gasrespons' of 'iets meer pit in 3de en 4de' enz. Uiteindelijk maakt het me niet uit, zo lang ik maar zonder vermogensverlies een leuk inlaatgeluid krijg.

              Goeie filmpjes zijn er niet van te vinden; dit is van een vergelijkbare kit (ook slecht filmpje)
              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


              Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
              Neen, het is enkel het stuurhuis van een E36. Dus je hebt nog servopomp / leidingen / olievatje + bevestigingen nodig van een E30. Als je al een servo hebt is dit geen probleem, dan zit dit er allemaal al in. Als je geen servo hebt moet je al deze dingen op de kop zien te tikken
              Ohja, niet te vergeten: als je geen servo hebt moet je ook een kortere stuurstang zien te vinden.
              En da's dus het nadeel als men als basis een KALE auto koopt.
              Nu, normaal gezien kan ik wel iemand zijn servo overnemen binnen X maanden. 't Is allemaal niet dringend, maar als het eens zo ver is dan weet ik u te contacteren.
              Last edited by Geertt; 03/06/2011, 13:10.

              Comment


              • http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=190453510

                Ook al een paar keer bekeken ziet er nog de moeite uit om eens te gaan bekijken 318i

                Comment


                • De aankoop van een 318 kan ik eigenlijk moeilijk begrijpen. Ik vind dat echt zo'n vlees-noch-vis-keuze. Ofwel 316 en kachel je fijn met de basismotor rond (wat op een of andere manier zeker ook zijn charme heeft) ofwel meteen 320 voor de sound en soepelheid of 318IS voor de spelerij...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                    http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=190453510

                    Ook al een paar keer bekeken ziet er nog de moeite uit om eens te gaan bekijken 318i
                    doe dat dan!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                    De aankoop van een 318 kan ik eigenlijk moeilijk begrijpen. Ik vind dat echt zo'n vlees-noch-vis-keuze. Ofwel 316 en kachel je fijn met de basismotor rond (wat op een of andere manier zeker ook zijn charme heeft) ofwel meteen 320 voor de sound en soepelheid of 318IS voor de spelerij...
                    lol? En wat als je niet de taks, verzekering en zuip van een b20 wilt, noch de hoge aankoopprijs en verzekering van een 318is, en je weet een goede 318 staan, ga je die dan laten staan, omwille van de door u opgegeven redens? Dát lijkt me raar
                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                      http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=190453510

                      Ook al een paar keer bekeken ziet er nog de moeite uit om eens te gaan bekijken 318i
                      Ziet er idd goed uit
                      bovendien kan je aan 't kleuverschil van de nrplaathouder achteraan 'zien' dat er een oude plaat opzat(>> oudere mensen) veel kans op dat het nog van 1e eigenaar komt en redelijk goed onderhouden was/is
                      1500€ geeft je nog de ruimte om veranderingen/kleine herstellingen toe te laten & een 1.8 als beginnersauto is volgens mij MEER dan genoeg en verzekerbaar op je eigen naam
                      mijn autootjes:

                      Volvo V60 D3 R-Design 2021
                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                        En waarom niet?

                        Waarom zou iemand een cabrio willen:
                        - Voor de looks -> motor doet er niet toe
                        - Voor het open gevoel -> motor doet er niet toe
                        - Omdat je graag cabrio rijdt -> motor doet er niet toe
                        - Om te cruisen -> motor doet er niet toe
                        - Om chicks mee te versieren -> motor doet er niet toe
                        - Om in gezien te worden -> motor doet er niet toe
                        - Om in van blote poes te doen -> motor doet er niet toe
                        - Om de motor beter te horen -> ok, je hebt een punt

                        Voor alle zaken waarbij de motor er wel toe doet, vind ik het niet verstandig om een cabrio te nemen:
                        - Hard rijden -> stoffen dak = unsafe
                        - Bochten pakken -> chassis is minder stijf bij een cabrio
                        - Driften -> cabrio is zwaarder + meestal lek
                        - Optrekken -> cabrio is zwaarder

                        Dus als ik een cabrio zocht, dan zou ik niet zozeer kijken naar de motor, maar naar de algemene staat en de prijs
                        Als je sportief rijd zonder zot te doen kan dat perfect in een cabrio. Tijdens ht ritje in daxters cabrio heb ik helemaal niets gemerkt..

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                          doe dat dan!



                          lol? En wat als je niet de taks, verzekering en zuip van een b20 wilt, noch de hoge aankoopprijs en verzekering van een 318is, en je weet een goede 318 staan, ga je die dan laten staan, omwille van de door u opgegeven redens? Dát lijkt me raar
                          Uiteraard niet. Los van dat heb ik het op een of andere manier meer voor 316's.
                          En in Gerrit zijn geval, als een 320 in het bereik ligt, vind ik dát wel raar. Maar da's ieder zijn ding.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                            Uiteraard niet. Los van dat heb ik het op een of andere manier meer voor 316's.
                            En in Gerrit zijn geval, als een 320 in het bereik ligt, vind ik dát wel raar. Maar da's ieder zijn ding.
                            320 ligt in m'n bereik. inderdaad
                            Maar een 318 heeft ook z'n charme's.
                            'k zou maar voor een 320 gaan alleen al voor de 6cyl en het geluid die het maakt
                            Mijn diesel zuipt nu al rond de 10 liter, =/ liever een naftje dan met wat charisma


                            Zonder zij-pinkers vindt ik ook leuk
                            Last edited by ; 03/06/2011, 14:19.

                            Comment


                            • inderdaad gewoon eens wat meer gaan kijken

                              en dat een goedkope oude auto ook kan rijden zonder veel kosten ga ik proberen te bewijzen met de e34

                              Comment


                              • heb ik al bewezen. En goedkoop bewijzen met een m20b20 e34 automaat..
                                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                Comment


                                • Een M40 is zonder meer een oerdegelijk blok.

                                  2 punten om in het oog te houden:
                                  - nokkenas durft inlopen
                                  - distributieriem

                                  Los daarvan miskomt er niets aan die blokken, terwijl een m20 vaak al eens extra kuren durft krijgen.
                                  1991 BMW E30 318is

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                    Zonder zij-pinkers vindt ik ook leuk
                                    Misschien beter nog wat verderblokken om zo'n kemels te vermijden


                                    Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                    http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=193788169
                                    Als je zo'n advertentie vindt in België ga ik er meteen naar toe.
                                    Jij gaat er van uit dat die kar super is. Staat wel proper, maar die foto's zijn toch ongelooflijk onduidelijk? Je kan nergens onder de bumper zien doordat het zo donker is...
                                    Honda S2000 2002
                                    BMW E30 318is 1990

                                    VW Polo 1.9TDI 2006

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                      Een M40 is zonder meer een oerdegelijk blok.

                                      2 punten om in het oog te houden:
                                      - nokkenas durft inlopen
                                      - distributieriem

                                      Los daarvan miskomt er niets aan die blokken, terwijl een m20 vaak al eens extra kuren durft krijgen.
                                      Bij die nokkenas mag je ook nog klepstoters aan toevoegen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                        Een M40 is zonder meer een oerdegelijk blok.

                                        2 punten om in het oog te houden:
                                        - nokkenas durft inlopen
                                        - distributieriem

                                        Los daarvan miskomt er niets aan die blokken, terwijl een m20 vaak al eens extra kuren durft krijgen.
                                        Mijn 316i had na 110000km versleten schraapveren waardoor er compressieverlies was op 2 van de 4 cilinders.
                                        Honda S2000 2002
                                        BMW E30 318is 1990

                                        VW Polo 1.9TDI 2006

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Metaphore Bekijk Berichten
                                          Mijn 316i had na 110000km versleten schraapveren waardoor er compressieverlies was op 2 van de 4 cilinders.
                                          Ik ben het * vergeten. Diene van m'n ex had 300k km, startte elke ochtend zonder morren, en was content met 8,5 liter. En die haalde nog 200 op teller.


                                          *mits goed onderhoud
                                          1991 BMW E30 318is

                                          Comment

                                          Working...
                                          X