Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
    Neen. Ik vind dat het functioneel moet zijn ook, geen nood aan.


    Zeer functioneel om in de open haard te smijten.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
      Zeer functioneel om in de open haard te smijten.
      Dat gaat nog harder stinken dan het lelijk is.
      1991 BMW E30 318is

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
        Zeer functioneel om in de open haard te smijten.
        Mijn leefruimte gaat daar alleen wat van rieken

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
          Dat gaat nog harder stinken dan het lelijk is.

          Comment



          • Dat is een car-bra

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
              Neen. Ik vind dat het functioneel moet zijn ook, geen nood aan.


              Tuurlijk.
              Heeft een functie: tegen steenslag.

              Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
              Zeer functioneel om in de open haard te smijten.

              E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                Heeft een functie: tegen steenslag.


                Lol, daar ben ik mij van bewust hoor. Ik bedoel maar: voor mij is het niet functioneel genoeg.

                Comment




                • Dit zou ideaal zijn hè. Er zitten dempers van KW onder volgens Gio van hier.
                  Zijn die veren moeilijk zelf te plaatsen? Anders denk ik dat ik het gewoon bestel en dan zien we wel weer waar we uitkomen voor de keuring.

                  @NineEleven: jij hebt een setje van hottuning.be. Is dat met attesten of switch telkens voor de keuring? En heb je dat zelf gestoken of...?

                  EDIT: net even gaan meten: met 35 denk ik dat hij achteraan gaat raken, 55 is niet laag genoeg. Er is nog altijd een ruime spatie en ik zou toch graag dat de wielkast mooi gevuld is.

                  EDIT II: is het ook mogelijk om -ik zeg maar- veren van Weitec of Eibach op de dempers van KW te zetten?
                  Last edited by ; 06/06/2011, 19:33.

                  Comment


                  • Hoe meet je dat dan? Want een E30 met -4 verlagen achteraan komt meestal in het echt maar een halve cm lager. Bij mijn 316i gasdoos kwam die zelfs eerst hoger uit... Na verloop wel nog wat gezakt, maar verlaging zag je daar niet.



                    Was - 4 rondom. Wel gastank er in.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                      Hoe meet je dat dan? Want een E30 met -4 verlagen achteraan komt meestal in het echt maar een halve cm lager. Bij mijn 316i gasdoos kwam die zelfs eerst hoger uit... Na verloop wel nog wat gezakt, maar verlaging zag je daar niet.



                      Was - 4 rondom. Wel gastank er in.
                      En dat is -4 rondom? Hebt ge foto's van vooraan? Want als ik dit bekijk, vrees ik dat ik sowieso ga raken met die Alpina's eronder.
                      'k Heb ook al gedacht op terug die BBS op te zetten en die Alpina's gauw weg te doen
                      En als ik derjuist buiten wat slordig ga bekijken tot waar dat zou komen met die 17 inchers, zou ik 80 moeten hebben ofzo Of ik bekijk het niet helemaal goed

                      Enige vraag die mijn dan rest: zou die 60 vooraan haalbaar zijn met de Alpina's. Of een gokje wagen en als 'ie raakt de BBS'ers erop.
                      Last edited by ; 06/06/2011, 19:49.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                        'k Heb ook al gedacht op terug die BBS op te zetten en die Alpina's gauw weg te doen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                          Hoe meet je dat dan? Want een E30 met -4 verlagen achteraan komt meestal in het echt maar een halve cm lager. Bij mijn 316i gasdoos kwam die zelfs eerst hoger uit... Na verloop wel nog wat gezakt, maar verlaging zag je daar niet.



                          Was - 4 rondom. Wel gastank er in.
                          Ik vind dat de wielen mooi in de kassen zitten. Voor mij zou het toch mooi genoeg zijn, vergeleken met de kloof die er nu is tussen mijn banden en wielkassen.

                          Maar de velgenmaat doet er ook toe zeker? Hoewel, als je een grotere velg neemt, heb je meestal lagere profielband, dus komt op hetzelfde uit ongeveer qua omtrek, denk ik?

                          E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                            Ik vind dat de wielen mooi in de kassen zitten. Voor mij zou het toch mooi genoeg zijn, vergeleken met de kloof die er nu is tussen mijn banden en wielkassen.

                            Maar de velgenmaat doet er ook toe zeker? Hoewel, als je een grotere velg neemt, heb je meestal lagere profielband, dus komt op hetzelfde uit ongeveer qua omtrek, denk ik?
                            Misschien ligt daar mijn antwoord

                            'k Ga da is ne keer gaan afmeten

                            Comment


                            • Ian

                              BBS zou zo'n 59cm in doormeter zijn, de Alpina's zelfs 56cm. Dus als Gio met die BBS'en zonder probleem 60/40 had liggen, moet dat met die Alpina's ook kunnen want die zijn zelfs kleiner in diameter.

                              Of klopt deze redenatie toch niet?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                Maar de velgenmaat doet er ook toe zeker? Hoewel, als je een grotere velg neemt, heb je meestal lagere profielband, dus komt op hetzelfde uit ongeveer qua omtrek, denk ik?
                                Komt normaal op zelfde neer, bij mij zaten er wel banden op die eigenlijk te groot waren voor E30.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                En dat is -4 rondom? Hebt ge foto's van vooraan?
                                Met normale bandenmaat op:





                                Is -4 rondom, gewone sportkit van KW. Beste voor zijn geld. Voor een 600euro heb je dat geinstalleerd bij een pro met attesten en heel de reutemeteut. Ikzelf heb deze 2dehands gekocht voor 350 met 12000km op, heb er dan een 10 000km met gereden en ophanging is weer verkocht voor 350 of zelfs 400. Dus moest ik van u zijn zou ik die goedkope kits achterwege laten. Dit is meer dan genoeg als je vooral voor optische redenen de kar lager wil leggen. En de rijeigenschappen gaan er ook serieus op vooruit zonder echt super veel in te boeten aan comfort.

                                Beste is wel nog altijd schroefkit, maar das direct een prijsklasse hoger...

                                En dit is trouwens zelfde kar, zelfde kit, maar 14" velgen met te kleine banden voor E30...



                                Kassen zijn niet gevuld dan, maar het kot ligt wel lager

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                  http://cgi.ebay.de/KW-Federn-BMW-3er...ht_2503wt_1082

                                  Dit zou ideaal zijn hè. Er zitten dempers van KW onder volgens Gio van hier.
                                  Zijn die veren moeilijk zelf te plaatsen? Anders denk ik dat ik het gewoon bestel en dan zien we wel weer waar we uitkomen voor de keuring.

                                  @NineEleven: jij hebt een setje van hottuning.be. Is dat met attesten of switch telkens voor de keuring? En heb je dat zelf gestoken of...?

                                  EDIT: net even gaan meten: met 35 denk ik dat hij achteraan gaat raken, 55 is niet laag genoeg. Er is nog altijd een ruime spatie en ik zou toch graag dat de wielkast mooi gevuld is.

                                  EDIT II: is het ook mogelijk om -ik zeg maar- veren van Weitec of Eibach op de dempers van KW te zetten?
                                  Ik ga ze wisselen voor de keuring. Ik heb het door een kameraad laten doen en zelf geassisteerd en toegekeken. Je moet veerklemmen en een fusseekogeltrekker hebben. Het werkt het beste met 2 om die veerpoot uit elkaar te halen. Je moet een beetje improviseren om de schroef van de demper los te krijgen. Eens je zover bent zal je wel merken wat ik bedoel

                                  Die veren zijn uitwisselbaar.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                    Ik ga ze wisselen voor de keuring. Ik heb het door een kameraad laten doen en zelf geassisteerd en toegekeken. Je moet veerklemmen en een fusseekogeltrekker hebben. Het werkt het beste met 2 om die veerpoot uit elkaar te halen. Je moet een beetje improviseren om de schroef van de demper los te krijgen. Eens je zover bent zal je wel merken wat ik bedoel

                                    Die veren zijn uitwisselbaar.
                                    Zou je niet beter opteren voor een extra set dempers als je ieder jaar dat gaat wisselen voor de keuring?

                                    Comment


                                    • De e30 start ook weer hier De 3 massakabels gepoetst en de teller eruit gehaald en hij werkte weer. Of die tellerunit er werkelijk iets mee te maken heeft weet ik niet maar hij is in elk geval kapot. Mijn pa zei dat die ook kon storen dus daarom heb ik hem eruit gehaald. Deze week ga ik een nieuwe teller halen, samen met de Mim velgen. Ik heb besloten ze toch te kopen
                                      Morgen een testritje doen. fingers crossed

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                        Hoe meet je dat dan? Want een E30 met -4 verlagen achteraan komt meestal in het echt maar een halve cm lager. Bij mijn 316i gasdoos kwam die zelfs eerst hoger uit... Na verloop wel nog wat gezakt, maar verlaging zag je daar niet.



                                        Was - 4 rondom. Wel gastank er in.
                                        Wat een zalig karretje was me dat

                                        Dexter, ga gewoon voor eibach. Da's goed en laag genoeg en de keuring merkt het niet.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                          Zou je niet beter opteren voor een extra set dempers als je ieder jaar dat gaat wisselen voor de keuring?
                                          Ik heb hier een set veerpoten liggen met originele veren en veren voor achteraan. Dan ook nog 4 dempers en 4 veren die ik eronder uit heb gehaald met het plaatsen van de verlaging. Daarvan ga ik de achterste dempers terug steken voor de keuring. De voorste waren zo lek als iets en die veren waren ook roestig. Dat was trouwens ook een verlaging. Hij staat na het plaatsen van de TA-techix kit alleszins even hoog als ervoor maar de huidige setup zou nog moeten zakken na meer km te rijden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X