Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Novel Bekijk Berichten
    pff mijn eerste wagen is een e30 325i kost me idd veel, maar kheb het er voor over! Btw mijn zus is net 17 en is mede eigenaar + blutsrijder in de wagen!!
    Ik wacht nog altijd op contactgegevens van uw zus,

Mvg.

@Jonas:

vermogen word je rap gewend dat is waar, maar als je nu een 150pk auto koopt wil je binnen een half jaar ook ene met 200pk hoor
    Hoeveel pk heeft zo een 316i juist? Maat van mij heeft een E46 316i, dat spel is al behoorlijk goed losgereden, en met de combinatie RWD en voldoende in toeren houden laat hij toch behoorlijk wat mensen achter aan de lichten...

Hernemingen sjah, tegen de hedendaagse diesels zal je niet moeten beginnen, maar daarvoor koop je toch geen E30?
    Denk aan de positieve punten van die wagen ipv te focussen op het gebrek aan vermogen...

Veel gasten moeten het met véél minder stellen als eerste wagen!
    Je moet nog leren rijden etc, je kan niet beter hebben dan iets van sub 2000 euro met weinig vermogen. Weinig taks en biv, en een 318is of meer krijg je toch niet verzekerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
      Ik wacht nog altijd op contactgegevens van uw zus,

Mvg.

@Jonas:

vermogen word je rap gewend dat is waar, maar als je nu een 150pk auto koopt wil je binnen een half jaar ook ene met 200pk hoor
      Hoeveel pk heeft zo een 316i juist? Maat van mij heeft een E46 316i, dat spel is al behoorlijk goed losgereden, en met de combinatie RWD en voldoende in toeren houden laat hij toch behoorlijk wat mensen achter aan de lichten...

Hernemingen sjah, tegen de hedendaagse diesels zal je niet moeten beginnen, maar daarvoor koop je toch geen E30?
      Denk aan de positieve punten van die wagen ipv te focussen op het gebrek aan vermogen...

Veel gasten moeten het met véél minder stellen als eerste wagen!
      Je moet nog leren rijden etc, je kan niet beter hebben dan iets van sub 2000 euro met weinig vermogen. Weinig taks en biv, en een 318is of meer krijg je toch niet verzekerd
      Een 316i laat zich best rijden. Verhouding kg/pk zal hoogstwaarschijnlijk nog interessanter zijn bij een e30 dan bij een e46...
      1991 BMW E30 318is

Comment

• 316i = 102 pk op een goeie 1050 - 1100 kg

Comment

• Da komt wel goe .
          Zolang hij scheef gaat in het nat ben ik content

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
            Een 316i laat zich best rijden. Verhouding kg/pk zal hoogstwaarschijnlijk nog interessanter zijn bij een e30 dan bij een e46...
            Net eens opgezocht. Ze doen alletwee officieel 12,5 seconden naar 100. Bij de E46 is dit sowieso een stuk sneller, en weegt toch dik 150kg meer dan een E30.

316i zal dus zeker niet slecht rijden, met zijn 1000kg en 100pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
              316i = 102 pk op een goeie 1050 - 1100 kg
              Dit dus.
              +100pk verzekerd krijgen zal al een hele opgave zijn vriend
              Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
              Da komt wel goe .
              Zolang hij scheef gaat in het nat ben ik content
              Alles gaat scheef.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                Net eens opgezocht. Ze doen alletwee officieel 12,5 seconden naar 100. Bij de E46 is dit sowieso een stuk sneller, en weegt toch dik 150kg meer dan een E30.

316i zal dus zeker niet slecht rijden, met zijn 1000kg en 100pk
                Dat stuk snap ik niet.

12,5 seconden = 12,5 seconden toch?
                1991 BMW E30 318is

Comment

• Maar E30 = al meer tijd gehad om aan vermogenverlies te doen door slijtage?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
                    Maar E30 = al meer tijd gehad om aan vermogenverlies te doen door slijtage?
                    Probably. Al zou dat al bij al nog moeten meevallen mits goed onderhoud enz, niet dan? En zal ook wel te maken hebben met cijfers op papier = niet altijd gelijk aan de reëele cijfers.

Binnenkort trouwens eens met mijn Golfje (90 pk) tegen NineEleven zijn 316 (ook 90 pk) trekken, als die eens aan het rijden geraakt. Weten we ineens hoe fris die puur motorisch staat Op papier zou die tikje sneller zijn.

Comment

• Is het zo een probleem om dat verzekerd te krijgen een 316i ?
                      Ik dacht dal csl_love zijn 320i ook op zijn naam verzekerd was...
                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                      1991 E30 320i

Comment

• WTF, wegen 316's maar zo weinig? Ik geloof dat mijne rond de 1250 zat ofzo, da's toch wel veel verschil voor een paar cilinders extra?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                          Is het zo een probleem om dat verzekerd te krijgen een 316i ?
                          Ik dacht dal csl_love zijn 320i ook op zijn naam verzekerd was...
                          Zou mij op mijn naam >900 euro kosten.

Comment

• Ik ben bezweken. Ik ga straks m'n nummerplaat weer halen, knal de bumper er provisior weer op en ga wat losrijden op het gemak. Binnen een paar weken gaan we hem deftig in orde maken, dus dan rij'k er nu nog een klein beetje mee rond (niet te veel want we moeten sparen voor ons huisje )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
                              Ik voel het goedkomen voor die ene 316i die ik al gepost heb.
                              Tzou zalig zijn !
                              Ik duim voor u
                              Btw als je een brug nodig hebt, mijn neef heeft een garage in Gullegem en ik mag het altijd eens vragen van hem als ik ze nodig zou hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
                                Zou mij op mijn naam >900 euro kosten.
                                Mijn broer zijne saxo kost ook al 800 dacht ik...
                                2012 E92 Bmw 335i DKG
                                1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nightrider_8501 Bekijk Berichten
                                  Ik duim voor u
                                  Btw als je een brug nodig hebt, mijn neef heeft een garage in Gullegem en ik mag het altijd eens vragen van hem als ik ze nodig zou hebben
                                  Way to nice !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                                    WTF, wegen 316's maar zo weinig? Ik geloof dat mijne rond de 1250 zat ofzo, da's toch wel veel verschil voor een paar cilinders extra?
                                    autoweek carbase:

316 2d: 1010 kg
                                    316i 2d: 1065 kg
                                    320i 4d: 1145 kg

en voor de gein:
                                    325iA cabrio: 1330 kg
                                    325iX touring: 1370 kg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                      Dat stuk snap ik niet.

12,5 seconden = 12,5 seconden toch?
                                      Daarmee bedoel ik niet in vgl met de E30 (al zal die inderdaad wel al wat paarden verloren hebben) maar de E46 op zich. Officieel doet die 12,5 maar ik ben vrij zeker dat die 10-11 doet in realiteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        autoweek carbase:

316 2d: 1010 kg
                                        316i 2d: 1065 kg
                                        320i 4d: 1145 kg

en voor de gein:
                                        325iA cabrio: 1330 kg
                                        325iX touring: 1370 kg
                                        Fak zoveel verschil

Toevallig geen zin om zo een volledig overzichtje te maken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                          Fak zoveel verschil

Toevallig geen zin om zo een volledig overzichtje te maken?
                                          M3: 1165 kg
                                          318is: 1125 kg

Comment

Working...
                                          X