Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik zou die no way weg doen voor zo'n mottige één diesel.
Pits effe door, open E30.de, en voor 1000 euro hebt ge er een b25 in liggen!! Een wereld van verschil, echt. Dan wordt aan de rooi lichten staan weer plezant.
Gooi er 1500 tegenaan voor blok+verlaging. Voor dat geld krijgt ge een E30 in de plaats die ge de eerste jaren niet meer kwijt wilt!
BTW, ivm die druk op de leidingen: daar moet ge aan voelen als hij die melding geeft ja.
Volgensmij zal er eerder een klein scheurtje zijn in een leiding die wanneer de motor warm staat het koelwater kan ontsnappen/verdampen... als er koelwater in de motor komt, draait deze onregelmatig en 'bokt'
als je daarvoor al opgeeft mag je idd NOOIT een oudere auto kopen, je hebt (zeker met een E30 cabrio) geen afschrijving maar wel een iets hogere onderhoud/herstellingskost
ik zal binnenkort hoogstwaarschijnlijk een goede M20B25 hebben, moet alleen de tijd hebben om erom te gaan(zit nog een E34 rond), zal je een pak minder kosten dan 1000€
't Is niet dat ik daarvoor opgeef hoor. 't Is het één na het ander. 't Is nu al m'n derde e30 en altijd als ik er geld begin tegenaan te smijten, stopt het niet.
Hij staat online nu, jammer maar helaas.
Moest je dat blok hebben, mag je me het wel zéker laten weten !
Niets is zeker hè. Ik heb zo'n gevoel dat ik hem niet ga kwijt geraken voor een deftige prijs. In dat geval zal ik het geld er noodgedwongen moeten insteken.
Achteraf zal ik dan wel content zijn, op voorwaarde dat alles goedloopt hè. Ik geloof er gewoon niet meer in. Telkens als ik zeg: "oké, ik steek het geld erin en 't gaat lonen." en telkens opnieuw blijven er dingen opduiken. Waarom zou het anders zijn met een b25 blok.
Gekeurd met alle velgen, stuurtjes, spoilers, ... 3750. Denk dat dat nu nog haalbaar is aangezien hij deftig rijdt. Ik wil gewoon het risico niet lopen dat die koelvloeistof maar gewoon lekt ipv culasse.
Als ik dan denk dat het nu cabrio-seizoen is en er nog zotten zijn die 4000 en meer vragen, waarom dan niet met 2 sets velgen erbij. Uiteindelijk zal ik dan nog wel zakken als'k echt iemand concreet heb.
Gekeurd met alle velgen, stuurtjes, spoilers, ... 3750. Denk dat dat nu nog haalbaar is aangezien hij deftig rijdt. Ik wil gewoon het risico niet lopen dat die koelvloeistof maar gewoon lekt ipv culasse.
Als ik dan denk dat het nu cabrio-seizoen is en er nog zotten zijn die 4000 en meer vragen, waarom dan niet met 2 sets velgen erbij. Uiteindelijk zal ik dan nog wel zakken als'k echt iemand concreet heb.
'k vindt da nog een schappelijke prijs denk ik.
't is dan natuurlijk tezien wat ze zeggen op keuring voor verkoop.
'k denk daj gewoon zelf wa meer moet leren doen aan uw e30.
'k vindt da nog een schappelijke prijs denk ik.
't is dan natuurlijk tezien wat ze zeggen op keuring voor verkoop.
'k denk daj gewoon zelf wa meer moet leren doen aan uw e30.
Effe zelf een blok verwisselen?
Als ik de zekerheid heb wat me dat grapje gaat kosten om engineswap te doen en dat het nadien eens écht in orde is: meteen !
Maar 'k geloof er niet meer in
Als ik de zekerheid heb wat me dat grapje gaat kosten om engineswap te doen en dat het nadien eens écht in orde is: meteen !
Maar 'k geloof er niet meer in
Jah 'k heb het niet over een swap, een werkmens heeft daar geen tijd voor ?
'k heb het meer over de oorzaak zoeken van de koelvloeistof. en dan zelf onderdelen zoeken om te vermaken.
Dit is natuurlijk wel wat anders als het een daily is.
Dat koelwater kan niet zomaar weg zijn op 2 weken tijd. De kans zit er dus goed in dat den boel om zeep is, net nadat ik 400 euro heb gelegd voor die inlaatcollector.
Laten maken doe ik in geen geval. Ofwel wacht ik af en als't om zeep is B25 erin ofwel loop ik het risico niet en gaat hij nu weg met één of andere premie voor een einser ofzo.
't Is nu m'n derde e30 en altijd als hij in orde staat, staan er meteen andere zware kosten voor de deur en ik begin het écht kotsbeu te worden. Zeker omdat de andere werkjes zoals de verlaging hierdoor altijd uit blijven.
't Is niet dat ik daarvoor opgeef hoor. 't Is het één na het ander. 't Is nu al m'n derde e30 en altijd als ik er geld begin tegenaan te smijten, stopt het niet.
Hij staat online nu, jammer maar helaas.
Moest je dat blok hebben, mag je me het wel zéker laten weten !
'k Voel mij zo kut eh. Bij Stefaan van QSR 400 euro gelegd. Akkoord, de motor draait mooi nu, maar ik had al een halve b25 erin gehad voor dat geld.
Dus voor bvb een kleine scheur aan uw radiator doet ge dat spel weg? Iets wat trouwens veel voorkomt bij een E30. Velen maken dan de fout om 2dehands radiator te steken terwijl je best gewoon nieuwe koopt, rechtstreeks bij Hella/Behr. Kost ongeveer de helft dan en is hetzelfde...
Best ook enkel koelvloeistof gebruiken. En van wat ik lees van uw verhaal, sorry, maar geld in auto steken en dan weg doen omdat er nog kosten zijn Ofwel maak je geen kosten en doe je hem weg voor er kosten zijn ofwel zet je dat in orde. Maar hem weg doen als je hem 70 a 90% hersteld hebt is gewoon dom imo.
Uw rekensom klopt trouwens ook niet, voor 400euro heb je je 2liter afgesteld, voor het dubbel had je een B25 er in met mss dezelfde kost... Velen hier denken dat een 2.5 er in smijten maar zoveel kost, maar vergeet niet dat je dan met een andere motor zit, waar dus ook wat kosten aan kunnen zijn... Zowiezo ben je bij een motor op pallet infeite verplicht om distri en dergelijke te vervangen.
Feit dat het al je 3de is, laat mij toch denken dat je er graag met rijd, dus ben je imo beter af met dat spel in orde te zetten. Meeste kosten komen namenlijk niet terug. Als het bvb je radiator is, en je betaald nu een 150euro voor een nieuwe (je kan zelfs één van een diesel steken) en je gebruikt altijd koelvloeistof dan ga je dat de eerste 20/25 jaar zeker niet moeten vervangen. Tenzij je hem stuk rijd natuurlijk...
Dus voor bvb een kleine scheur aan uw radiator doet ge dat spel weg? Iets wat trouwens veel voorkomt bij een E30. Velen maken dan de fout om 2dehands radiator te steken terwijl je best gewoon nieuwe koopt, rechtstreeks bij Hella/Behr. Kost ongeveer de helft dan en is hetzelfde...
't Is niet die scheur, 't is altijd iets eh. Ik weet dat het ook allemaal slijtage is en dat dat normaal is bij een 20-jarige auto.
Telkens als ik iets laat fixen en uitkijk naar m'n verlaging, of mijn interieur te herdoen, is er weer iets anders. En dat was in't verleden ook. Da's helemaal niet fijn, want ik krijg die kar nooit naar mijn goesting.
Best ook enkel koelvloeistof gebruiken. En van wat ik lees van uw verhaal, sorry, maar geld in auto steken en dan weg doen omdat er nog kosten zijn Ofwel maak je geen kosten en doe je hem weg voor er kosten zijn ofwel zet je dat in orde. Maar hem weg doen als je hem 70 a 90% hersteld hebt is gewoon dom imo.
Ik gebruik inderdaad enkel koelvloeistof.
En dat is nu juist wat ik zeg hè. Telkens ik er geld in pomp en hij strak staat en ik aan de 'folliekes' wil beginnen, dan komt er weer iets boven water. Enja, daardoor zit ik nu op 70%, maar ik blijf daar godverdomme hangen!
Uw rekensom klopt trouwens ook niet, voor 400euro heb je je 2liter afgesteld, voor het dubbel had je een B25 er in met mss dezelfde kost... Velen hier denken dat een 2.5 er in smijten maar zoveel kost, maar vergeet niet dat je dan met een andere motor zit, waar dus ook wat kosten aan kunnen zijn... Zowiezo ben je bij een motor op pallet infeite verplicht om distri en dergelijke te vervangen.
Bwoahja, ik weet ook wel dat dat iets meer kost. 't Had wel mooi 400 euro in't potje voor de b25 geweest.
Feit dat het al je 3de is, laat mij toch denken dat je er graag met rijd, dus ben je imo beter af met dat spel in orde te zetten. Meeste kosten komen namenlijk niet terug. Als het bvb je radiator is, en je betaald nu een 150euro voor een nieuwe (je kan zelfs één van een diesel steken) en je gebruikt altijd koelvloeistof dan ga je dat de eerste 20/25 jaar zeker niet moeten vervangen. Tenzij je hem stuk rijd natuurlijk...
Ja ik rijd graag met die dingen, maar ik heb het nu ook wel gezien... Telkens ik hem start, is er wel iets.
Comment