Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
    JA enige wat je 'extra' nodig hebt: voetje zoals rechts voor de radiator en je moet een 'tussenstukje' tussen je darm steken(of een andere darm kopen)





    als je eerst zeker wilt zijn dat het de radiator is: ik heb -denk ik- nog een goede liggen van een 325i, kan je eerst kijken of je probleem daarmee opgelost is voor je een nieuwe koopt
    Jullie doen mij verdomd zo hard twijfelen om het toch nog maar weer eens te doen, en waarschijnlijk volgende maand weeral brokken te hebben...

    'k Zal er vandaag of morgen eens naar kijken. 'k Ga een paar baantjes trekken nu, vanmiddag ijsje eten.
    Oja, en ik neem de Scudo vandaag

    Comment


    • boo, @ scudo

      Fix dat ding toch.

      Hopelijk heb ik tegen vanavond wat foto's van de e30's in oostrozebeke, als ik ze al vind XD

      Comment


      • Ik denk niet dat het de radiator is.

        Zeer vreemd allemaal:

        Ik kom aan de auto aan. Niets drupt, geen plasje onder de auto.

        Motorkap open, ik zie niets lekken dus ik draai de dop van de koelvloeistof eraf: leeg.

        Ik begin wat in de darmen te knijpen op zoek naar scheurtjes. Plots zie ik vanalles druppen (aan een redelijk tempo). Het lekte in elk geval niet aan de radiator, het lekte een stuk meer naar de bestuurder toe, onder die riemen. Al het water (?) valt op die kunstof beschermingsplaat.
        Het lekt echt wel deftig, want op 2 seconden tijd ligt er wél een plasje onder de auto.

        Grrrr

        'k Ga zwemmen nu. In juli heb ik verlof. 'k Zal me er eens aan zetten, en de andere plannen maar weeral laten varen. Weeral. Ik begin dien bak zo te haten

        Comment


        • Het eeeenige wat gij moet doen is stilaan uitkijken naar een B25 waarmee ge nog kunt testrijden en die ge uitgebreid aan de tand kunt voelen + die een deftige (of te controleren) histoir heeft.
          Ik zou zo'n blok nooit bij een marchand halen ofzo, bij voorkeur bij een forummer van 't een of 't ander; die mensen zullen u nooit proberen bezeiken en zo eerlijk mogelijke info meegeven.

          Het blok voor m'n drift-kar ben ik in Duitsland gaan halen he; daarvoor ben ik tijdens de week na het werk twee dagen 4 uur in de auto gaan zitten (eerste keer om te gaan checken+rijden, de tweede keer voor voorschot en nog wat prul) + nog een keer in't weekend om hem uiteindelijk te gaan halen. Achteraf bekeken vrij zot, maar 't was het wel waard. Die gast zei dat hij al de riempjes en dichtingen vervangen had, dat zijn natuurlijk zaken die je niet direct kan controleren. Ik had bijvoorbeeld wel vernomen dat Germans qua verkoop door de band genomen veel eerlijker mensen zijn en dat 'een woord een woord is'. Het blok deed het goed, alles wat we controleerden was ok dus heb ik er ook maar op gegokt dat het zijn geld waard was.

          Een paar weken daarna, toen de kleppen gesteld werden, kon ge duidelijk zien dat de dichting die bij het kleppendeksel zat braaandnew was; die gasten hebben effectief de dichtingen vervangen enzo.

          Ik had toen de pech dat er op E30.be geen blok stond op dat moment; maar als ge zo'n kansje krijgt gelijk wat philken daar aanbiedt binnenkort... Zeker overwegen!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
            Wie was dat weer die iets zij van het rijdt ook als een 30 jaar oude wagen en niet als een 20 jaar oude wagen?
            Alexis.

            Maar ik heb al ervaring met 30-jaar oude auto's. Denk dat de E21 wel strakker zal rijden dan mijn Jetta.


            Daxter, verkoop je je BBS'en eventueel apart?
            Last edited by Ian; 12/06/2011, 12:27.

            E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
              Ik denk niet dat het de radiator is.

              Zeer vreemd allemaal:

              Ik kom aan de auto aan. Niets drupt, geen plasje onder de auto.

              Motorkap open, ik zie niets lekken dus ik draai de dop van de koelvloeistof eraf: leeg.

              Ik begin wat in de darmen te knijpen op zoek naar scheurtjes. Plots zie ik vanalles druppen (aan een redelijk tempo). Het lekte in elk geval niet aan de radiator, het lekte een stuk meer naar de bestuurder toe, onder die riemen. Al het water (?) valt op die kunstof beschermingsplaat.
              Het lekt echt wel deftig, want op 2 seconden tijd ligt er wél een plasje onder de auto.

              Grrrr

              'k Ga zwemmen nu. In juli heb ik verlof. 'k Zal me er eens aan zetten, en de andere plannen maar weeral laten varen. Weeral. Ik begin dien bak zo te haten
              Waterpomp? Waarvoor was uw motor eigenlijk binnen gegaan?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                Daxter, verkoop je je BBS'en eventueel apart?
                Jij aasgier.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                  Jij aasgier.


                  E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                  Comment


                  • 'T is dan toch gewoon nieuwe darmen steken?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                      'T is dan toch gewoon nieuwe darmen steken?
                      Echt he, als je zelf geen zin hebt om er aan te beginnen smijt hem binnen bij een of andere garagist na zijn uren, dan ben je nog goedkoper gesteld dan in de garage

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door nightrider_8501 Bekijk Berichten
                        Echt he, als je zelf geen zin hebt om er aan te beginnen smijt hem binnen bij een of andere garagist na zijn uren, dan ben je nog goedkoper gesteld dan in de garage
                        't is nogal véél werk veiskes draaien

                        Dat is nu net de reden waarom een oudere auto leuk is, je kan het meete zelf doen. nu met nieuwe auto's je mag ze zefls al niet meer starten met bougiekabels aan een andere auto of 't is allemaal stuk

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                          't is nogal véél werk veiskes draaien

                          Dat is nu net de reden waarom een oudere auto leuk is, je kan het meete zelf doen. nu met nieuwe auto's je mag ze zefls al niet meer starten met bougiekabels aan een andere auto of 't is allemaal stuk
                          Nee geen "veiskes" gewoon paar klemmen lossen en kapotte leidingen vervangen, monteren en ontluchten uurtje werk fzo.
                          Starten met bougiekabels aan een andere auto heb ik nog nooit gezien eigenlijk

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door nightrider_8501 Bekijk Berichten
                            Nee geen "veiskes" gewoon paar klemmen lossen en kapotte leidingen vervangen, monteren en ontluchten uurtje werk fzo.
                            Starten met bougiekabels aan een andere auto heb ik nog nooit gezien eigenlijk

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                              Alexis.

                              Maar ik heb al ervaring met 30-jaar oude auto's. Denk dat de E21 wel strakker zal rijden dan mijn Jetta.


                              Daxter, verkoop je je BBS'en eventueel apart?
                              Had jij die grijze dan niet gekocht ?
                              2012 E92 Bmw 335i DKG
                              1991 E30 320i

                              Comment


                              • Minder gezever, meer E30!



                                Captain Turbo
                                General Von Driftenstein

                                Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

                                Comment


                                • Ik doe mee !


                                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                                  1991 E30 320i

                                  Comment


                                  • Ok...


                                    Comment






                                    • 2012 E92 Bmw 335i DKG
                                      1991 E30 320i

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                                        Het eeeenige wat gij moet doen is stilaan uitkijken naar een B25 waarmee ge nog kunt testrijden en die ge uitgebreid aan de tand kunt voelen + die een deftige (of te controleren) histoir heeft.
                                        Ik zou zo'n blok nooit bij een marchand halen ofzo, bij voorkeur bij een forummer van 't een of 't ander; die mensen zullen u nooit proberen bezeiken en zo eerlijk mogelijke info meegeven.

                                        Het blok voor m'n drift-kar ben ik in Duitsland gaan halen he; daarvoor ben ik tijdens de week na het werk twee dagen 4 uur in de auto gaan zitten (eerste keer om te gaan checken+rijden, de tweede keer voor voorschot en nog wat prul) + nog een keer in't weekend om hem uiteindelijk te gaan halen. Achteraf bekeken vrij zot, maar 't was het wel waard. Die gast zei dat hij al de riempjes en dichtingen vervangen had, dat zijn natuurlijk zaken die je niet direct kan controleren. Ik had bijvoorbeeld wel vernomen dat Germans qua verkoop door de band genomen veel eerlijker mensen zijn en dat 'een woord een woord is'. Het blok deed het goed, alles wat we controleerden was ok dus heb ik er ook maar op gegokt dat het zijn geld waard was.

                                        Een paar weken daarna, toen de kleppen gesteld werden, kon ge duidelijk zien dat de dichting die bij het kleppendeksel zat braaandnew was; die gasten hebben effectief de dichtingen vervangen enzo.

                                        Ik had toen de pech dat er op E30.be geen blok stond op dat moment; maar als ge zo'n kansje krijgt gelijk wat philken daar aanbiedt binnenkort... Zeker overwegen!
                                        Laat mij ergens gaan testen, maakt niet uit bij wie, weet ik veel wat normaal is bij een b25 en wat niet. 't Is niet gezegd dat er aan een 'nieuw' blok niets kan komen hè. Ik wacht op het voorstel van Philken en dan zien we wel.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                        Waterpomp? Waarvoor was uw motor eigenlijk binnen gegaan?
                                        Weet ik veel wat een waterpomp is, hoe dat eruit ziet, waar dat zit en wat dat doet.
                                        Inlaatcollector ofzoiets.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                        Alexis.

                                        Maar ik heb al ervaring met 30-jaar oude auto's. Denk dat de E21 wel strakker zal rijden dan mijn Jetta.


                                        Daxter, verkoop je je BBS'en eventueel apart?
                                        Alpina's eventueel wel apart, bbs'en blijven sowieso bij de auto

                                        Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                        'T is dan toch gewoon nieuwe darmen steken?
                                        Hoe weet gij dat zo zeker? Men begint hier al over de waterpomp?
                                        En dan volgende week scheelt er weer iets aan dien blok. Als ik dan sommige reacties zie van: "steekt hem dan ergens binnen als ge het zelf niet wilt/kunt." Akkoord, maar het vertrouwen in die kutbak is weg. Het is altijd iets en ik kom nooit toe aan de mods die ik echt wil uitvoeren zoals mijn interieur, de verlaging, ...
                                        Dien auto zuigt mij leeg en ik heb er niets aan want hij staat niet naar mijn zin en erger nog: altijd kapot voor mijn deur !

                                        Comment


                                        • Wat is er eigenlijk met je 2 andere ketels gebeurd dan?
                                          1991 BMW E30 318is

                                          Comment

                                          Working...
                                          X