Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW e30: 25 jaar v.2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenIk vrees daar ook een beetje voor eerlijk gezegd. Ik heb aan de kenners (volgens hier) op e30.be gevraagd bij wie ik daarvoor terecht zou kunnen en dat adresjes handig zouden zijn.
Geen reactie... Dan moet het wel in de garage...
Wat er bij zit:
kompletter Motor, Zylinderkopf und Motorblock COMPLETE MOTOR CYLINDERKOP EN MOTORBLOK
Getriebe, Kupplungskit V-BAK EN KOPPELING
Ansaugkrümmer mit Drosselklappe und den Einspritzventilen COMPLEET INLAATKANAAL MET GASKLEP EN INJECTIE
Luftmengenmesser, Luftfilterkasten und den Ansaugschläuchen LMM LUCHTFILTEREN AANZUIGBUIS
Leerlaufsteller RALANTIREGELAAR
beide Abgaskrümmer BEIDE UITLAATKANALEN
sämtliche Wasserschläuche und dem Wasserkühler ALLE WATERDARMEN EN RADIATOR
neue Wasserpumpe und neues Thermostat NIEUWE WATERPOMP EN THERMOSTAAT
Viskolüfter mit Lüfterrad VISKO MET SCHROEF
alle Unterdruckschläuche ALLE ONDERDRUKLEIDINGEN
Motorkabelbaum mit Steuergerät MOTORKABELBOOM MET STUURDOOS
Lichtmaschine DYNAMO
alle Sensoren, wie Öldruckschalter, OT-Geber etc. ALLE SENSOREN ZOALS OLIEDRUK EN TOERENTALSENSOR
Ölfilterlagerbock, Ölkühler mit Leitungen OLIEFILTERHOUDER MET LEIDINGEN EN OLIEKOELER
neue Verteilerkappe, neuer Verteilerfinger, Zündkabel und der Zündspule NIEUWE DELCO NIEUWE BOUGIEKABELS EN NIEUWE SPOEL
Er gaat sowieso iets aan de radiator of aan de leidingen daarnaartoe moeten gebeuren, want 'k zit met een lek. Hij geeft voortdurend 'kuhlwasser' aan, ook vlak nadat ik hem bij heb gevuld.
Moest ge ergens een gaatje zien, dan ben jij mijn man !
dus tis de korte pijn: 2.0 eruit inclusief alles van je radiator etc, boelke afstomen, 2.5 erin samen met de meegeleverde radiator en bollen maar
reken dus op max 12 uurtjes, als je dit aan garagetarief rekent kom je op +/- 500€ voor de inbouw, ik gok er zelfs op dat Stefaan dat op een uur of 8 kanLast edited by Philken; 28/06/2011, 16:26.mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenheb alles vlug vertaald, je hebt alles wat je nodig hebt om een 325i te maken
dus tis de korte pijn: 2.0 eruit inclusief alles van je radiator etc, boelke afstomen, 2.5 erin samen met de meegeleverde radiator en bollen maar
reken dus op max 12 uurtjes, als je dit aan garagetarief rekent kom je op +/- 500€ voor de inbouw, ik gok er zelfs op dat Stefaan dat op een uur of 8 kan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichtenbod van 80 op de b20. Doen zekers?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten80 bijgeven is inderdaad een koopje!
't Is alleen slechte timing nu. 'k Ga de b27 van't weekend halen, en kort daarna plan ik een reis naar Italië. Dus wanneer de swap gaat plaatsvinden, I don't know yet. Hopelijk heeft die mens wa geduld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenKoopje voor hem? In principe, waar moet ik met die b20 blijven als de nieuwe erin ligt?
't Is alleen slechte timing nu. 'k Ga de b27 van't weekend halen, en kort daarna plan ik een reis naar Italië. Dus wanneer de swap gaat plaatsvinden, I don't know yet. Hopelijk heeft die mens wa geduld
is de motor ineens gerodeerdmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenvoorstel:laat gewoon je motor er zo snel mogelijk uithalen en laat de andere er zo snel mogelijk inleggen & ga met je cab op reis
is de motor ineens gerodeerd
2400 autosnelweg kilometers lijken mij geen ideale rodage. Je moet toch op verschillende toerentallen rijden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenMet het verbruik van een 2.7 naft te bekostigen of de dieselstoof van't werk nemen met internationale tankkaart?
2400 autosnelweg kilometers lijken mij geen ideale rodage. Je moet toch op verschillende toerentallen rijden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenStukken binnendoor, van het landschap genieten. Trek de franse en zwitserse bergen in met dat ding!
Nieuw blok kopen, swap laten uitvoeren, reisje plannen, terwijl hier in het thuisland ook alles betaald moet worden hè Ik zou dat uiteraard zien zitten, maar als ik eventjes de afweging maak van de benzine uit eigen zak te betalen, of de nagelnieuwe Vito met internationale tankpas te nemen... Dat tweede is nu ook niet echt een straf denk ik, 't is toch iets nieuws hè En het spaart mij een fameus bedrag uit, wat ook niet geheel onbelangrijk is
Comment
-
En als je na 400km merkt dat ze bij de overbouw iets gemist hebben of dat er iets niet goed zit...
Gezien je het blok zelf niet inbouwt ga ik er van uit dat uw mechanische kennis niet grondig genoeg is (en zelfs moest deze zo zijn zou ik het nog niet doen) om eventjes met een blok waarvan de herkomst toch nog altijd als twijfelachtig kan beschouwd worden aan enkele duizenden kilometers voor te stellen. Dan zit je daar in een land waar je de taal misschien niet machtig bent met een motorprobleem...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenEn als je na 400km merkt dat ze bij de overbouw iets gemist hebben of dat er iets niet goed zit...
Gezien je het blok zelf niet inbouwt ga ik er van uit dat uw mechanische kennis niet grondig genoeg is (en zelfs moest deze zo zijn zou ik het nog niet doen) om eventjes met een blok waarvan de herkomst toch nog altijd als twijfelachtig kan beschouwd worden aan enkele duizenden kilometers voor te stellen. Dan zit je daar in een land waar je de taal misschien niet machtig bent met een motorprobleem...
Comment
-
Daxter, breng die kar naar Beervelde en ik doe dat wel voor je. En natuurlijk voor een pak minder dan de garage vraagt .
Wil ik wel nog weten, hoe lang zit de distributieriem er al op, bougies, waterpomp, anders vernieuw je die best nu als de motor er uit is.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichtenexact zo zou ik nog wel eens ene willen
nr plaat -> hp 192 een ISje ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk BerichtenZo met Duitse nr. plaat en al
nr plaat -> hp 192 een ISje ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichtenzit hier iemand met een 316 met nummerplaat 1 bbe? Ziet er mij een prachtkar uit
Comment
Comment