Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
    Daxter, heb je dit summermeetingbbq ook al gepost op e30.be
    Ik wil het niet té groot maken. Uiteindelijk zitten we op een rustig stukje natuur en om daar met 25 auto's aan te komen
    Trouwens, om nu te zeggen dat dat zo'n fijn forum is, 'k weet zo niet hoor

Comment

• Die M3 Touring ziet er vet uit, maar spijtig van dat 'M3 Touring' logo/sticker en dat ///M logo op de plaats waar het BMW logo normaal zit. Velgen zullen ook wel te ronny-achtig zijn denk ik.

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
        Die M3 Touring ziet er vet uit, maar spijtig van dat 'M3 Touring' logo/sticker en dat ///M logo op de plaats waar het BMW logo normaal zit. Velgen zullen ook wel te ronny-achtig zijn denk ik.
        Sticker is inderdaad spijtig ja, maar als je ziet hoe dik die is... Mij ga je niet horen neuten over stickertjes

Comment

Daxter, heb je dit summermeetingbbq ook al gepost op e30.be
          Ik had het al gepost paar weken geleden, maar toen was er nog geen sprake van een BBQ.

@Daxter: Heb je er nog meer foto's van?

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Ik had het al gepost paar weken geleden, maar toen was er nog geen sprake van een BBQ.

@Daxter: Heb je er nog meer foto's van?
            Link staat onder die foto

Ik weet dat je het inderdaad hebt laten vallen. Laat dat maar subtiel doodbloeden
            Als er geïnteresseerden zijn, oké dan, zolang het maar niet té té té veel wordt. 'k Ga ook niet alles op 2 fora liggen verzamelen en bijhouden. Alle info staat hier en is openbaar, dus ze kunnen een kijkje komen nemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
              Link staat onder die foto

Ik weet dat je het inderdaad hebt laten vallen. Laat dat maar subtiel doodbloeden
              Als er geïnteresseerden zijn, oké dan, zolang het maar niet té té té veel wordt. 'k Ga ook niet alles op 2 fora liggen verzamelen en bijhouden. Alle info staat hier en is openbaar, dus ze kunnen een kijkje komen nemen
              Tegen dat ze het zien is het al voorbij
              Met onze superfast reply speed hier.

Mijn posten lijkt wat op mijn schakelen (veel en vlug)

Comment

• Had het topic al geupdate.

Jammer van die lichten (en witte pinkers!! ) maar goed.

E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Had het topic al geupdate.

zo vindt ik het maar raar, geef mij maar een 2deurs

Comment

Tegen dat ze het zien is het al voorbij
                    Met onze superfast reply speed hier.

Mijn posten lijkt wat op mijn schakelen (veel en vlug)
                    Schakelen is voor ADHD'ers. Of wie was het dat dit hier zei?

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                    Had het topic al geupdate.

Ma fak zo vet ! Waar zouden zijn klinken van de achterdeuren zitten?
                    Ergens zou ik op de mijne ook nog wel xenon willen. 't Is een NFL, met de Alpina's doet het modern aan enzo, dus zeker niet mis. Netzoals bij deze. 't Kan nog net, xenon.
                    Die witte pinkers, tsja, ik ben fan !

Comment

• Ik niet, E30 moet oranje pinkers, zeker een blauwe/donkere.

Die spiegels zijn ook mottig. Steek daar eens normale spiegels op, en 16 inch kruisspaken met zwart hart.

Denk niet dat er buitenklinken aanwezig zijn van de achterdeur.

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Ik niet, E30 moet oranje pinkers, zeker een blauwe/donkere.

Die spiegels zijn ook mottig. Steek daar eens normale spiegels op, en 16 inch kruisspaken met zwart hart.

Ze zijn onzichtbaar, deur opent automatisch met knopje?

Comment

Ik niet, E30 moet oranje pinkers, zeker een blauwe/donkere.
                          Huh, juist op een donkerblauwe/zwarte is dat kei mooi !

Spiegels, akkoord. De standaard spiegels op een e30 zijn zo geil. Ik weet niet waarom, maar die vorm
                          Die M5 velgen dat eronder steken zijn nog wel nice. Die andere inderdaad niet. Ik vind het alleszins geen must om onder een zwaar verbouwde 3er Touring nog OEM velgen te steken

Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                          Ze zijn onzichtbaar, deur opent automatisch met knopje?
                          Zou goed kunnen. Echte tjoening

Comment

• Witte pinkers

Comment

• Bah, zo saai, geen enkel kleurcontrast.

Oranje pinkers

Darmpje waar benzine uit lekte bij de 320i is trouwens vervangen. Met dank aan buycki van E30.be. De lichten werken ook, maar bij het linkervoorlicht werkt enkel het stadslicht, en de linker verstraler werkt maar de rechter niet. Rechter voorpinker werkt ook niet, ligt niet aan het lampje want heb met een nieuw lampje geprobeerd ook.

E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• 't begint verdomme serieus pijn te doen om niet meer cabrio e30 te kunnen rondcruisen

Comment

• ik ben bezig samen met een gepensioneerde mijn onderhoud te doen van mijn wagen, echter hebben we enkele vragen:

-welke koelvloeistof te gebruiken?
                                  -hoe wordt de nokkenas aangedreven?
                                  -servo olie moet bijgevuld worden, welke olie? atf?
                                  -het lichtje van mijn remmen brand in mijn wagen, wat kunnen de factoren zijn? (remblokken, atf olie te kort,... want we zien nergens een draadje die in contact staat met de remschijven dus denken we dat het een systeem is dat via de atf olie signaal geeft...)

ok het valt waarschijnlijk op, ik ben een beginneling in verband met het onderhoud van een wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Novel Bekijk Berichten
                                    ik ben bezig samen met een gepensioneerde mijn onderhoud te doen van mijn wagen, echter hebben we enkele vragen:

-welke koelvloeistof te gebruiken?
                                    -hoe wordt de nokkenas aangedreven?
                                    -servo olie moet bijgevuld worden, welke olie? atf?
                                    -het lichtje van mijn remmen brand in mijn wagen, wat kunnen de factoren zijn? (remblokken, atf olie te kort,... want we zien nergens een draadje die in contact staat met de remschijven dus denken we dat het een systeem is dat via de atf olie signaal geeft...)

ok het valt waarschijnlijk op, ik ben een beginneling in verband met het onderhoud van een wagen
                                    Ik heb bijgevuld met blauwe koelvloeistof. De man in de autoshop zei dat het perfect was.
                                    Dat lichtje van de remmen was bij mij onlangs dat het contact had gelost. Nu brandt het terug

Kom jij trouwens ook naar de zomermeeting? Ge moet maar ne keer kijken in't sub-forum "voorbeiding meet & greet"

Comment

• Gevonden via google

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                      BMW heeft in de E30 3-reeks en in de E28 5-reeks een 2,7-liter grote 6-cilinder geleverd die op arm mengsel draaide. De 325e en de 525e dus. Motor had minder vermogen dan een x20i, maar wel relatief veel koppel (logisch, met zo'n cilinderinhoud). De motor had een benzine-atypisch laag toerentalbereik (maximum vermogen ergens halfweg tussen 4k en 5k tpm), en de motor was voornamelijk bedoeld om zo weinig mogelijk te verbruiken bij constante snelheden. Een typische autostradecruiser dus, maar niet aan hoge tempi.

't Was eigenlijk een doodgeboren kind omdat dan de turbodiesels geleidelijk opmars maakten. Tot dan toe was een diesel met 120pk een zeldzaamheid (eerder 60pk, ja), en de 525e en 325e hebben dan ook 't gras van voor hun voeten weggemaaid gezien door de opkomst van de 524td en 324td, die de dieselwereld toen vierkant op hun kop zetten.

Zeldzame beestjes, die eta's (de 'e' op 't einde van het monogram stond voor (Brennstoff)Efficienz, en wordt ook soms op z'n Grieks uitgesproken, dus 'eta'). Het blok van de eta's (2,7-liter groot) was wel een gedroomd geschenk voor de tuners (Alpina [die toen nog 'n tuner was], AC Schnitzer, Hartge, ...) om een high output 2,7-liter blok aan te kunnen bieden (ca. 200 pk).
                                      Ik wist nooit précies wat die eta was, nu dus wel. 327eta cabrio

Comment

• jij hebt geen eta nu met die 325i kop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                          jij hebt geen eta nu met die 325i kop
                                          In hetgeen wat ik lees wel. Ik herriner mij zelfs dat Geertt (?) zei: "ooh, maar da's wel goed. Dikwijls zijn die eta's niet afgetrapt tot in de hogere toeren."

EDIT:

es handelt sich um den wohlbekannten eta Umbau (kombination aus einem eta 325e Block und einem 325i Kopf), dabei wird eine Leistung von ca. 180- 200Ps erreicht.
                                          ein eta Motorblock der 129Ps Variante wurde verwendet.
                                          Mijn Duits is nu niet zo goed, maar er zit toch iets van een eta mee tussen
                                          Last edited by ; 08/07/2011, 12:53.

Comment

Working...
                                          X