Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ian, de mijne heeft ook een naftelek, aan dat leidingske waar het de motor binnen gaat.
    Was het bij jou ook daar?
    Zoja, kan je jouw topic van op e30.be hier eens plaatsen?


    Ook vorige week gezien dat er een kl**tzak een schreef getrokken heeft met een sleutel van aan de deur tot aan de achterwielkas

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
      Ian, de mijne heeft ook een naftelek, aan dat leidingske waar het de motor binnen gaat.
      Was het bij jou ook daar?
      Zoja, kan je jouw topic van op e30.be hier eens plaatsen?


      Ook vorige week gezien dat er een kl**tzak een schreef getrokken heeft met een sleutel van aan de deur tot aan de achterwielkas
      Bij de 320i was het hier:








      Die 'T', we hebben beide slangen bij dat T-stuk vervangen want dat dwarse slangetje zag er ook maar verstorven uit.


      Topic van de 320i @ E30.be: http://www.e30.be/forum/viewtopic.php?f=2&t=12264



      Oja, wel lame van die gast die die kras gezet heeft. Pure jaloezie. Al is er ook eens gekrast geweest in onze Opel Astra, op de achterdeur, tot op het blote metaal. We hadden hem pas 2 weken ofzo. Blijf gewoon van andermans gerief...
      Last edited by Ian; 08/07/2011, 13:22.

      E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

      Comment


      • Bij mij is het ergens anders mss ook eens een foto nemen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
          Ian, de mijne heeft ook een naftelek, aan dat leidingske waar het de motor binnen gaat.
          Was het bij jou ook daar?
          Zoja, kan je jouw topic van op e30.be hier eens plaatsen?


          Ook vorige week gezien dat er een kl**tzak een schreef getrokken heeft met een sleutel van aan de deur tot aan de achterwielkas
          je hebt ergens aan gehaperd?

          welke klootzak doet nu zoiets

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
            je hebt ergens aan gehaperd?

            welke klootzak doet nu zoiets
            het is echt express getrokken

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
              het is echt express getrokken
              jonass heb je forza 3?

              keer m3 race doen :p ??

              Comment


              • nogmaals de b20 op 2dehands.be gezet. Ik geraak er echt niet van af. Ik ga hem straks nog moeten afstomen en als salontafel moeten gebruiken ofzo

                Comment


                • Eigenlijk heeft NineEleven gelijk; na de ombouw is het geeen zuivere eta meer he.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                    nogmaals de b20 op 2dehands.be gezet. Ik geraak er echt niet van af. Ik ga hem straks nog moeten afstomen en als salontafel moeten gebruiken ofzo

                    http://www.jdch.nl/?item=5_2&nid=149
                    als ik een blok verkoop dan post ik er een youtubefilmpje bij waarin men kan horen hoe dat ding bolt enzo, liefst koudstart. 't Zegt niet alles, maar kan wel al geruststellend werken op die km-stand.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                      Eigenlijk heeft NineEleven gelijk; na de ombouw is het geeen zuivere eta meer he.
                      Oké dan chef

                      Maakt eigenlijk niet zoveel uit. Ik wil rijden! En dat blok zal toch een verschil zijn

                      Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                      als ik een blok verkoop dan post ik er een youtubefilmpje bij waarin men kan horen hoe dat ding bolt enzo, liefst koudstart. 't Zegt niet alles, maar kan wel al geruststellend werken op die km-stand.
                      Goei plan !

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                        jonass heb je forza 3?

                        keer m3 race doen :p ??
                        Jup, maar geen live meer

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
                          Jup, maar geen live meer
                          Ik kon het overlaatst voor 1 € 1maand kopen


                          @ Daxter, waarom geen gewone 2.5 liter =/

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                            Oké dan chef

                            Maakt eigenlijk niet zoveel uit. Ik wil rijden! En dat blok zal toch een verschil zijn



                            Goei plan !

                            Je zal een 180pk hebben ipv 170
                            en ongeveer 275Nm ipv de 220Nm van de 2.5 blok
                            voordeel van een ETA onderblok is niet de pk winst maar de koppelcurve die sneller piekt en langer op een hoger niveau blijft
                            mijn autootjes:

                            Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                            Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                              Eigenlijk heeft NineEleven gelijk; na de ombouw is het geeen zuivere eta meer he.
                              Maar goed ook waar het echte plezier begint met een goeie straight six eindigt het met zo eene eta
                              2012 E92 Bmw 335i DKG
                              1991 E30 320i

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                Je zal een 180pk hebben ipv 170
                                en ongeveer 275Nm ipv de 220Nm van de 2.5 blok
                                voordeel van een ETA onderblok is niet de pk winst maar de koppelcurve die sneller piekt en langer op een hoger niveau blijft
                                Dan steek ik wel een chip op een 2.5.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                                  Dan steek ik wel een chip op een 2.5.
                                  Haal jij 50 nm meer uit uw blok met een chip ?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                    Ik heb bijgevuld met blauwe koelvloeistof. De man in de autoshop zei dat het perfect was.
                                    Dat lichtje van de remmen was bij mij onlangs dat het contact had gelost. Nu brandt het terug

                                    Kom jij trouwens ook naar de zomermeeting? Ge moet maar ne keer kijken in't sub-forum "voorbeiding meet & greet"
                                    Ik zal er niet bijzijn op de zomermeeting... jammer genoeg, ik meestal zeer graag naar meetings

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                      Ik kon het overlaatst voor 1 € 1maand kopen


                                      @ Daxter, waarom geen gewone 2.5 liter =/
                                      Omdat de kans zich voor deed om dit te kopen met 80km op. 2.7 of 2.5, als het maar geen 2.0 was als ik dan toch ging swappen

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                      Je zal een 180pk hebben ipv 170
                                      en ongeveer 275Nm ipv de 220Nm van de 2.5 blok
                                      voordeel van een ETA onderblok is niet de pk winst maar de koppelcurve die sneller piekt en langer op een hoger niveau blijft
                                      Oké, fijn

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                                      Dan steek ik wel een chip op een 2.5.
                                      Akkoord. Maar wie weerhoudt mij om dat nu ook te doen? Uiteindelijk is dit een "nieuw" blok dus da's toch ideaal om te chippen na rodage. Op blokken met 150k km lijkt mij dat toch niet ideaal?

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Novel Bekijk Berichten
                                      Ik zal er niet bijzijn op de zomermeeting... jammer genoeg, ik meestal zeer graag naar meetings
                                      Dommage Frommage !

                                      't Zou vet zijn om die 2 mauritiusblauwe cabrio's naast elkaar te hebben !

                                      Comment


                                      • iemand die nog deze vragen kan oplossen?

                                        ik ben bezig samen met een gepensioneerde mijn onderhoud te doen van mijn wagen, echter hebben we enkele vragen:

                                        --hoe wordt de nokkenas aangedreven?
                                        -servo olie moet bijgevuld worden, welke olie? atf?
                                        -het lichtje van mijn remmen brand in mijn wagen, wat kunnen de factoren zijn? (remblokken, atf olie te kort,... want we zien nergens een draadje die in contact staat met de remschijven dus denken we dat het een systeem is dat via de atf olie signaal geeft...)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten

                                          Akkoord. Maar wie weerhoudt mij om dat nu ook te doen? Uiteindelijk is dit een "nieuw" blok dus da's toch ideaal om te chippen na rodage. Op blokken met 150k km lijkt mij dat toch niet ideaal?
                                          Akkoord, die redenering heb ik ook al gemaakt een tijd terug. Langs de andere kant mag dan eignelijk haast geen enkele m20 nog gechipt worden, want die (ongereviseerde) blokken zijn allemaal oud.
                                          Ik denk ook niet dat ik het met mijne zou doen, ofwel moet ik er nog veel goeds van lezen.
                                          De meesten zetten de toeren tot 7000 en iets meer koppel ofzo; maar ik vind dat die blokjes al hard genoeg "jengelen" bij 6500.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X