Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW e30: 25 jaar v.2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenIk ga nog eens een poging wagen om de rest van m'n diff los te krijgen; heb alvast hulp ingeschakeld om m'n wiel vast te houden intussen.
Vingers kruisen dat ik de doorgedraaide bout nog los krijg.
tot straks, hopelijk met goed resultaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenJa dat zien ze. Dat blok ziet er totaal anders uit (8 en 16v).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk BerichtenJe moet geluk hebben. Ik ken mensen die al vele jaren na elkaar met een M42 door de keuring geraken. Ik ken ook anderen die op de keuring voor verkoop tegen de lamp liepen en heel de santenboetiek terug mochten verwisselen (blok, uitlaatlijn, ...).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenJa dat zien ze. Dat blok ziet er totaal anders uit (8 en 16v).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenIk ga nog eens een poging wagen om de rest van m'n diff los te krijgen; heb alvast hulp ingeschakeld om m'n wiel vast te houden intussen.
Vingers kruisen dat ik de doorgedraaide bout nog los krijg.
tot straks, hopelijk met goed resultaat
't is te zeggen. Ben 2 uur bezig geweest en heb al de bouten los, behalve de 2 die aan de kant van de uitlaat zitten (de bouten die van bovenuit door een plaat in het diff zitten). Na wat gebiegel kreeg ik er wel met moeite een steeksleutel op, maar op die plaat heb ik onmogelijk genoeg moment om die bout los te krijgen. Heb er nog goed wat magisch wd40 op gespoten en dan nog een trukje zoeken om meer kracht te kunnen zetten. (had nu al ooit schrik dat ik hem van z'n kriksteunen zou trekken, en da's niet zo'n aantrekkelijk voorstel als je onder de auto ligt). Of zou ik de uitlaat moeten weg nemen?
De overgedraaide bout heeft me zo'n half uur extra werk gekost. Eerst de bout wat proberen recht slijpen, opdat er een steeksleutel over ging. Die steeksleutel plooide gewoon open nadat er deftig wat kracht op gezet werd. Dan uitgevogeld welk steuk schijf van het diff was en wat van de steekas was. Dan dat van het diff gewoon opengeslepen. Klotewerkske.
Btw, om de cardan af te nemen; kan je die ver genoeg terug trekken om de schroefdraad uit het diff te melken? Heb nu het idee dat dat net niet gaat lukken...
edit zegt dat ik doodgelukkig zal zijn als ik de sleutel van m'n huis heb; een smeerput is GELD waard
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenDaar zou ik op de keuring niet persee schrik voor hebben; ik zou het (als algemeen E30-liefhebber) al niet zien, een 4 pitter is een 4 pitter op de keuring. Dan moet je echt al een 318is-freak hebben als controleur, tegen dat je daarmee door de mand valt.
voor die paar pk's
Comment
-
Zonet 4 tweedehands Brigdestone Turanza ER300 laten leggen op de Mim's. Kan ik tenminste veilig rijden. Maatje 195/50R15. In de winter ga ik ze dan laten spuiten. Een velg is een beetje krom, er ligt 95g lood op Maarja, je merkt er niets van gelukkig. Het blijven oude 2dehands velgen dus dan kan je niet verwachten dat ze kaarsrecht zijn zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenZonet 4 tweedehands Brigdestone Turanza ER300 laten leggen op de Mim's. Kan ik tenminste veilig rijden. Maatje 195/50R15. In de winter ga ik ze dan laten spuiten. Een velg is een beetje krom, er ligt 95g lood op Maarja, je merkt er niets van gelukkig. Het blijven oude 2dehands velgen dus dan kan je niet verwachten dat ze kaarsrecht zijn zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenZit wel wat waarheid in, op mijn Schnitzer zit minder lood maar nog steeds redelijk veel en die zijn duidelijk krom. Draaien echt niet mooi meer rond op de as. Deze draaien wel netjes Hoe kan je dat dan wel zien?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk BerichtenNEST
't is te zeggen. Ben 2 uur bezig geweest en heb al de bouten los, behalve de 2 die aan de kant van de uitlaat zitten (de bouten die van bovenuit door een plaat in het diff zitten). Na wat gebiegel kreeg ik er wel met moeite een steeksleutel op, maar op die plaat heb ik onmogelijk genoeg moment om die bout los te krijgen. Heb er nog goed wat magisch wd40 op gespoten en dan nog een trukje zoeken om meer kracht te kunnen zetten. (had nu al ooit schrik dat ik hem van z'n kriksteunen zou trekken, en da's niet zo'n aantrekkelijk voorstel als je onder de auto ligt). Of zou ik de uitlaat moeten weg nemen?
De overgedraaide bout heeft me zo'n half uur extra werk gekost. Eerst de bout wat proberen recht slijpen, opdat er een steeksleutel over ging. Die steeksleutel plooide gewoon open nadat er deftig wat kracht op gezet werd. Dan uitgevogeld welk steuk schijf van het diff was en wat van de steekas was. Dan dat van het diff gewoon opengeslepen. Klotewerkske.
Btw, om de cardan af te nemen; kan je die ver genoeg terug trekken om de schroefdraad uit het diff te melken? Heb nu het idee dat dat net niet gaat lukken...
edit zegt dat ik doodgelukkig zal zijn als ik de sleutel van m'n huis heb; een smeerput is GELD waard
Steekassen gaan er niet zo uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichtenmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
Steekassen gaan er niet zo uit.
Comment
-
Lekker godverdomme lekker !
Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands
Heeft volgens mij nog geen jaar geleden ook te koop gestaan. 'k Was er toen nog duchtig over aan't twijfelen. Er wordt wel een pak meer voor gevraagd nu als ik het goed heb.
Comment
-
Net nog een good looking E30 cabrio gezien. Leek me een van de laatsten te zijn. Was een donkergroene kleur, subtiel verlaagd met daaronder kroonkurkjes met ballonbandjes, het geheel klopte.
Viel me trouwens op dat hij van opzij gezien precies zo'n alu raamkader had gelijk de audi 80 cabrio, nooit eerder opgevallen bij een 30.
En daarin zat dan een vrouw van een jaar of 45.
Bijna zo geil als de milf van rond de 50 die laatst achter me reed in een verlaagde golf 1 GTI.
Comment
Comment