Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e30: 25 jaar v.2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
    Zou het moeilijk zijn om een m42b18 (is motor) te vinden?
    Ik zit met plannen in m'n hoofd om een is motor in een gewone 318 te lepelen. Cyl. inhoud blijft hetzelfde.
    Of zien jullie daar problemen mee op de keuring?
    Ja dat zien ze. Dat blok ziet er totaal anders uit (8 en 16v).

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
      Ik ga nog eens een poging wagen om de rest van m'n diff los te krijgen; heb alvast hulp ingeschakeld om m'n wiel vast te houden intussen.
      Vingers kruisen dat ik de doorgedraaide bout nog los krijg.

      tot straks, hopelijk met goed resultaat
      Succes! Heb je nog foto's van mijne auto van toen in Hasselt?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
        Ja dat zien ze. Dat blok ziet er totaal anders uit (8 en 16v).
        Je moet geluk hebben. Ik ken mensen die al vele jaren na elkaar met een M42 door de keuring geraken. Ik ken ook anderen die op de keuring voor verkoop tegen de lamp liepen en heel de santenboetiek terug mochten verwisselen (blok, uitlaatlijn, ...).
        Honda S2000 2002
        BMW E30 318is 1990

        VW Polo 1.9TDI 2006

        Comment


        • Keuring voor verkoop is natuurlijk een pak doorgrondiger...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten
            Je moet geluk hebben. Ik ken mensen die al vele jaren na elkaar met een M42 door de keuring geraken. Ik ken ook anderen die op de keuring voor verkoop tegen de lamp liepen en heel de santenboetiek terug mochten verwisselen (blok, uitlaatlijn, ...).
            Keuring voor verkoop is de kloterij. 8 kansen op 10 checken ze uw motorcode en hang je sowieso.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
              Ja dat zien ze. Dat blok ziet er totaal anders uit (8 en 16v).
              Daar zou ik op de keuring niet persee schrik voor hebben; ik zou het (als algemeen E30-liefhebber) al niet zien, een 4 pitter is een 4 pitter op de keuring. Dan moet je echt al een 318is-freak hebben als controleur, tegen dat je daarmee door de mand valt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                Ik ga nog eens een poging wagen om de rest van m'n diff los te krijgen; heb alvast hulp ingeschakeld om m'n wiel vast te houden intussen.
                Vingers kruisen dat ik de doorgedraaide bout nog los krijg.

                tot straks, hopelijk met goed resultaat
                NEST

                't is te zeggen. Ben 2 uur bezig geweest en heb al de bouten los, behalve de 2 die aan de kant van de uitlaat zitten (de bouten die van bovenuit door een plaat in het diff zitten). Na wat gebiegel kreeg ik er wel met moeite een steeksleutel op, maar op die plaat heb ik onmogelijk genoeg moment om die bout los te krijgen. Heb er nog goed wat magisch wd40 op gespoten en dan nog een trukje zoeken om meer kracht te kunnen zetten. (had nu al ooit schrik dat ik hem van z'n kriksteunen zou trekken, en da's niet zo'n aantrekkelijk voorstel als je onder de auto ligt). Of zou ik de uitlaat moeten weg nemen?

                De overgedraaide bout heeft me zo'n half uur extra werk gekost. Eerst de bout wat proberen recht slijpen, opdat er een steeksleutel over ging. Die steeksleutel plooide gewoon open nadat er deftig wat kracht op gezet werd. Dan uitgevogeld welk steuk schijf van het diff was en wat van de steekas was. Dan dat van het diff gewoon opengeslepen. Klotewerkske.

                Btw, om de cardan af te nemen; kan je die ver genoeg terug trekken om de schroefdraad uit het diff te melken? Heb nu het idee dat dat net niet gaat lukken...

                edit zegt dat ik doodgelukkig zal zijn als ik de sleutel van m'n huis heb; een smeerput is GELD waard

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                  Daar zou ik op de keuring niet persee schrik voor hebben; ik zou het (als algemeen E30-liefhebber) al niet zien, een 4 pitter is een 4 pitter op de keuring. Dan moet je echt al een 318is-freak hebben als controleur, tegen dat je daarmee door de mand valt.
                  Bij nader inzicht waarom een m42 erin leggen als je met een gewoon onsportief chasis zit -,-

                  voor die paar pk's

                  Comment


                  • Zonet 4 tweedehands Brigdestone Turanza ER300 laten leggen op de Mim's. Kan ik tenminste veilig rijden. Maatje 195/50R15. In de winter ga ik ze dan laten spuiten. Een velg is een beetje krom, er ligt 95g lood op Maarja, je merkt er niets van gelukkig. Het blijven oude 2dehands velgen dus dan kan je niet verwachten dat ze kaarsrecht zijn zeker?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                      Zonet 4 tweedehands Brigdestone Turanza ER300 laten leggen op de Mim's. Kan ik tenminste veilig rijden. Maatje 195/50R15. In de winter ga ik ze dan laten spuiten. Een velg is een beetje krom, er ligt 95g lood op Maarja, je merkt er niets van gelukkig. Het blijven oude 2dehands velgen dus dan kan je niet verwachten dat ze kaarsrecht zijn zeker?
                      Het gewicht aan lood ligt niet aan het al dan niet krom zijn.

                      Comment


                      • Zit wel wat waarheid in, op mijn Schnitzer zit minder lood maar nog steeds redelijk veel en die zijn duidelijk krom. Draaien echt niet mooi meer rond op de as. Deze draaien wel netjes Hoe kan je dat dan wel zien?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                          Zit wel wat waarheid in, op mijn Schnitzer zit minder lood maar nog steeds redelijk veel en die zijn duidelijk krom. Draaien echt niet mooi meer rond op de as. Deze draaien wel netjes Hoe kan je dat dan wel zien?
                          Meten is weten

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                            NEST

                            't is te zeggen. Ben 2 uur bezig geweest en heb al de bouten los, behalve de 2 die aan de kant van de uitlaat zitten (de bouten die van bovenuit door een plaat in het diff zitten). Na wat gebiegel kreeg ik er wel met moeite een steeksleutel op, maar op die plaat heb ik onmogelijk genoeg moment om die bout los te krijgen. Heb er nog goed wat magisch wd40 op gespoten en dan nog een trukje zoeken om meer kracht te kunnen zetten. (had nu al ooit schrik dat ik hem van z'n kriksteunen zou trekken, en da's niet zo'n aantrekkelijk voorstel als je onder de auto ligt). Of zou ik de uitlaat moeten weg nemen?

                            De overgedraaide bout heeft me zo'n half uur extra werk gekost. Eerst de bout wat proberen recht slijpen, opdat er een steeksleutel over ging. Die steeksleutel plooide gewoon open nadat er deftig wat kracht op gezet werd. Dan uitgevogeld welk steuk schijf van het diff was en wat van de steekas was. Dan dat van het diff gewoon opengeslepen. Klotewerkske.

                            Btw, om de cardan af te nemen; kan je die ver genoeg terug trekken om de schroefdraad uit het diff te melken? Heb nu het idee dat dat net niet gaat lukken...

                            edit zegt dat ik doodgelukkig zal zijn als ik de sleutel van m'n huis heb; een smeerput is GELD waard


                            Steekassen gaan er niet zo uit.

                            Comment


                            • De aandachtshoer

                              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                              (filmpje van 316 sound en ook een beetje mercedes B-klasse..)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                De aandachtshoer

                                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                                (filmpje van 316 sound en ook een beetje mercedes B-klasse..)
                                'k dacht een drift te zien met dit regenweer hé

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                  De aandachtshoer

                                  Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


                                  (filmpje van 316 sound en ook een beetje mercedes B-klasse..)
                                  bijna een halve minuut eer de auto passeert, zelfs zonder te weten dat het een 316i is, kan je het daaruit wel opmaken.....;
                                  mijn autootjes:

                                  Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                  Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                  Comment


                                  • Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten


                                      Steekassen gaan er niet zo uit.
                                      Steekassen zijn los, en dan de cardan naar achter kloppen? En heb je nog een tip omtrent de twee bouten die aan de zijkant bij de uitlaat zitten? Pot afnemen? Heb wiel al eraf gehaald, dan kon ik langs opzij aan, maar kan nog steeds niet genoeg kracht zetten.

                                      Comment


                                      • Lekker godverdomme lekker !

                                        Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands


                                        Heeft volgens mij nog geen jaar geleden ook te koop gestaan. 'k Was er toen nog duchtig over aan't twijfelen. Er wordt wel een pak meer voor gevraagd nu als ik het goed heb.

                                        Comment


                                        • Net nog een good looking E30 cabrio gezien. Leek me een van de laatsten te zijn. Was een donkergroene kleur, subtiel verlaagd met daaronder kroonkurkjes met ballonbandjes, het geheel klopte.
                                          Viel me trouwens op dat hij van opzij gezien precies zo'n alu raamkader had gelijk de audi 80 cabrio, nooit eerder opgevallen bij een 30.

                                          En daarin zat dan een vrouw van een jaar of 45.

                                          Bijna zo geil als de milf van rond de 50 die laatst achter me reed in een verlaagde golf 1 GTI.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X