Oorspronkelijk geplaatst door Beau
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW e30: 25 jaar v.2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk BerichtenMisschien een domme vraag, ma bon. Als ik op BBS velgen zoek staat er soms mahle achter. Wat betekent dat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk BerichtenZou da kunnen spaak velg betekenen in het duits?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichtenproper ding, jammer dat 't geen i is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk BerichtenMhm, geen idee of dat jammer is. Fuck everything about M40 blokken maat.
Nineeleven is toch ook niet 100% te spreken over zijn blok. (dacht ik)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenVertel, miserie gehad?
Nineeleven is toch ook niet 100% te spreken over zijn blok. (dacht ik)
Edit: anderzijds: injectie above carbu natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk BerichtenMja, zo'n M10 is toch een pak robuuster. M40 is echt gegarandeerd om op de een of andere manier kapot te gaan door bad engineering.
Edit: anderzijds: injectie above carbu natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenVertel, miserie gehad?
Nineeleven is toch ook niet 100% te spreken over zijn blok. (dacht ik)
Morgen de buurman nog maar eens aanspreken.
De originele carburator, zeker de electronische pierburg 2BE is een klootzak, dat lees je vaak. Je bent beter af met een mechanische pierburg 2B4 (uit de vfl).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichtenals ik me niet vergis heeft mahle voor bbs ook velgen geproduceerd en daarom heten die zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenIk wou het hier net komen posten. Hij startte moeilijk vandaag. Eens aan de gang liep hij echt slecht en viel hij soms uit. Koud starten is zijn sterkste kant niet maar dit doet hij normaal niet. Na een aantal keren opnieuw gestart te hebben bleef hij dan toch draaien. Hij bleef wel slecht draaien en stotteren ook bij licht gas geven. Ik heb dan eens geplankt en toen viel hij uit. Gisteren had ik tijdens mijn kort ritje geen problemen en nu doet hij opeens zo moeilijk
Morgen de buurman nog maar eens aanspreken.
De originele carburator, zeker de electronische pierburg 2BE is een klootzak, dat lees je vaak. Je bent beter af met een mechanische pierburg 2B4 (uit de vfl).
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenof op de boîte da's nog ambetanter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten15 is goed. Zwart hart
'k Zal zien hoeveel ze gaan en dan rijd ik wel eens naar DE.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk BerichtenMja, zo'n M10 is toch een pak robuuster. M40 is echt gegarandeerd om op de een of andere manier kapot te gaan door bad engineering.
Edit: anderzijds: injectie above carbu natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenBS. Een m40heeft ingeval van slecht onderhoud, of na heel lange termijn, eventueel last van inlopende nokkenassen, en de distributieriemen moeten regelmatig vervangen worden. Voor de rest zijn dat toch heel goeie motoren. Niet te vergelijken met de vooroorlogse m10, of de m20, die bij elk onderhoud een nieuwe kop en koppakking nodig heeft.
Een M10 is super sterk. Mijne heeft nog te warm gelopen en nog steeds niks mis met de koppakking. Onderhoud is ook enkel olie, filters en bougie's, gezien die met ketting aangedreven is.
Een M20 is al met riem, maar moet pas rond de 90 000km vervangen worden. Verder zelfde onderhoud als M10 en indien je ze niet warm rijd, kan een koppakking al eens scheuren.
Een M40 moet om de 40 000km nieuwe distri hebben! Als je je onderhoud niet op tijd doet (en om de 10k gaat al spannen dan) slijt de nokkenas te snel in. Als uw kleppen tikken zijde ne hoop geld kwijt als je dat wil herstellen en koppakking is even gevoelig als de m20.
Vraag mij toch af waarop je u baseert, want de M10 van nine11 heeft mss wat problemen, maar als je dan ziet hoe die zijn kabelboom bij elkaar geplakt is, weet je al dat daar ooit eens aan geprutst geweest is. Mijn M10 heeft het hard te verduren gehad, en eigenlijk heb ik nooit last gehad met dat blok. Toen die eens te warm was gelopen heb ik wel uit veiligheid de kop er eens afgehaald. Maar zelfs daar bleek alles in orde. Gezien ik dan een gereviseerd kop had liggen, heb ik die dan wel vervangen omdat 1 van de cilinders bij mij precies iets minder goeie verbranding had door een klep die mss niet volledig haar ding deed.
En een M40 is juist een kut blok door dat die zoveel onderhoud vraagt. Ik zou er in ieder geval geen moeten hebben om daar echt met te rijden. Dan zou ieder jaar de distri al moeten vervangen worden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenDie gaan waarschijnlijk veel te veel gaan. Heb nu 16" Lenso's op't oog, kruisspaakjes. Ik stel mij vragen bij het merk Lenso, al heb ik nu ook maar replica's zitten.
'k Zal zien hoeveel ze gaan en dan rijd ik wel eens naar DE.
Comment
Comment