Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bij de Sprinter van de vader was er eens een ladder door de voorruit gevallen, om tien uur 's avonds zijn ze terplaatse gekomen om een nieuwe te steken.
Waar krijg je tegenwoordig nog zo'n service (behalve bij KreaSales dan )?
Nineeleven is toch ook niet 100% te spreken over zijn blok. (dacht ik)
Ik wou het hier net komen posten. Hij startte moeilijk vandaag. Eens aan de gang liep hij echt slecht en viel hij soms uit. Koud starten is zijn sterkste kant niet maar dit doet hij normaal niet. Na een aantal keren opnieuw gestart te hebben bleef hij dan toch draaien. Hij bleef wel slecht draaien en stotteren ook bij licht gas geven. Ik heb dan eens geplankt en toen viel hij uit. Gisteren had ik tijdens mijn kort ritje geen problemen en nu doet hij opeens zo moeilijk
Morgen de buurman nog maar eens aanspreken.
De originele carburator, zeker de electronische pierburg 2BE is een klootzak, dat lees je vaak. Je bent beter af met een mechanische pierburg 2B4 (uit de vfl).
Ik wou het hier net komen posten. Hij startte moeilijk vandaag. Eens aan de gang liep hij echt slecht en viel hij soms uit. Koud starten is zijn sterkste kant niet maar dit doet hij normaal niet. Na een aantal keren opnieuw gestart te hebben bleef hij dan toch draaien. Hij bleef wel slecht draaien en stotteren ook bij licht gas geven. Ik heb dan eens geplankt en toen viel hij uit. Gisteren had ik tijdens mijn kort ritje geen problemen en nu doet hij opeens zo moeilijk
Morgen de buurman nog maar eens aanspreken.
De originele carburator, zeker de electronische pierburg 2BE is een klootzak, dat lees je vaak. Je bent beter af met een mechanische pierburg 2B4 (uit de vfl).
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Die gaan waarschijnlijk veel te veel gaan. Heb nu 16" Lenso's op't oog, kruisspaakjes. Ik stel mij vragen bij het merk Lenso, al heb ik nu ook maar replica's zitten.
'k Zal zien hoeveel ze gaan en dan rijd ik wel eens naar DE.
BS. Een m40heeft ingeval van slecht onderhoud, of na heel lange termijn, eventueel last van inlopende nokkenassen, en de distributieriemen moeten regelmatig vervangen worden. Voor de rest zijn dat toch heel goeie motoren. Niet te vergelijken met de vooroorlogse m10, of de m20, die bij elk onderhoud een nieuwe kop en koppakking nodig heeft.
BS. Een m40heeft ingeval van slecht onderhoud, of na heel lange termijn, eventueel last van inlopende nokkenassen, en de distributieriemen moeten regelmatig vervangen worden. Voor de rest zijn dat toch heel goeie motoren. Niet te vergelijken met de vooroorlogse m10, of de m20, die bij elk onderhoud een nieuwe kop en koppakking nodig heeft.
?
Een M10 is super sterk. Mijne heeft nog te warm gelopen en nog steeds niks mis met de koppakking. Onderhoud is ook enkel olie, filters en bougie's, gezien die met ketting aangedreven is.
Een M20 is al met riem, maar moet pas rond de 90 000km vervangen worden. Verder zelfde onderhoud als M10 en indien je ze niet warm rijd, kan een koppakking al eens scheuren.
Een M40 moet om de 40 000km nieuwe distri hebben! Als je je onderhoud niet op tijd doet (en om de 10k gaat al spannen dan) slijt de nokkenas te snel in. Als uw kleppen tikken zijde ne hoop geld kwijt als je dat wil herstellen en koppakking is even gevoelig als de m20.
Vraag mij toch af waarop je u baseert, want de M10 van nine11 heeft mss wat problemen, maar als je dan ziet hoe die zijn kabelboom bij elkaar geplakt is, weet je al dat daar ooit eens aan geprutst geweest is. Mijn M10 heeft het hard te verduren gehad, en eigenlijk heb ik nooit last gehad met dat blok. Toen die eens te warm was gelopen heb ik wel uit veiligheid de kop er eens afgehaald. Maar zelfs daar bleek alles in orde. Gezien ik dan een gereviseerd kop had liggen, heb ik die dan wel vervangen omdat 1 van de cilinders bij mij precies iets minder goeie verbranding had door een klep die mss niet volledig haar ding deed.
En een M40 is juist een kut blok door dat die zoveel onderhoud vraagt. Ik zou er in ieder geval geen moeten hebben om daar echt met te rijden. Dan zou ieder jaar de distri al moeten vervangen worden...
Die gaan waarschijnlijk veel te veel gaan. Heb nu 16" Lenso's op't oog, kruisspaakjes. Ik stel mij vragen bij het merk Lenso, al heb ik nu ook maar replica's zitten.
'k Zal zien hoeveel ze gaan en dan rijd ik wel eens naar DE.
Toch zeer populair die velgen, ik zou me geen zorgen maken.
Comment