Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XJ40: 25 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jaguar XJ40: 25 jaar

    In 2011 wordt de Jaguar XJ40 vijfentwintig.
    Omdat deze wagen een pak moderner is dan zijn voorganger lijkt het mij een interessante wagen om oldtimer te rijden als liefhebber zonder al te grote kosten.

    Het moet doenbaar zijn om er één van 1987 te vinden, bouwjaar 1986 is zeldzaam.
    Hoe zijn deze wagens? Wat zijn de aandachtspunten? Of is het helemaal geen goede auto?

    Onderstaande foto's ter illustratie zijn van een nieuwere versie van hetzelfde model.




    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

  • #2
    Ik durf voorzichtig de stelling poneren dat dat rijdende rekeningen zijn

    Comment


    • #3
      Mijn nonkel heeft er zo'n paar versleten toen ze nieuw waren en na 100K km waren ze allemaal op.

      Wel zeer mooi.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
        Mijn nonkel heeft er zo'n paar versleten toen ze nieuw waren en na 100K km waren ze allemaal op.

        Wel zeer mooi.
        maar absoluut geen limo gevoel als een 126, terwijl ik dat echt wel verwachtte

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          maar absoluut geen limo gevoel als een 126, terwijl ik dat echt wel verwachtte
          Ik vond het een heerlijke auto, het heeft gewoon iets.

          Spijtig dat als je een echt goeie wilt je.... niet bestaan?

          Comment


          • #6
            Iemand geweten die zo eentje gehad heeft en niets anders dan miserie. Maar ze zijn wel heel mooi!

            Comment


            • #7
              Schitterend! 25 jaar en al al die hedendaagse snufjes...

              Comment


              • #8
                De antwoorden zijn unaniem...

                Comment


                • #9
                  Ga voor de laatste modellen met 4 liter en je zit 200% safe.
                  De eerste reeks met 3.6 is idd....
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                    Is dit dan een beetje vergelijkbaar met een Insignia in 2034???
                    Die jag niet beledigen hé!

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                      Is dit dan een beetje vergelijkbaar met een Insignia in 2034???
                      Lol

                      E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                      Comment


                      • #12
                        Ontnuchterende antwoorden. Maar een beetje concreter kan geen kwaad.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                        Comment


                        • #13
                          electriciteit

                          Comment


                          • #14
                            Staan ook heel goedkoop.

                            Zegt meestal al veel.

                            Comment


                            • #15
                              Ben bezig met dit te lezen: http://www.jag-lovers.org/modern/xj40prob.htm

                              Volgens de auteur komt het er op aan u niets aan te trekken van de problemen, gewoon doorrijden

                              " From what I gather (my 88 has this problem) this is one of those "you can live with it" deals. "

                              "On my 1988 3.6L the head gasket is leaking, but, it's not affecting the compression, and water and oil do not mix. As far as I am concerned, I will live with it as it's not a cheap thing to fix."

                              "This is something that, personally, I live with on my 1991 Sovereign. Big fat hairy deal, A little orange bulb glows on the dash, is it worth $200 to fix?"

                              "OK, well, most of the XJ40s that I have seen haven't been too terribly rusty, nonetheless, they seem to rust quite a bit more than their competition "

                              Gids voor de toekomstige koper:


                              Ik ben niet blijven lezen, ben nog niet van plan één te kopen maar Gere, ga je gang

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                                Volgens de auteur komt het er op aan u niets aan te trekken van de problemen, gewoon doorrijden
                                das het moto voor een oude benz

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                                  Mijn nonkel heeft er zo'n paar versleten toen ze nieuw waren en na 100K km waren ze allemaal op.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door *BMW*power Bekijk Berichten
                                    Staan ook heel goedkoop.

                                    Zegt meestal al veel.
                                    Dit geldt toch voor alle Jags? Verliezen snel hun waarde heb ik de indruk.

                                    Maar het blijft een knappe stijlvolle kar...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik heb er eentje met 200k en dat rijdt nog steeds goed. De eerste reeks (tot 1992) is minder van kwaliteit, vooral door het digitale dashbord.

                                      Heerlijk rijgevoel (sturen, romigheid, comfort) en er kijken nog veel mensen om als je voorbij komt gereden, al moet je daarvoor de auto niet kopen.

                                      Eentje van '87 of '88 zou ik eerder niet kopen, maar wacht een tweetal jaren en koop er eentje van '93, knap hem gedurende 1 jaartje op. De techniek is vrij basic en met een basiskennis van autotechniek (bv avondschool) geraak je al ver. Dit lijkt me trouwens een ideale oefenwagen om in het weekend aan te sleutelen. Goedkoop (< €3.500), groot genoeg om voldoende aan te oefenen (letterlijk en figuurlijk) en een enorme voldoening nadien.
                                      Roest komt wel vaak voor, vooral aan de achterste wielkasten en aan de chroom raamomlijsting. Let op voor koetswerkherstellers die een Jaguar zien en geen auto met roestschade.

                                      Ohja, en op 100.000 km zijn deze wagens écht nog niet afgeschreven, zoek maar op het internet en je komt er honderden tegen met +200.000 km.

                                      Comment


                                      • #20
                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X