Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toekomst van de classic/oldtimer/collection car

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toekomst van de classic/oldtimer/collection car

    Guys,

    met de recente veranderingen/discussies in autoland betreffende het milieu en de steeds stijgende olieprijzen, stel ik me langzaam maar zeker volgende vraag: wat met de toekomst van "onze dierbare karren"?

    We kennen allemaal de collectors items van Porsche, Ferrari, BMW, Mercedes, Jaguar, ... deze wagens zijn heden ten dage vrij veel centen waard en stijgen nog steeds in waarde. Maar wat hiermee over 20-30j wanneer misschien de fossiele brandstoffen niet meer energiebron nr1 zijn voor de wagen? De classics zullen minder aantrekkelijk/bruikbaar worden en zal dit zich laten voelen in hun waarde?

    Enfin, er zijn binnen de collectuion cars natuurlijk wel een heel aantal uber-wagens die hun status behouden ongeacht de beschikbaarheid van brandstof, maar het zijn dan wel regelrechte museumstukken geworden. 'k Stel me meer vragen bij de wagens 1 of meerdere trapjes daaronder... die momenteel nog een grote schare liefhebbers kunnen bekoren, maar eens benzine voor jan-met-pet té duur is geworden gewoon niet meer gaan gebruikt worden en door hun te hoge produktie-aantallen zich nooit tot een collectors-car van de nieuwe tijd gaan kunnen manifesteren

    Wat is jouw mening hierover?
    Porsche 996 GT3 RS
    Porsche 964 RS
    BMW ///M3 e30
    Mercedes c250 CDI AMG
    www.flamebox.be

  • #2
    Dat is iets waar ik ook regelmatig aan denk, en ook omdat ik nu autotechnieken volg wat trouwens 100% mijn richting is, ik ben in mijn vrije tijd ook altijd bezig met auto's of techniek maar wat als er binnen 10-15 jaar alleen maar elektrische wagens verkocht worden.
    Aangezien elektrische wagens mij niets zeggen sta ik daar dus zonder diploma voor een evt andere job, maarja best niet teveel aan denken zeker

    Comment


    • #3
      probleem is ook dat de oldtimermarkt op dit moment verzadigd is. De wagens zijn gewoon belachelijk duur geworden.
      Al die twijfel over milieu enzo zou inderdaad de prijzen wel eens kunnen doen dalen tijdelijk, wat een nieuwe impuls kan geven aan de markt.
      En dat juich ik alleen maar toe.
      Natuurlijk geldt dat niet voor de iconen zoals 300sl, 507, 550, ... Die zijn in handen van multimiljonairs die ze bijhouden koste wat het kost.

      Comment


      • #4
        klopt... maar wat met de F40's, 288GTO's, E-types, 2.5-16v EVOII, M3 Sport Evo, 911 2.7RS... van deze planeet?

        300 SL's en 507's worden bijna enkel door "banken" gekocht maar voor de auto's die ik hierboven opsom geldt dat ze in 95% van de gevallen in liefhebbers handen zijn waaronder zowel zwaar gefortuneerden als de gemiddelde car-nut.
        Porsche 996 GT3 RS
        Porsche 964 RS
        BMW ///M3 e30
        Mercedes c250 CDI AMG
        www.flamebox.be

        Comment


        • #5
          zoals ik zeg, volgens mij gaan die tijdelijk een dip krijgen in waarde, maar uiteindelijk gaat die tijdelijke crisis ook voorbij gaan. Wat er over 50 of 100 jaar mee gaat gebeuren weet natuurlijk niemand. Maar henry ford heeft zich bij het bedenken van de model a ook niet bezig gehouden met wat er in 2011 met zijn auto zou gebeuren.
          Veel gaat afhangen van wat europa doet met oldtimers. Als ze allemaal zoals in nederland gaan doen gaan de autos van de jaren 90 (sportevo, delta, rs2, evo2,...) massaal naar de usa en azië verhuizen vrees ik. Velen gaan afhaken als je plots 3000 euro ofzo gaat moeten betalen voor die auto waar je 50km per jaar mee rijdt. Of ze gaan in stalling en komen niet buiten.
          Zolang niet geweten is wat de wetgever doet is het koffiedik kijken

          Comment

          Working...
          X