Guys,
met de recente veranderingen/discussies in autoland betreffende het milieu en de steeds stijgende olieprijzen, stel ik me langzaam maar zeker volgende vraag: wat met de toekomst van "onze dierbare karren"?
We kennen allemaal de collectors items van Porsche, Ferrari, BMW, Mercedes, Jaguar, ... deze wagens zijn heden ten dage vrij veel centen waard en stijgen nog steeds in waarde. Maar wat hiermee over 20-30j wanneer misschien de fossiele brandstoffen niet meer energiebron nr1 zijn voor de wagen? De classics zullen minder aantrekkelijk/bruikbaar worden en zal dit zich laten voelen in hun waarde?
Enfin, er zijn binnen de collectuion cars natuurlijk wel een heel aantal uber-wagens die hun status behouden ongeacht de beschikbaarheid van brandstof, maar het zijn dan wel regelrechte museumstukken geworden. 'k Stel me meer vragen bij de wagens 1 of meerdere trapjes daaronder... die momenteel nog een grote schare liefhebbers kunnen bekoren, maar eens benzine voor jan-met-pet té duur is geworden gewoon niet meer gaan gebruikt worden en door hun te hoge produktie-aantallen zich nooit tot een collectors-car van de nieuwe tijd gaan kunnen manifesteren
Wat is jouw mening hierover?
met de recente veranderingen/discussies in autoland betreffende het milieu en de steeds stijgende olieprijzen, stel ik me langzaam maar zeker volgende vraag: wat met de toekomst van "onze dierbare karren"?
We kennen allemaal de collectors items van Porsche, Ferrari, BMW, Mercedes, Jaguar, ... deze wagens zijn heden ten dage vrij veel centen waard en stijgen nog steeds in waarde. Maar wat hiermee over 20-30j wanneer misschien de fossiele brandstoffen niet meer energiebron nr1 zijn voor de wagen? De classics zullen minder aantrekkelijk/bruikbaar worden en zal dit zich laten voelen in hun waarde?
Enfin, er zijn binnen de collectuion cars natuurlijk wel een heel aantal uber-wagens die hun status behouden ongeacht de beschikbaarheid van brandstof, maar het zijn dan wel regelrechte museumstukken geworden. 'k Stel me meer vragen bij de wagens 1 of meerdere trapjes daaronder... die momenteel nog een grote schare liefhebbers kunnen bekoren, maar eens benzine voor jan-met-pet té duur is geworden gewoon niet meer gaan gebruikt worden en door hun te hoge produktie-aantallen zich nooit tot een collectors-car van de nieuwe tijd gaan kunnen manifesteren
Wat is jouw mening hierover?
Comment