Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz W114 - waarop letten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes-Benz W114 - waarop letten?

    Dag beste forummers,

    Als 'long-life' adept van Mercedes-Benz, ben ik eens wat classics beginnen bekijken.

    Ik heb twee W114 230's 'Stroke 8' gevonden:

    http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=190331827

    http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=182241250

    Ik vind op Mobile.de niet veel beters, en om een oldtimer te gaan importeren... Niet te vergelijken met een nieuwe of quasi-nieuwe wagen (internationale garantie, etc)

    Qua techniek ben ik echter een groentje . Zijn er zaken waar ik absoluut moet voor opletten? Iemand die de verkoper kent/zaken mee heeft gedaan?

    Beetje geschiedenis van de W114: Mmmm!
    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
    .

    Met dank!

    M.
    Last edited by ; 17/03/2011, 13:38. Reden: Correctie URL's!

  • #2
    Let vooral op roest, ze roesten 30 jaar geleden al, en door de jaren geen zal het er niet op verbeterd zijn.
    Wil je een diesel of benzine? Benzine's zijn haast nog allemaal carburators, en vergt enige afstelling, diesel is minder complex , maar uitermate traag.

    Comment


    • #3
      je hebt natuurlijk de 240d 3.0 met 90 pk

      en een 230.6 met typisch logo achteraan
      let dat je servo hebt en niet te veel roest

      280e had injectie

      Comment


      • #4
        Die Oldtimerspezialisten in Sachen Mercedes ✓ Aktuell über 8000 Mitglieder / offiziell anerkannter Mercedesclub

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          je hebt natuurlijk de 240d 3.0 met 90 pk

          en een 230.6 met typisch logo achteraan
          let dat je servo hebt en niet te veel roest

          280e had injectie
          je had beter gekeken voor te reageren

          Comment


          • #6
            Wil je per se een 230? Ik heb gisteren een erg mooie witte 200 te koop zien staan in het Gentse, als je wil geef ik je een paar foto's en het nummer dat er bij stond.

            Comment


            • #7
              Enorm handig . Met dank!

              Mijn Duits wel wat opfrissen .

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
                Wil je per se een 230? Ik heb gisteren een erg mooie witte 200 te koop zien staan in het Gentse, als je wil geef ik je een paar foto's en het nummer dat er bij stond.
                Wel neen, hoewel het geluid natuurlijk een pak beter gaat klinken.
                Ik was vooral verliefd op de kleur van deze:

                http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=182241250

                Maar meer keuze kan nooit kwaad! Dus als je zo vriendelijk wil zijn, graag .

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdv Bekijk Berichten
                  Let vooral op roest, ze roesten 30 jaar geleden al, en door de jaren geen zal het er niet op verbeterd zijn.
                  Wil je een diesel of benzine? Benzine's zijn haast nog allemaal carburators, en vergt enige afstelling, diesel is minder complex , maar uitermate traag.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  je hebt natuurlijk de 240d 3.0 met 90 pk

                  en een 230.6 met typisch logo achteraan
                  let dat je servo hebt en niet te veel roest

                  280e had injectie
                  Thanks!

                  Comment


                  • #10




                    Een 200 van 1969. Zag er op het eerste zicht erg mooi uit. Ik PM je het telefoonnummer!

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door MatthiasD Bekijk Berichten
                      Wel neen, hoewel het geluid natuurlijk een pak beter gaat klinken.
                      Ik was vooral verliefd op de kleur van deze:

                      AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


                      Maar meer keuze kan nooit kwaad! Dus als je zo vriendelijk wil zijn, graag .
                      Ik denk echt niet dat hier veel aan toe te voegen valt.
                      Die wagen is schijnbaar in prachtige staat en heeft weinig kilometer en het is nog eens een zeer mooie uitvoering.

                      Voor deze prijs heb je dan ook een betere W114 zeg maar een goeie. Lijkt mij de ideale wagen als je écht zoiets wilt.

                      Naar goedkopere zou ik niet echt op zoek gaan als je er echt geen ervaring mee hebt of kan aan werken. De meesten zijn echt verschrikkelijk roest.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        je hebt natuurlijk de 240d 3.0 met 90 pk

                        en een 230.6 met typisch logo achteraan
                        let dat je servo hebt en niet te veel roest

                        280e had injectie
                        250ce dus ook?

                        Comment


                        • #13
                          ja maar das een oudere generatie injectie

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door MatthiasD Bekijk Berichten
                            Wel neen, hoewel het geluid natuurlijk een pak beter gaat klinken.
                            Ik was vooral verliefd op de kleur van deze:

                            http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=182241250
                            Ik ga deze namiddag gaan kijken! (brr, moest ik er nu nog wat kennen ).


                            Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                            Ik denk echt niet dat hier veel aan toe te voegen valt.
                            Die wagen is schijnbaar in prachtige staat en heeft weinig kilometer en het is nog eens een zeer mooie uitvoering.

                            Voor deze prijs heb je dan ook een betere W114 zeg maar een goeie. Lijkt mij de ideale wagen als je écht zoiets wilt.

                            Naar goedkopere zou ik niet echt op zoek gaan als je er echt geen ervaring mee hebt of kan aan werken. De meesten zijn echt verschrikkelijk roest.
                            Dank, ik zat inderdaad ook in die richting te denken. Het ziet er op foto inderdaad prachtig uit!
                            Wist alleen niet of het een 'goede' prijs was.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten




                            Een 200 van 1969. Zag er op het eerste zicht erg mooi uit. Ik PM je het telefoonnummer!
                            Ziet er heel mooi uit! Dank ook voor de PM, ga dan eens belletje geven.

                            Comment


                            • #15
                              Goed, verslag van deze (http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=182241250):

                              Prachtige staat, motorruimte ziet er uit alsof je ervan kan eten, van roest onderaan niks te merken (ook niet de wielkasten), enkel aan de uitlaatpijp wat. Interieur is nieuwstaat, etc.
                              Is dit nu trouwens een W115? (de grille lijkt groter, maar de geribbelde achterlichten ontbreken).

                              Enig (belangrijk) nadeel: geen servo...

                              Prijs heb ik naar beneden kunnen krijgen tot € 5.500 met 6 maanden garantie.

                              Doen? Is deze wagen een 'investering' in de zin dat als ik er 10 - 15 jaar grote zorg aan besteed, gaat de prijs omhoog? Of is het door de talrijke verkoop een minder waardevol model op termijn? Ik kan me anderzijds inbeelden dat goede exemplaren alsmaar zeldzamer gaan worden.
                              Ik heb trouwens het chassisnummer, kan ik de historiek ergens opvragen/opzoeken?

                              (Onduidelijk filmpje van op brug):

                              + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                              Last edited by ; 19/03/2011, 17:22.

                              Comment


                              • #16
                                ik rij echt niet graag met een wagen zonder servo maar das erg persoonlijk

                                mijn lief haar ibiza had het ook niet en ik reed er wel mee edoch

                                Comment


                                • #17



                                  Hebben ze al aan die teller gewerkt? Of is het nummer '6' echt zoveel smaller dan de rest?
                                  1991 BMW E30 318is

                                  Comment


                                  • #18
                                    Dat is zo.

                                    Waarom weet ik niet, maar verschillende modellen uit die periode hebben dat

                                    Comment


                                    • #19
                                      écht ?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten



                                        Hebben ze al aan die teller gewerkt? Of is het nummer '6' echt zoveel smaller dan de rest?
                                        Ik ga nu eens een heel domme vraag stellen, maar waar komt die foto vandaan ??

                                        Het is nl. nergens te zien op http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=182241250 (voorzover ik niet half blind aan het worden ben).

                                        EDIT: ah, het had betrekking op de eerste wagen in dit topic. Die is afgeschreven wegens te veel werk aan.
                                        Last edited by ; 20/03/2011, 20:39.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X