Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik kan niet kiezen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik kan niet kiezen!

    Goedendag,

    Ik ben een volledige leek in de oldtimer-branche (behalve dan de basisdingen waar men op moet letten) en volledig a-mechanish.
    Ik ben echter gek van oldtimers (en youngtimers) en zou mij er binnenkort eentje willen aanschaffen.
    Ik heb verschillende aanbiedingen gevonden maar kan het kaf niet scheiden van het koren. De wagen zou dienen voor dagelijks gebruik (tot 10 000km) en ik wil er een minimum aan kosten mee hebben.
    Welke wagen raden jullie, de ervaren forumgebruikers, aan voor iemand zoals mezelf?

    Buick Regal: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=192850024
    Saab 900 2.0: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=182287552
    Porsche 924 Targa: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=181350035
    Chevrolet Monza: http://www.2dehands.be/autos/autos/c...-88129795.html

    Bij voorbaat dank voor jullie gefundeerde reacties!
    Jokalari

  • #2
    Van het lijstje dat je opgeeft, zou ik voor de Saab gaan. Alleen heb ik niet zo'n goed gevoel bij de verkoper (alleen al de naam doet me denken aan een cheape keet, bovendien plakt op de ruit een prijs van 2400 euro en in de advertentie staat 3200 euro). Ik zou dan eerder deze eens gaan bekijken: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=193216097 (bij een dealer, ook met garantie)
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
      Van het lijstje dat je opgeeft, zou ik voor de Saab gaan. Alleen heb ik niet zo'n goed gevoel bij de verkoper (alleen al de naam doet me denken aan een cheape keet, bovendien plakt op de ruit een prijs van 2400 euro en in de advertentie staat 3200 euro). Ik zou dan eerder deze eens gaan bekijken: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=193216097 (bij een dealer, ook met garantie)
      Bedankt, en waarom de Saab? Puur intuïtief zou ik voor die Buick op LPG gaan. Allez, ge zult wel gelijk hebben, maar kwestie van het toch eens te vragen

      Edit: Geen idee waarom, maar de chevy en de buick spraken mij enorm aan, vandaar dat ik het vroeg.
      Last edited by ; 19/04/2011, 17:10.

      Comment


      • #4
        De Saab die gij opgegeven hebt is 2-deurs Yek zeg

        Comment


        • #5
          Regal.

          V6 zuipschuit



          Comment


          • #6
            Op de link gezien dat het een ouder type is, wel vet eigenlijk.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
              Als dat op LPG rijdt is dat geen gigantisch drama he ^^

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jokalari Bekijk Berichten
                Als dat op LPG rijdt is dat geen gigantisch drama he ^^
                Zie link, ik heb er eentje gehad om mee te crossen;

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jokalari Bekijk Berichten
                  Bedankt, en waarom de Saab? Puur intuïtief zou ik voor die Buick op LPG gaan. Allez, ge zult wel gelijk hebben, maar kwestie van het toch eens te vragen

                  Edit: Geen idee waarom, maar de chevy en de buick spraken mij enorm aan, vandaar dat ik het vroeg.
                  Mjah, die Amerikanen van toen hebben wel een specifiek rijgedrag, dat mij niet zo ligt. Een maat van mij heeft ooit een Caprice Classic gehad, een 3.8 met 117 pk op LPG, dat ding wiegelde en zwalpte dat het geen naam had, zoop olie en ging niet vooruit. Op zich wel charmant, maar ik heb zelf liever iets vinnigers / compacters. Maar aan uw reactie te zien ben je wel in de markt voor zo'n Amerikaan, in dat geval: doen!
                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jokalari Bekijk Berichten
                    De Saab die gij opgegeven hebt is 2-deurs Yek zeg
                    Euhm, de Porsche, Buick en Chevy die je zelf opgaf, toch ook?
                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                      Euhm, de Porsche, Buick en Chevy die je zelf opgaf, toch ook?
                      Ok I got owned You where right, I was wrong.

                      Comment


                      • #12
                        kga geen voorkeur opgeven.

                        Maar over de 924 kan ik zeggen dat het simpele motortechniek is, het eigenlijk een vermomde VW is, wat maakt dat de stukken vlot verkrijgbaar zijn en ook goedkoop zijn.
                        Elke garagist achter de hoek kan er ook aan werken.
                        Neem er wel één van na bouwjaar 1980, vanaf dan zijn ze gegalvaniseerd en roesten ze nauwelijks.

                        De mijne is - als er geen onverwachte mankementen optreden - bijna klaar en ik kijk uit naar m'n eerste rit ermee.
                        Zal nadien verkocht worden, want ik kan niet alles bijhouden.
                        Wil me daarna focussen op m'n Rover P6.
                        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                        www.carfac.be "Driving on experience"

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                          kga geen voorkeur opgeven.

                          Maar over de 924 kan ik zeggen dat het simpele motortechniek is, het eigenlijk een vermomde VW is, wat maakt dat de stukken vlot verkrijgbaar zijn en ook goedkoop zijn.
                          Elke garagist achter de hoek kan er ook aan werken.
                          Neem er wel één van na bouwjaar 1980, vanaf dan zijn ze gegalvaniseerd en roesten ze nauwelijks.

                          De mijne is - als er geen onverwachte mankementen optreden - bijna klaar en ik kijk uit naar m'n eerste rit ermee.
                          Zal nadien verkocht worden, want ik kan niet alles bijhouden.
                          Wil me daarna focussen op m'n Rover P6.
                          Die Porsche 924 Targa van de advertentie is van 06/1980. Gegalvaniseerd dus of niet? :S

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jokalari Bekijk Berichten
                            Die Porsche 924 Targa van de advertentie is van 06/1980. Gegalvaniseerd dus of niet? :S
                            ik heb het nog even opnieuw opgezocht:

                            De meeste aandacht was gericht op de verbetering van de bouwkwaliteit, de lakbehandeling en de afwerking. De dragende delen en onderzijden van auto's uit de eerste productieperiode hadden een heet zinkdompelbad genoten, maar vanaf het modeljaar 1978 was de gehele carrosserie verzinkt.
                            Dus deze zou al verzinkt moeten zijn.
                            1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                            2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                            2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                            -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

                            www.carfac.be "Driving on experience"

                            Comment

                            Working...
                            X