Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verchromen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verchromen

Iemand een goed adresje om delen van auto's te laten verchromen?

Na wat zoeken op Google kom ik op Chromage Voorspoels in Herentals en Belcroom in Roeselare. Van beide lees ik uiteenlopende dingen qua kwaliteit en ervaring.

Iemand nog een goed adres? Of ervaring met een van bovenstaande?

Het maakt niet uit of dat nu in Turnhout is of 300km verder, kwaliteit is het belangrijkste.

Mag eventueel ook in NL zijn.

Ondertussen bij een vriend wat info gaan vragen.

Voorspoels zou niet zo goed zijn (heeft stukken teruggekregen in slechtere staat dan voordien, en ook stukken die na een jaar al terug corrosie vertonen).

Hij raadt me Lemmens in Maastricht aan, maar om het echt goed te doen zou je in Amerika moeten zijn.

Comment

Ik heb nog voor een fortuin brommeronderdelen laten verchromen een 7-tal jaar geleden.

Onderdelen die ik binnendeed werden eerst gestraald en dan gepolijst en vervolgens verchroomd.
      Belchroom had ik slechte ervaring dat zij moeilijke hoekjes en kantjes simpelweg niet gepolijst hadden waardoor het resultaat op niets trok.
      Dé referentie in de daxwereld was destijds Mossu. Heb daar indertijd niet voor gekozen maar nu zou ik alleszins niets anders meer durven. Nooit iets slechts van gezien.

Chroom is alleszins niet te vergelijken met bv een chroom mercedesbumper, grille of spiegel. Bij ook maar de minste beschadiging van zo'n ambachelijk verchroomd onderdeel springt het chroom er gewoon af en dan gaat het er heel slecht uitzien. Roesten doet dat ook veel sneller.
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Ging hier ook Mossu komen vermelden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
          Ik heb nog voor een fortuin brommeronderdelen laten verchromen een 7-tal jaar geleden.

Onderdelen die ik binnendeed werden eerst gestraald en dan gepolijst en vervolgens verchroomd.
          Belchroom had ik slechte ervaring dat zij moeilijke hoekjes en kantjes simpelweg niet gepolijst hadden waardoor het resultaat op niets trok.
          Dé referentie in de daxwereld was destijds Mossu. Heb daar indertijd niet voor gekozen maar nu zou ik alleszins niets anders meer durven. Nooit iets slechts van gezien.

Chroom is alleszins niet te vergelijken met bv een chroom mercedesbumper, grille of spiegel. Bij ook maar de minste beschadiging van zo'n ambachelijk verchroomd onderdeel springt het chroom er gewoon af en dan gaat het er heel slecht uitzien. Roesten doet dat ook veel sneller.
          Veel ligt aan de ondergrond ook he.

Als dat erafspringt en sneller roest betekent dat je een slechte verchromer hebt. Als dat goed gedaan is is dat minstens even sterk als het origineel.

Ik ga écht geen 2 grilles kopen a rato van 2.500 euro per stuk als ik voor een fractie van die prijs de grille kan laten verchromen. Maar het moet goed gedaan zijn.

Als uw ervaring met Mossu is dat dat niet de OEM-kwaliteit benaderd, moet ik dus een ander adres zoeken.

Zondag nog een auto gezien waar Lemmens 7 jaar geleden delen verchroomd had. Niets aan te zien.

Comment

Over Mossu hoor ik ook de beste dingen...

Comment

Zelf heb ik ervaring met Mossu.
              Wachttijden +1 jaar!!! In princiepe geen probleem op een geheel restauratieproject echter gaan ze naar mijn mening nonchalant om met hun bestellingen (althans bij mij).
              Zij beschikken over het voordeel dat ze ELK materiaal kunnen verchromen (zammak,...). Eveneens maken ze geen probleem van lange onderdelen, wat bij de meeste wel een probleem is.
              Kwaliteit is goed!!!

Comment

Mossu is zeker en vast de veiligste optie voor duurzaam en mooi chroom. Elk chromagebedrijf levert volgens mij al wel eens een onderdeel af dat niet zo goed is als het had moeten zijn, maar bij Mossu ga je daar naar mijn ervaring het minst kans op hebben. Hou idd wel rekening met de lange wachttijden.

Nu is mijn bemerking wel dat als je onderdelen laat verchromen bij een bedrijf als Mossu, Voorspoels, ... de chroom altijd dikker is en meer glanst als een onderdeel dat af fabriek verchroomd is (In feite dus betere kwaliteit als OEM). Dit is althans mijn ervaring uit m'n Dax-tijdperk.

Ik heb anders nog wel een voorbeeldje van Mossuchroom (m'n daxvelgen, +- 5 à 6j geleden vechroomd). Moest je het in real life willen kunnen beoordelen

Comment

Ja, zal eens langs Mossu rijden om te kijken hoe het chroom daar is en hoe het eraan toegaat.

Comment

Contacteer Geert Koop (bekende helmspuiter in Nederland) eens en vraag waar ie z'n helmen laat verchromen? Ik weet dat ie uitermate tevreden is van die leverancier en dat zij ook andere dingen doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                      Contacteer Geert Koop (bekende helmspuiter in Nederland) eens en vraag waar ie z'n helmen laat verchromen? Ik weet dat ie uitermate tevreden is van die leverancier en dat zij ook andere dingen doen.
                      Hoe kan je een helm verchromen?
                      Verchromen moet op staal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Hoe kan je een helm verchromen?
                        Verchromen moet op staal.
                        True, zijn helmen worden inderdaad gespoten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Ja, zal eens langs Mossu rijden om te kijken hoe het chroom daar is en hoe het eraan toegaat.
                          Als je wilt mag je altijd eerst eens naar m'n velgen komen kijken. Zo heb je al een beeld van hoe de chroom er zal uitzien. Turnaat is niet te ver van Wommelgem ee .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goris Bekijk Berichten
                            Als je wilt mag je altijd eerst eens naar m'n velgen komen kijken. Zo heb je al een beeld van hoe de chroom er zal uitzien. Turnaat is niet te ver van Wommelgem ee .
                            Ja, merci voor het aanbod.

Maar velgen is een heel ander ding dan een chroom strip van enkele mm dik die 100% strak moet zijn, en waar heel veel lastige kantjes en dingetjes aanzitten.

Het gaat mij meer om het productieproces, en de passie die van de werknemers uitgaat. Het probleem is dat iemand die tegen zijn zin staat te werken, of gewoon zijn uren klopt, af en toe mooie dingen kan maken, maar het af en toe ook 100% kan verkloten.

Comment

True

Dan zou ik inderdaad terplekke gaan kijken, en eventueel kijken of je zelf het materiaal al kan voorbereiden? Ergo strak maken en vertinnen als nodig, en zelf al polijsten. Al vermoed ik dat ze het bij een goede chromeur altijd nog zelf polijsten ook...

Succes in ieder geval! Chrome won't get you home maar zonder is't ook niks .

Edit geeft me dit nog door: http://www.galvame.nl/

Waarschijnlijk zelf al gevonden maar die mensen schijnen ook wel te weten waar ze mee bezig zijn.
                              Last edited by Goris; 19/05/2011, 23:42.

Comment

Merci! weeral een extra adres om info in te winnen.

Comment

Ik heb enkele jaren geleden een grill laten bijwerken (kleine deukjes) en herchromen bij Vleminckx in Kuringen (Hasselt), niet de goedkoopste maar ben zeer tevreden van het resultaat. http://www.vleminckx-nv.be/

Comment

Hello!
                                    Beste kwaliteit van chromen in Polen.Voor vragen geef email dominiqe@onet.eu

Comment

Inmiddels ook ervaring met Brabant chroom te Mechelen.
                                      Aldaar het chroomwerk van een 50j oude Porsche laten herdoen.
                                      Correcte behandeling, wachttijden +/- 4 maanden & prijzen vergelijkbaar met bovenstaande adressen...
                                      Kortom: Een aanrader!!

Comment

american resto performance in lokeren doet het ook. chroom in eendert welke kleur, maar zei werken op basis van chroom spuiten. dus niet in een speciaal bad ofzo.

Comment

Working...
                                        X