Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw in oldtimers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuw in oldtimers

Heb net een wagen gekocht van 1984 en da's mijn eerste oldtimer. Had naar verkeersbelasting gebeld om zeker te zijn dat ik die ook kon inschrijven als gewoon voertuig en ze bevestigden een lage prijs per jaar, ook zonder O plaat.

Toen ik de wagen echter liet inschrijven kreeg ik enkel een O plaat. Er stond immers "inschrijving als ** OLDTIMER **" op het roze formulier. Ter info: ook de technische controle meldt "Gebruik : Old-Timer". De garagehouder was op de hoogte van mijn plannen om deze als normaal voertuig in te schrijven dus nu wordt ik achterdochtig, want waarom staat dat er dan nog op?

De garage houder vraagt me nu de papieren terug te brengen maar ik weet niet hoe dit in mekaar zit en één fout (ik betaal immers de inschrijving) is genoeg. Ik weet ook niet hoe lang dit in zal duren want ik kocht deze wagen nu 2 weken geleden en nu wil ik er wel eens mee rijden

Kan iemand hier helpen?

Dank je

Oorspronkelijk geplaatst door ilektro Bekijk Berichten
    Heb net een wagen gekocht van 1984 en da's mijn eerste oldtimer. Had naar verkeersbelasting gebeld om zeker te zijn dat ik die ook kon inschrijven als gewoon voertuig en ze bevestigden een lage prijs per jaar, ook zonder O plaat.

Toen ik de wagen echter liet inschrijven kreeg ik enkel een O plaat. Er stond immers "inschrijving als ** OLDTIMER **" op het roze formulier. Ter info: ook de technische controle meldt "Gebruik : Old-Timer". De garagehouder was op de hoogte van mijn plannen om deze als normaal voertuig in te schrijven dus nu wordt ik achterdochtig, want waarom staat dat er dan nog op?

De garage houder vraagt me nu de papieren terug te brengen maar ik weet niet hoe dit in mekaar zit en één fout (ik betaal immers de inschrijving) is genoeg. Ik weet ook niet hoe lang dit in zal duren want ik kocht deze wagen nu 2 weken geleden en nu wil ik er wel eens mee rijden

Kan iemand hier helpen?

Dank je
    Als je die op gewone platen wil zetten, zal je een keuring voor verkoop (voor gewone wagen) moeten laten uitvoeren. Vervolgens kan je, als de wagen goedgekeurd is, de auto op gewone platen inschrijven. Je betaalt dan geen 2e keer BIV meer (als je dat specifiek vermeldt op het formulier), maar je moet dan wel weer die nieuwe nummerplaat betalen.
    Last edited by W201; 24/06/2011, 22:26.
    Die letzten Worte ...
    ... eines Diesel-Fahrers:
    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
    W201 BENZIN

Comment

Dank je !
      Doe ik dat beter zelf of laat ik het over aan de garagist (die voorstelt "ik los t wel op"). Begin nu echt te twijfelen want het lijkt me toch een duidelijke keuze op de autokeuring om het te keuren als Oldtimer en het lijkt me dus kwaad opzet.

Comment

Als er zaken zijn die broodnodig zijn om de dagelijkse keuring te doorlopen zal die garagist het sowieso moeten uitvoeren en dat drijft de prijs op.

Comment

Idd, over welke auto gaat het?

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Als je nu O platen hebt, kan je daarmee zelf naar de keuring, en hem zelf keuren voor verkoop.

Comment

@Beau : ik betaalde de wagen al en de afspraak was dat die in orde zou staan om er als niet-oldtimer mee te kunnen rijden. ik ging er dus van uit dat de prijs die ik betaalde, de prijs was mét gewone keuring. denk nu bedrogen te zijn. ik kocht dit met te weinig info, helaas, daarom begin ik nu met toch meer info in te winnen

@Ian : een Bentley van 1984

@Schaevertje : ik zou er nu zelf mee naar keuring gaan om te zien of de garagist mij wel de wagen verkocht die hij beloofde = "in perfecte staat". als k nu naar de gewone keuring ("voor verkoop" is raar in deze situatie als term) gaan en hij geraakt er niet door, kan ik dan nog altijd terugvallen op mijn oldtimer keuring? en wat dan met de garagist?
              Last edited by ; 26/06/2011, 20:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ilektro Bekijk Berichten
                @Beau : ik betaalde de wagen al en de afspraak was dat die in orde zou staan om er als niet-oldtimer mee te kunnen rijden. ik ging er dus van uit dat de prijs die ik betaalde, de prijs was mét gewone keuring. denk nu bedrogen te zijn. ik kocht dit met te weinig info, helaas, daarom begin ik nu met toch meer info in te winnen

@Ian : een Bentley van 1984

@Schaevertje : ik zou er nu zelf mee naar keuring gaan om te zien of de garagist mij wel de wagen verkocht die hij beloofde = "in perfecte staat". als k nu naar de gewone keuring ("voor verkoop" is raar in deze situatie als term) gaan en hij geraakt er niet door, kan ik dan nog altijd terugvallen op mijn oldtimer keuring? en wat dan met de garagist?
                Als op het akkoord staat dat ie op normale keuring komt, laat je de garagist gewoon zijn eigen shit opkuisen

Comment

@Gert : op de factuur staat "garantie mécanique : 12 mois". is dat voldoende?

de garagist belde en zei me 2 dagen nodig te hebben, 1 dag was niet mogelijk. weeral denk ik "verdacht, voor een keuring heb je toch niet meer dan een dag nodig, dus zal er wel wat mis zijn met die wagen". heb schrik dat als ik die auto terug afgeef, ik die maanden niet meer zie omdat hij geen oplossing wil voor de herstelling en hoe bewijs ik dat ik die auto terug gaf? ben heel achterdochtig geworden

kan ik zelf ook naar de gewone keuring gaan voor ik naar de garagist ga, gewoon om te weten of er iets mis is? of vervalt dan die oldtimer keuring?

Comment

Working...
                  X