Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Datusunrider wat ik mij afvraag: Als je zo'n foto ziet, kan jij dan direct zo uit het hoofd al die jaartallen en types opnoemen?
Of gaat er nog wat opzoekwerk vooraf?
Datusunrider wat ik mij afvraag: Als je zo'n foto ziet, kan jij dan direct zo uit het hoofd al die jaartallen en types opnoemen?
Of gaat er nog wat opzoekwerk vooraf?
Dat zal wel uit het hoofd zijn Van de meeste europeanen en japanners uit de jaren '70 ken ik ze ook uit het hoofd
Citroen GS - Renault R5 - Ford Granada - Peugeot 504 - Fiat 132 - Peugeot 304
Dus Citroën GS (70-86), Renault R5 (72-96); Ford Granada (72-85); Peugeot 504 (68-83); Fiat 132 (72-81); Peugeot 304 (69-80); dat is nog erg breed. Kan iemand via meer details de periode kleiner maken?
Dus Citroën GS (70-86), Renault R5 (72-96); Ford Granada (72-85); Peugeot 504 (68-83); Fiat 132 (72-81); Peugeot 304 (69-80); dat is nog erg breed. Kan iemand via meer details de periode kleiner maken?
Jawel:
De Gs is eigenlijk een Gsa, verkrijgbaar vanaf '79, We zien ook nog een Opel Rekord E1 ('77-'82), een Dyane, De Granada is een Mk2, ook van na '77.
hier ben ik weer . dagje Frankrijk . Vrachtwagen en bus allebei Dodge . Kijk eens goed naar de bus . het staat er maar liefs 2 x op . Zal de jaartallen morgen eens opzoeken .
Ik plaats toch al maar een volgende... : opnieuw de Grote Markt, van nog niet zo heel lang geleden. Een zaterdag of een zondag? In elk geval lopen er mensen de kerk in. Er staat ook een stelling aan de kerk. Men is bezig om het zwart eraf te halen (zie opmerking van enkele dagen geleden) (bron: Hagelands Historisch Documentatiecentrum)
Ik plaats toch al maar een volgende... : opnieuw de Grote Markt, van nog niet zo heel lang geleden. Een zaterdag of een zondag? In elk geval lopen er mensen de kerk in. Er staat ook een stelling aan de kerk. Men is bezig om het zwart eraf te halen (zie opmerking van enkele dagen geleden) (bron: Hagelands Historisch Documentatiecentrum)
Vreemde mengeling: ik zie een stokoude Pugeot 204 break met daarachter een "nieuwe" Honda Accord Aerodeck. Hoewel ja stokoud... nog tot '80 gemaakt en de Aerodeck vanaf 86-87 zoiets zeker? Voor de rest een mengeling van eind jaren 70 (CX, Ascona B, Fiesta MK1) en begin jaren 80 (E30, R5) Van de rest kan ik niet veel maken wegens te onduidelijk.
Ik gok op 1987
edit: foto eens opgeslagen kan ik meer zien! Ik zie ook nog: Kadett e sedan, Saab 900, Daihatsu Charade, dan een Datsun of Toyota? achter de indraaiende W124.
Dan de parking: rode Fiat 128 3p?, Audi 80 b3, Fiesta MK1, (achteruirijdende) Ascona B, BMW E21, Toyota Corolla sedan (1980 ongeveer) , Toyota Corolla Liftback (1985), BMW 7-serie (1987), Subaru Justy? , ... vanaf dan wordt het te troebel. Herken wel nog een Granada, Ascona C, Peugeot 604... . En wat zou de eerste auto zijn op de voorgrond? (rechtsbeneden) Iets te donker om het goed te kunnen zien. Zou het een Axel zijn?
Vreemde mengeling: ik zie een stokoude Pugeot 204 break met daarachter een "nieuwe" Honda Accord Aerodeck. Hoewel ja stokoud... nog tot '80 gemaakt en de Aerodeck vanaf 86-87 zoiets zeker? Voor de rest een mengeling van eind jaren 70 (CX, Ascona B, Fiesta MK1) en begin jaren 80 (E30, R5) Van de rest kan ik niet veel maken wegens te onduidelijk.
Ik gok op 1987
edit: foto eens opgeslagen kan ik meer zien! Ik zie ook nog: Kadett e sedan, Saab 900, Daihatsu Charade, dan een Datsun of Toyota? achter de indraaiende W124.
Dan de parking: rode Fiat 128 3p?, Audi 80 b3, Fiesta MK1, (achteruirijdende) Ascona B, BMW E21, Toyota Corolla sedan (1980 ongeveer) , Toyota Corolla Liftback (1985), BMW 7-serie (1987), Subaru Justy? , ... vanaf dan wordt het te troebel. Herken wel nog een Granada, Ascona C, Peugeot 604... . En wat zou de eerste auto zijn op de voorgrond? (rechtsbeneden) Iets te donker om het goed te kunnen zien. Zou het een Axel zijn?
87-88 mijn gedacht.
Tussen de Saab en de Renault 5 rijdt een Opel Astra F Sedan '91 -' 97 . Dat is de jongste op de foto . Dus de foto is van na '91 . De wagen vooraan is een Subaru Justy '84 - ' 97 . Aangezien ze blijkbaar juist aan de kerk stijgers geplaatst hebben voor ze te reinigen moet zelfs de juiste datum te achterhalen zijn .
De Gsa is inderdaad van na '79 te herkennen aan de plastiekbumbers . De Renault is een GTL 5 Van de eerste reeks '79 . Heeft al gladde zwarte plastiek op de flanken en inderdaad de velgjes . De ford Granada MKII is van '72 - '76 voor Europa . In Engeland werd de naam dan al Scorpio . De Fiat is een 132 '74 - '82 . Achter de Fiat staat een BMW E21 '75 - '83 . Dus de foto moet vanaf '79 - '80 zijn zoals Opelfreak reeds vermelde .
Comment