Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie herkent deze auto's?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
    Fiat 128 vanaf '78, Opel Rekord E1 Diesel ('77-82) , achter de Rekord zoek ik me suf achter en in de hoek nog een Renault R4 f6
    Zoek je niet langer suf . Dat is een Nissan Bluebird vanaf '84 tot '86 . Dus de foto is van na '84 .
    Last edited by ; 22/07/2011, 14:57.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
      Datusunrider wat ik mij afvraag: Als je zo'n foto ziet, kan jij dan direct zo uit het hoofd al die jaartallen en types opnoemen?
      Of gaat er nog wat opzoekwerk vooraf?
      De merken en types weet ik over het algemeen van buiten . De jaartallen ook ongeveer . Moet ze juist eens controleren voor de exacte jaartallen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door datsunrider Bekijk Berichten
        De bus is een in Engeland geassembleerd Dodge Brothers '31 . En de vrachtwagen is een Dodge Invader '29 met 6 cyl. humber motor
        Heel blij met deze gegevens!

Comment

• Enkele wagens voor het atheneum.
          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Op de laatste foto , een Renault Dauphine '57 - '68 . Linksboven een witte Ford Thunderbird Hardtop '58 . Bovenaan links moet ik nog zoeken maar is waarschijnlijk Duits begin de jaren '50 . Dus de foto schat ik op '58 - '59 .
            Duits zoals ik al zei . Borgward Hansa '52 - '54 , Naast Mercedes het enige merk die ook een Diesel in zijn gamma had

Comment

• Voorste Riley 2,6 '57 - '59 . Mercedes 180 - 190 '53 - '62 . en de laatste VW Kever reeds met richtingsaanwijzers op de spatborden vanaf '60 . .
              De derde wagen moet ik opzoeken .
              Last edited by ; 22/07/2011, 18:03.

Comment

• En opnieuw vanop de tweede grootste markt van België.
                Bijgevoegde Bestanden

Comment

Tussen de Saab en de Renault 5 rijdt een Opel Astra F Sedan '91 -' 97 . Dat is de jongste op de foto . Dus de foto is van na '91 .
                  Kijk toch maar eens goed: het is een Kadett e sedan. Volgens mij zijn de jongste auto's op de foto die BMW 7 en die Aerodeck.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                    Kijk toch maar eens goed: het is een Kadett e sedan. Volgens mij zijn de jongste auto's op de foto die BMW 7 en die Aerodeck.
                    Kan zijn maar er klopt toch iets niet met de derde zijruit . op de oude foto lijkt die veel groter en uit 1 stuk . Terwijl bij de E Kadett het in 2 delen is .

Comment

• Rechts beneden een 2CV Citroen van '49 te herkennen aan het chroomstripje op de motorkap . dan een Simca Aronde 1300 '56 - '59 . Peugeot 203 '48 - '54 . witte panhard PL 17 '59 - '64 . De rest zijn moeilijk te herkennen , staan te veel mensen voor . Zijn dat allemaal 1 ste communikantjes ?

Comment

De derde wagen moet ik opzoeken .

Is dit geen ford cortina ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                          Is dit geen ford cortina ?
                          Had ik ook eerst geschreven maar bij het nog eens bekijken van de foto klopt de lijn niet , staartvin te hoog , rooster licht gebogen , aflopende lijn van de sierstrip .
                          en is het wel een staartvin ? of is het wit van de muur aan de andere kant van de regenafvoer ?
                          Last edited by ; 22/07/2011, 19:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc Nevens Bekijk Berichten
                            Volgende foto's werden in de kazerne genomen nadat de soldaten deze verlaten hadden in 1962. De binnenkoer werd gebruikt als parking en allerlei verenigingen legden er beslag op een lokaal. Ik vermoed dat alle foto's op dezelfde dag werden gemaakt.
                            Deze gebouwen werden oa gebruikt door de PITO (later PISO), wij kregen hier praktijk elektriciteit. Nadien zijn we verhuisd naar het nieuwe complex aan de grote markt en Alexianenweg. Dat was volgens mij ergens rond1986. Ik denk dat deze foto's van 88-89 moeten zijn.

Comment

Tussen de Saab en de Renault 5 rijdt een Opel Astra F Sedan '91 -' 97 . Dat is de jongste op de foto . Dus de foto is van na '91 . De wagen vooraan is een Subaru Justy '84 - ' 97 . Aangezien ze blijkbaar juist aan de kerk stijgers geplaatst hebben voor ze te reinigen moet zelfs de juiste datum te achterhalen zijn .

Ik moet vaststellen dat het toch een Opel Kadett sedan is.
                              Je kan het zien aan de achterste kleine zijruit. Dat van Kadett staat lager dan de achterruit, die van Astra evenwijdig... Ik heb 3 voorbeeldfoto's meegegeven.
                              De foto dateert van minstens eind 1987..
                              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Bedankt iedereen
                                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Opel Rekord E1 (1977-1986), Alfa Alfasud (1977-1983). Ik vermoed eind jaren '70, begin '80.

Comment

• Bedankt Bartolo
                                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Uiterst rechts kan ik al een BMW E21 herkennen.
                                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                      Current:
                                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                      Ex:
                                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Linksboven . Mercedes 190 '82 - '93 . Daarnaast een Lada 2105 '82 - '10 . In de hoek denk ik weer een Mercedes 190 . Dan het neusje van een Polo I '79 - '81 . Ford Fiesta I '76 - '81 . Daarnaast nog een Fiesta denk ik . Neusje van een Subaru Justy '84 - '89 . Dan de oudste op de foto Simca Fourongette VF2 '72-'83 .
                                        En dan rechts een BMW E21 zoals Benzfreak terecht opmerkte . Dus de foto is van na '84 .

Comment

• Bedankt Benzfreak en Datsunrider. De volgende is opnieuw een oldtimer...
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X