Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie herkent deze auto's?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wie herkent deze auto's?

Ik wil graag volgende foto's dateren en ben daarom op zoek naar het bouwjaar van de auto's op volgende foto's. (bron : Hagelands Historisch Documentatiecentrum Tienen)
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 14/07/2011, 17:37.

Rechts op de foto een Peugeot 304 , daarnaast een volkswagencamionette T1 . Voor de Volkswagen een Amerikaan . Een Ford Falcon denk ik , aan de ronde achterlichten . Tussen de 2 zwarte wagens links een Skoda Felicia aan het neusje te zien . Dus de foto moet van achter ' 65 zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marc Nevens Bekijk Berichten
      Ik wil graag volgende foto's dateren en ben daarom op zoek naar het bouwjaar van de auto's op volgende foto's.
      Deze foto is genomen aan het lyceum in Tienen,bijna onherkenbaar geworden,pompstation is verdwenen en op de achtergrond staat nu een lelijk appartementsblok, volgens mij dateerd deze foto van begin jaren zestig ergens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door datsunrider Bekijk Berichten
        Rechts op de foto een Peugeot 304 , daarnaast een volkswagencamionette T1 . Voor de Volkswagen een Amerikaan . Een Ford Falcon denk ik , aan de ronde achterlichten . Tussen de 2 zwarte wagens links een Skoda Felicia aan het neusje te zien . Dus de foto moet van achter ' 65 zijn
        Datsunrijder,ik denk dat die Peugeot rechts op de foto een 403 is uit '58 ipv een 304,dit model is veel jonger dacht ik?

Comment

Ja kweet dat ik de cijfers omgedraaid had , maar de computer stond al af .

Comment

Bedankt voor de erg snelle informatie! Toch nog dit vraagje : waarom na 1965? De peugeot 403 zou in productie gekomen zijn in 1955; het volkswagenbusje T1 in maart 1950 en de Skoda Felicia in 1959. Waar heb ik het mis?

Comment

Wat kunnen jullie met deze foto? Is er nog iets mogelijk met de geparkeerde auto's? (bron : Hagelands Historisch Documentatiecentrum Tienen)
              Bijgevoegde Bestanden
              Last edited by ; 14/07/2011, 17:38.

Comment

Bedankt voor de erg snelle informatie! Toch nog dit vraagje : waarom na 1965? De peugeot 403 zou in productie gekomen zijn in 1955; het volkswagenbusje T1 in maart 1950 en de Skoda Felicia in 1959. Waar heb ik het mis?
                Omdat de ford Falcon vanaf '64 -'65 geleverd is in Europa

Comment

Al de wagens op de foto zijn geleverd vanaf '73 tot '78 - '79 . De Datsun ( denk ik ) heeft al een 6 karakter nummerplaat , vanaf '73 tot '08 en een mistlamp , vanaf '75 . Al de auto's zien er niet nieuw uit , dus ik denk naar eind de jaren '70

Comment

Al de wagens op de foto zijn geleverd vanaf '73 tot '78 - '79 . De Datsun ( denk ik ) heeft al een 6 karakter nummerplaat , vanaf '73 tot '08 en een mistlamp , vanaf '75 . Al de auto's zien er niet nieuw uit , dus ik denk naar eind de jaren '70

Sterk

Comment

Bedankt Datsunrider, overtuigende analyse. Ik gooi er maar meteen twee nieuwe foto's op, die waarschijnlijk met een interval van enkele minuten zijn genomen. (bron : Hagelands Historisch Documentatiecentrum Tienen)
                      Bijgevoegde Bestanden
                      Last edited by ; 14/07/2011, 17:38.

Comment

De martini wagen is een Simca Aronde Break '51 - '63 . de auto die rijd is een Volvo Amazon '56 -'70 . Voor de Martini wagen een Renault Dauphine '56 - '67 . En de auto met de aanhangwagen is een Ford Anglia '53 - '59. Dus de foto moet van na '56 zijn

Comment

Schitterend, samen met het appartement in aanbouw heb ik wel genoeg gegevens om trefzeker te dateren. Maar van volgende foto weet ik zelfs niet waar hij ergens in Tienen genomen is. Dus mocht er een Tienenaar meekijken... (Bron: Hagelands Historisch Documentatiecentrum)
                          Bijgevoegde Bestanden
                          Last edited by ; 14/07/2011, 17:39.

Comment

De eerste is een Ford Taunus 17 M Deluxe '57 - '60 . Dan nog een Taunus 12 M '"Wereldbol" '52 - '55 . 2X Kever ovaal '53 - ' 57 . De witte is een Fiat 600 '55 - '69 en als laatste een Mercedes Ponton ' 53 - '62 .
                            Dus de foto is van na ' 57

Comment

Dat was snel! Bedankt. Op de volgende foto staan heel wat wagens... (Bron : Hagelands Historisch Documentatiecentrum)
                              Bijgevoegde Bestanden
                              Last edited by ; 14/07/2011, 17:40.

Comment

Dat was snel! Bedankt. Op de volgende foto staan heel wat wagens...
                                die twee benzen taxi's?

Comment

Links vooraan : Opel Record ' 72 - '77 . Renault 14 '76 - '83 . Nog een Renault 6 '68 - '80 . Dan een Taunus 17 M stationwagon '64 - ' 67 zelfs dan al redelijk zeldzaam . De rijdende witte is een Ascona van Opel , een B van '75 - '81 . rechts een BMW E30 2de reeks '83 - '94 . Daarvoor een Honda Ballade of een Triumph Acclaim , en de zwarte tussenin een Mitsubishi Gallant '76 - '80 . dus de foto moet van na '83 zijn

Comment

Ongeloofelijk!

Comment

dus de foto moet van na '83 zijn
                                      En een raiffeisenkas, dus ten laatste '86.

Comment

Links vooraan : Opel Record ' 72 - '77 . Renault 14 '76 - '83 . Nog een Renault 6 '68 - '80 . Dan een Taunus 17 M stationwagon '64 - ' 67 zelfs dan al redelijk zeldzaam . De rijdende witte is een Ascona van Opel , een B van '75 - '81 . rechts een BMW E30 2de reeks '83 - '94 . Daarvoor een Honda Ballade of een Triumph Acclaim , en de zwarte tussenin een Mitsubishi Gallant '76 - '80 . dus de foto moet van na '83 zijn
                                        Zotte pee!

Comment

Working...
                                        X