Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie herkent deze auto's?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Marc Nevens Bekijk Berichten
    Dat was snel! Bedankt. Op de volgende foto staan heel wat wagens...
    Komt deze uit Gent?

Comment

Zoals altijd weer heel degelijk werk. Ook dat van de Raffeisenkas vond ik een erg interessant gegeven waar ik op dit forum nooit kan op hopen (Bron : Hagelands Historisch Documentatiecentrum Tienen)
      Bijgevoegde Bestanden
      Last edited by ; 14/07/2011, 17:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MatthiasD Bekijk Berichten
        Komt deze uit Gent?
        Nee, dit is een foto genomen op de Hennemarkt in Tienen in de richting van de Nieuwstraat

Comment

2X A - Ford . De ene zonder voorbumper plus de 2 bestuurders op de treeplank . Auto's van '27 -'32 gebouwd . Waarschijnlijk taxi 's want ze hebben het zelfde teken op de radiator

Comment

Een illusie armer; ik zou gezworen hebben dat de foto ouder was. Over die taxi's kan ik bijkomende informatie vinden. Zij hadden toelating nodig van de stad.

Comment

En terug een sprong in de tijd... (Bron : Hagelands Historisch Documentatiecentrum Tienen)
              Bijgevoegde Bestanden
              Last edited by ; 14/07/2011, 17:41.

Comment

Rechts : Fiat 128 ' 69 - '86 , 2X Ford Granada van '72 - '77 en '77 - '85 , dan Golf I '74 - '83 , Citroen cammionette C35 . dan waarschijnlijk 2polo's en een Ford en aan de overkant een Dyanne Citoen van '67 - '83 .Dus de foto van na '74 - '75 .
                Last edited by ; 29/07/2011, 21:47.

Comment

Prachtige foto's van Tienen Spijtig dat die oude pomp daar niet meer staat, aan de overkant van de GB...
                  www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door datsunrider Bekijk Berichten
                    Rechts : Fiat 128 ' 69 - '86 , 2X Ford Granada van '72 - '77 en '77 - '85 , dan Golf I '74 - '83 , Daarna Peugeot camionnette , denk J9 . dan waarschijnlijk 2polo's en een Ford en aan de overkant een Dyanne Citoen van '67 - '83 . Denk foto rond '80 door de camionnette
                    Weet je soms iets meer over de camionette?

Comment

Volgende foto is niet uit Tienen maar genomen in Brugelette, een filiaal van de TS. Overigens Datsunrider, mijn complimenten voor je indrukwekkende kennis. (bron : Hagelands Historisch Documentatiecentrum)
                      Bijgevoegde Bestanden
                      Last edited by ; 31/07/2011, 16:00.

Comment

Links: Citroen DS 19 en daaronder een Renault 4CV

Comment

De middenste auto lijkt me een Triumph Herald Estate ofzo.

Comment

Die in de schaduw lijkt me een Citroën Ami 8.
                            2012 E92 Bmw 335i DKG
                            1991 E30 320i

Comment

Als dat van die Citroën ami8 klopt, zou deze foto dus van na 1970 moeten zijn.

Comment

Volgende foto is makkelijker te dateren aan de splinternieuwe Invalsweg. Toch even de wagens checken... (bron : Hagelands Historisch Documentatiecentrum)
                                Bijgevoegde Bestanden
                                Last edited by ; 31/07/2011, 16:00.

Comment

Volgende foto is makkelijker te dateren aan de splinternieuwe Invalsweg. Toch even de wagens checken...

Een Renault 20/30 en een Daf 66

edit zegt dat het al een Volvo 66 is, te herkennen aan de kunststof bumpers...
                                  www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door datsunrider Bekijk Berichten
                                    De eerste is een Ford Taunus 17 M Deluxe '57 - '60 . Dan nog een Taunus 12 M '"Wereldbol" '52 - '55 . 2X Kever ovaal '53 - ' 57 . De witte is een Fiat 600 '55 - '69 en als laatste een Mercedes Ponton ' 53 - '62 .
                                    Dus de foto is van na ' 57
                                    Die taunus is geen wereldbol maar een model later.
                                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

Volgende foto is niet uit Tienen maar genomen in Brugelette, een filiaal van de TS. Overigens Datsunrider, mijn complimenten voor je indrukwekkende kennis.
                                      Echt geen tijd vandaag , maar de auto's die ik zie zijn een citroen DS . Een Kever . een Taunus 12M Stationwagen en een Mercedes Heckflosse
                                      Last edited by ; 05/07/2011, 22:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frank Bekijk Berichten
                                        Die taunus is geen wereldbol maar een model later.
                                        Inderdaad maar dat maakt geen verschil voor de ouderdom van de foto . Plus dat het compleet de zelfde auto is op het wereldbolletje na
                                        Last edited by ; 05/07/2011, 21:03.

Comment

Twee wagens voor de suikerfabriek. Mogelijk taxi's? (Bron : Hagelands Historisch Documentatiecentrum Tienen)
                                          Bijgevoegde Bestanden
                                          Last edited by ; 14/07/2011, 17:42.

Comment

Working...
                                          X