Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie herkent deze auto's?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Naast de Mini is dat geen Fiat 132?

Kan het ook heel slecht zien zenne...
    Idd, Fiat 132.
    Onze kerk zag er bijna zwart uit vanuit de zijkant.
    De tijd is van eind jaren '70, begin '80.

Comment

• Alles was zwart en vuil eind de jaren '70 tot eind de jaren '80 ( kolenvuren , uitlaatgassen van auto's ,vooral 2 takt , fabrieksschoorstenen . Rivieren waren open riolen ( stank en vuil ) Zure regen . Nu is alles gelukkig veel verbetert . En ja dat is een Fiat 132 .
      Last edited by ; 13/07/2011, 09:30.

Comment

• Ik d8 ook een 132 afgaande op de achterlichten, maar het lijkt een 2-deurs te zijn....
        www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
          Vlnr:

Peugeot 204, daarachter een 304, Volvo 142, Opel Kadett B, Ford Granada mk1, Austin Mini, dan ???????; Mercedes Bar 8, Vw Polo mk1 met daarachter een Renault R4.

Dan op de voorgrond een Toyota Corolla KE30, een Fiat 128 en een Renault R4
          Weet iemand wat het meest recente bouwjaar uit de reeks is? En ik post hierbij een nieuwe foto uit het Hagelands Historisch Documentatiecentrum in Tienen (nog niet geïnventariseerde foto).
          Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Toyota Corolla '75 - '79 . Peugeot 304 '69 - '79 . Polo I '78 - '81 . Fiat 128 '69 - '85 . Ford Granada '75 - '82 . Mini '59 - '00 . Dus de jongste is waarschijnlijk de Fiat

Comment

• Ben maar van 2 auto's zeker , de linkse vooraan is een Ford Crestliner '50 en de zwarte rechts voor de bestelwagen is een Standard Vanguard 20 S saloon '47 - '53 . Denk dat de foto echter van na '53 is want de rijdende wagen heeft reeds een volle panoramische vooruit . Bij Amerikaanse wagens vanaf '53

Comment

• Duidelijk het begin van Leuvenselaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc Nevens Bekijk Berichten
                  Schitterend, samen met het appartement in aanbouw heb ik wel genoeg gegevens om trefzeker te dateren. Maar van volgende foto weet ik zelfs niet waar hij ergens in Tienen genomen is. Dus mocht er een Tienenaar meekijken...
                  Wie herkent deze voetbalterrein in Tienen (voorlaatste foto van 1ste pagina)? Vroeg me dat ook af...
                  Is dat in de buurt van Kabbeekvest? Of aan Slachthuisstraat...
                  Ik weet het echt niet....

Comment

Weet iemand wat het meest recente bouwjaar uit de reeks is? En ik post hierbij een nieuwe foto uit het Hagelands Historisch Documentatiecentrum in Tienen (nog niet geïnventariseerde foto).
                    Kan je dat centrum bezoeken?
                    www.opelklassiek.be

Comment

Kan je dat centrum bezoeken?
                      Tuurlijk wel, o.m. voor de ongeschonden originele foto's. http://members.tripod.com/stadsarchief_tienen/id5.html

En nog een moeilijk te dateren foto uit dat Hagelands Historisch Documentatiecentrum.
                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Tuurlijk wel, o.m. voor de ongeschonden originele foto's. http://members.tripod.com/stadsarchief_tienen/id5.html

En nog een moeilijk te dateren foto uit dat Hagelands Historisch Documentatiecentrum.

Bedankt

Een Opel Rekord uit 1956 en een Unimog 411 uit 1955... Ik schat een foto van rond die periode dus...
                        Last edited by opelfreak; 14/07/2011, 09:31.
                        www.opelklassiek.be

Comment

• Waarom moeilijk te dateren ? De auto van de " baas" is een Opel Olympia Record '54 -'55 , zie je aan de sierstrips en afdekplaat voor het achterwiel in chroom . De auto ziet er nog redelijk nieuw uit . De vrachtwagen is een Unimog met gesloten stalen cabine en al een Mercedes ster op de grille , vanaf '53 . vanaf '51 waren de cabines open met een stoffen kapje . Daarvoor( vanaf '47) was het embleem van de unimog 2 ossehoorns die samen een U vormden . Heb wel in omgekeerde volgorde van de unimog geschreven maar ja . Op de aanhangwagen staat een machine voor de sporen omhoog te trekken en nieuw granietpuin onder de sporen te trillen . Dus de foto moet van rond '55 zijn

Comment

• Aan de kleding te zien loopt de Rekord eigenaar op de voorgrond
                            www.opelklassiek.be

Comment

Bedankt

Een Opel Rekord uit 1956 en een Unimog 411 uit 1955... Ik schat een foto van rond die periode dus...
                              Nee , het is een Olympia uit '54 - '55 want daarvoor en daarna waren er geen chroom strips op de wagen voorzien . Dat model is gebouwd van '53 tot '57 . juist die 2 bouwjaren waren met chroomstrips

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door datsunrider Bekijk Berichten
                                Nee , het is een Olympia uit '54 - '55 want daarvoor en daarna waren er geen chroom strips op de wagen voorzien . Dat model is gebouwd van '53 tot '57 . juist die 2 bouwjaren waren met chroomstrips
                                De '57 heeft die strips toch ook? Prachtige wagen is dat trouwens

www.opelklassiek.be

Comment

• Kijk eens goed naar de foto , de koplichten lopen af en bij uwe foto lopen ze rechtdoor . Idem achterkant
                                  Last edited by ; 14/07/2011, 12:40.

Comment

• Nog iets , de voorste wielkast is meer hoekig dan bij uw wagen

Comment

• Bedankt jongens. De volgende is een recenter zicht op de suikerfabriek (bron: Hagelands Historisch Documentatiecentrum)
                                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• De eerste is een Toyota Corolla Coupe ' 72 - '74 , ziet er nagelnieuw uit . Denk de foto is uit '73 begin'74 omdat de nummerplaat K 216 G bijna dezelfde is als mijn Datsun zijn eerste plaat . De tweede auto is een Ford Capri MKI va '69 - '74 en de derde is een vroege Renault 16 ( daklijn en verluchtingspleetjes ) '64 - '80 . Op de achtergrond waarschijnlijk een Fiat 128.

Comment

• Prachtige foto!
                                          Net links van Renault 16, zou het Renault 8 kunnen zijn?

Comment

Working...
                                          X