Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie herkent deze auto's?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bedankt Datsunrider, de volgende is vanop de Goossenvest...
    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Achterste is een Renault 16 '65 - '70 . Daarvoor nog een Renault 6 '68 - '71 . Daarvoor volgens mij een Fiat 128 . 2 deurs '72 - '74 .
      Last edited by ; 19/07/2011, 10:28.

Comment

• Man, dit werkt verslavend.... Een foto van de Aendorenstraat met nog vele winkeltjes (buurt van de suikerfabriek. (Bron : Hagelands Historisch Documentatiecentrum)
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Rechts een brilkever '46 - ' 53 ziet er redelijk nieuw uit . Aan de overkant iets Engels uit 2de helft van de jaren '40 . Kan van alles zijn Humber , Jaguar , Daimler . Bijna alle Engelse merken hebben soortgelijke modellen gehad .
          Last edited by ; 18/07/2011, 20:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc Nevens Bekijk Berichten
            Deze werd genomen in de Viaductstraat. (Bron : Hagelands Historisch Documentatiecentrum)
            Volgens mij is het Hoegaardenstraat. Daarachter zie je de kerk staan op de Veemarkt. De witte huizen aan de rechterkant zijn al lang afgebroken, omwille van de nieuwe brug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc Nevens Bekijk Berichten
              Bedankt Datsunrider, de volgende is vanop de Goossenvest...
              Hoho, een doodlopende straat zelfs... Volgens mij is dit het jaar 1972.
              Het scheve huis waar de 3 wagens staan, is reeds afgebroken (en terug heropgebouwd) en aan de overkant staat er nu Delhaize.
              Aan de linkerkant VOOR het kruispunt zijn de huizen sinds dit jaar ook afgebroken
              Bovenaan op de berg zie je 2 treinverkeerslichten staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bartolo72 Bekijk Berichten
                Het scheve huis waar de 3 wagens staan, is reeds afgebroken (en terug heropgebouwd) en aan de overkant staat er nu Delhaize.
                Aan de linkerkant VOOR het kruispunt zijn de huizen sinds dit jaar ook afgebroken
                Als dat het jaar '72 is zal de voorste wagen niet een Fiat 128 zijn , want dan zou hij nieuw moeten zijn . Volgens mij ziet hij er niet nieuw uit ( bagagerek , vuil ) . Weet dan wel niet wat het is . Vorm en wielkasten komen nochtans overeen . En ben je zeker dat de straat doodloopt ? volgens mij draait ze net voor de berm naar links
                Last edited by ; 19/07/2011, 10:11.

Comment

Volgens mij is het Hoegaardenstraat. Daarachter zie je de kerk staan op de Veemarkt. De witte huizen aan de rechterkant zijn al lang afgebroken, omwille van de nieuwe brug.
                  Interessante piste. Ik nam maar gewoon de naam over die op de achterkant van de foto stond. Maar ik verifieer.

Comment

Waarom denk je aan het jaar 1972?

Comment

• Een plechtigheid in de voormalige kazerne. In 1962 werd die gesloten en in augustus 1992 werd ze afgebroken. Zou deze foto dateren van voor of na de sluiting?
                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door datsunrider Bekijk Berichten
                        Als dat het jaar '72 is zal de voorste wagen niet een Fiat 128 zijn , want dan zou hij nieuw moeten zijn . Volgens mij ziet hij er niet nieuw uit ( bagagerek , vuil ) . Weet dan wel niet wat het is . Vorm en wielkasten komen nochtans overeen . En ben je zeker dat de straat doodloopt ? volgens mij draait ze net voor de berm naar links
                        Het is inderdaad duidelijk een foto van voor de aanleg van de zogenaamde Invalsweg (soort ringweg en verbinding met E5) waarop deze straat vandaag uitkomt. De Goossensvest kwam toen uit op wat er nog over was van de toenmalige stadsvesten. Aanleg van de Invalsweg 77-78.
                        Last edited by ; 19/07/2011, 11:27.

Comment

• De auto is een Oldsmobil Staff car '41 . Gebruikt in het Amerikaanse leger . De vrachtwagen is , denk ik een Ford F5 Shortnose van '47 . Dus de foto moet van na '47 zijn . Denk rond de jaren '50 aan de kledij van de burgers te zien .

Comment

• Volgende is een variant op wat we eerder al hebben gepost. Maar ik vermoed dat deze ouder is.
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• De auto is een Ford T Center Door '21

Comment

• Op de foto op pag 2 is het gebouw rechts in handen van het taxi bedrijf Fixtax ,plus reclamebord op het middenpleintje . Op de laatste foto is het nog Hotel De L'Industrie . Misschien eens uitzoeken wanneer de naam is veranderd ? Ook het pleintje is een beetje aangepast . Moet een van de eerste ronde punten van Belgie geweest zijn . De lantaarn stond er al
                                Last edited by ; 19/07/2011, 15:17.

Comment

Op de foto op pag 2 is het gebouw rechts in handen van het taxi bedrijf Fixtax ,plus reclamebord op het middenpleintje . Op de laatste foto is het nog Hotel De L'Industrie . Misschien eens uitzoeken wanneer de naam is veranderd ? Ook het pleintje is een beetje aangepast . Moet een van de eerste ronde punten van Belgie geweest zijn . De lantaarn stond er al
                                  Dat zou dan al archiefonderzoek moeten worden want in de literatuur vind ik niets over Fixtax.

Comment

• De bouwvallig toestand is het Sint-Janshospitaal en kreeg nog steeds geen restauratie. Het moet nu heel zwaar gestut worden. De foto zou genomen zijn in 1975 maar kan je me iets over de auto vertellen?

Comment

• Ik zie geen foto

Comment

• Een leuke in de nieuwe residentiële straat buiten het centrum...
                                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ik zie geen foto
                                          Woops
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X