Oorspronkelijk geplaatst door datsunrider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wie herkent deze auto's?
Collapse
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door datsunrider Bekijk BerichtenIk zie onderandere Opel Olympia '53 - '54 . Chevrolet Deluxe Sedan '55 . Peugeot 203 '48 - '54 . Renault CV 4 '54 - '61 en 2X kever '46 - '53 . Zoals ik al zei halverwege de jaren '50 . En de kerkfabriek zal dat wel weten wanneer de brandglazen herstelt zijn .Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Ik zie een Renault 5 eerste generatie '72 - '84 . Peugeot 304 '69 - '80 .Polo I '75 - '79 . BMW E21 '75 - '82 . En de Citroen cammionette C35 '74 - '91 . Dus de foto is van na '75 . 2 voertuigen komen op de andere foto ook voor . De Polo en de Citroen cammionette.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Nevens Bekijk BerichtenDank je wel, dan kan ik weer een stapje verder . Ik probeer voorbereidend werk te doen voor inventarisatie en daarbij heb ik graag harde elementen en die krijg ik van jullie bij de vleet. Volgende foto doet denken aan een andere van de Veemarkt. Ik herken bijvoorbeeld de camionette. Maar wil graag jullie oordeel.
Dat is op dezelfde moment foto genomen op de Veemarkt zoals op de eerste foto op pagina 14, nr 264.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bartolo72 Bekijk BerichtenDat is op dezelfde moment foto genomen op de Veemarkt zoals op de eerste foto op pagina 14, nr 264.
Comment
-
De volgende foto is genomen in de Groenstraat. (Bron : Hagelands Historisch Documentatiecentrum)Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door datsunrider Bekijk BerichtenHet is hier plotseling stil . Renault 5 '72 - '84 . Kever '67 - '78 . Renault 4 '61 - '73 . DS of ID Citroen '68 - '75 Dus foto van na '72 .Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door datsunrider Bekijk BerichtenWeeral T Ford . van '08 tot '27 . Moet juist na WWI zijn want de linkse persoon is een Belgische militair . Dus veronderstel dat Tienen ook 4 jaar onder Duitse bezetting gezeten heeft . In 1918 waren de helft van alle bestaande auto 's in de Wereld T Ford .Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door datsunrider Bekijk BerichtenIk denk een Belgische Exelsior C35 van het jaar '25 . Je ziet op de foto duidelijk het standenverschil . Op de voorgrond rijkere spelende kinderen . Op de achtergrond de armoedige mensen in werkkleren . De foto moet van 2de helft de jaren 20 zijn .
De volgende is in dezelfde omgeving, nl. in de Statiestraat die na de oorlog werd omgedoopt tot IVde Lansierslaan. Auto's staan helaas in de schaduw. (bron : Hagelands Historisch Documentatiecentrum)Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door datsunrider Bekijk BerichtenCitroen CX '74 - '91 . Talbot sunbeam '77 - '81 . Volvo 200 reeks '74 - '93 . Laatste rechts Mazda 323 '77 - '80 . Nog niets van nieuwbouw te zien . Nog een paar huizen met antenne op het dak , dus ik denk vanaf '77 tot '80 .Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Dank je. Opnieuw de Grote Markt, een ingekleurde foto. Kort na WO II? (bron: Hagelands Historisch Documentatiecentrum)Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
De vrachtwagen is een Chevrolet truck '49 . En de zwarte wagen links is te onduidelijk om te herkennen ,maar is een Amerikaan van eind de jaren '40 begin de jaren ' 50 . Het is een erg slecht ingekleurde foto . De lichte vrachtwagen op de achtergrond is vooroorlogs (citroen ? ) De foto moet van rond '50 zijn .
Comment
-
Ik weet (nog) niet waar deze foto is genomen. Alhoewel het een slechte en verminkte foto is, kunnen de auto's toch al wel een goed houvast geven voor de chronologie (hoop ik). (bron : HHD Tienen)Bijgevoegde Bestanden
Comment
Comment