Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie herkent deze auto's?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
    Dat is het helaas niet, is ongeveer identiek aan de Humber Sceptre...
    opel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
      opel?
      nee, want dat had ik onmiddelijk geweten wat het was
      www.opelklassiek.be

Comment

nee, want dat had ik onmiddelijk geweten wat het was
        oooops

Comment

• Gisteren niet veel tijd gehad . Nu eens goed gekeken en het is een Plymouth Valiant '62 . En ook de 3 zijruiten . en het groot embleem op het kofferdeksel.
          Last edited by ; 04/08/2011, 21:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door datsunrider Bekijk Berichten

Gisteren niet veel tijd gehad . Nu eens goed gekeken en het is een Plymouth Valiant '62 . En ook de 3 zijruiten . en het groot embleem op het kofferdeksel.

Super, dan zat ik ook in de buurt met men gedachten
            www.opelklassiek.be

Comment

Super, dan zat ik ook in de buurt met men gedachten
              Ja inderdaad , wel maar achterna gezien dat je al in die richting zitten zoeken hebt .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc Nevens Bekijk Berichten
                Ik weet (nog) niet waar deze foto is genomen. Alhoewel het een slechte en verminkte foto is, kunnen de auto's toch al wel een goed houvast geven voor de chronologie (hoop ik). (bron : HHD Tienen)
                Marc, ik denk dat deze foto genomen is op het Torsinplein,gezien de breedte van de straat, tegenover het oude postkantoor. Het zou wel eens kunnen dat de winkel inclusief de huizen rechts afgebroken zijn en het later de Huzaar geworden is? Kan er natuurlijk helemaal naast zitten natuurlijk.

Comment

Bedankt mannen. Een ingekleurde foto van de Kalkmarkt, een zijplein van de Grote Markt.
                  De voertuigen op de foto zijn dus een Mercedes L319 bestelwagen '55 - '66 . Dan een Peugeot 404 '61 - '69 . Een Citroen 2CV eerste versie '49 - '60 . En dan de Plymouth Valiant '62 . Dus de foto is van na '62 .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taudit Bekijk Berichten
                    Marc, ik denk dat deze foto genomen is op het Torsinplein,gezien de breedte van de straat, tegenover het oude postkantoor. Het zou wel eens kunnen dat de winkel inclusief de huizen rechts afgebroken zijn en het later de Huzaar geworden is? Kan er natuurlijk helemaal naast zitten natuurlijk.
                    Daar moet toen een grote brouwerij geweest zijn; daar zouden we dan toch iets van moeten zien....
                    Last edited by ; 07/08/2011, 19:58.

Comment

• Ben er eindelijk in geslaagd om een nieuw mapje foto's aan te leggen. Mijn excuses aan alle trouwe helpers dat het zolang geduurd heeft. Maar hier is dus een eerste foto die ik graag wil dateren aan de hand van het model van de auto erop. Wie kent het bouwjaar?
                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door marc nevens Bekijk Berichten
                        ben er eindelijk in geslaagd om een nieuw mapje foto's aan te leggen. Mijn excuses aan alle trouwe helpers dat het zolang geduurd heeft. Maar hier is dus een eerste foto die ik graag wil dateren aan de hand van het model van de auto erop. Wie kent het bouwjaar?
                        1906 ? :d
                        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Ben er eindelijk in geslaagd om een nieuw mapje foto's aan te leggen. Mijn excuses aan alle trouwe helpers dat het zolang geduurd heeft. Maar hier is dus een eerste foto die ik graag wil dateren aan de hand van het model van de auto erop. Wie kent het bouwjaar?
                          Dat is een buick sedan van '29 , te herkennen aan de gebogen sierlijn achteraan . dus de foto is van begin de jaren '30

Comment

• Blij met de reactie datsunrider. En hier een uitdaging. Er is niet veel van de auto te zien...
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Tweede helft jaren '50 . Panoramische vooruit met teruglopende A stijl , waarschijnlijk GM product ( Opel Record '58 - '62 ) of Amerikaan vanaf ' 55 .

Comment

• Knap werk. En wat zeggen deze auto's over het tijdstip waarop de foto werd genomen? (Bron : Hagelands Historirisch Documentatiecentrum)
                                Bijgevoegde Bestanden

Comment

Knap werk. En wat zeggen deze auto's over het tijdstip waarop de foto werd genomen? (Bron : Hagelands Historirisch Documentatiecentrum)
                                  Dat zal iets van 74-75 zijn.

De Saab (900 ?) achteraan kan het misschien nog iets jonger maken?

Comment

• Ik denk eerder '77-'78,

Dyane - Lancer - Kadett C1 - Civic mk1 - Golf1 - R16 TX en Golf 1 ???
                                    Last edited by opelfreak; 26/09/2011, 00:31.
                                    www.opelklassiek.be

Comment

• Dat kan natuurlijk ook.

Maar de jongste auto is volgens mij de Golf en dat is vanaf 74-75.

De R16 is de Saab 900 die ik aanzag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door datsunrider Bekijk Berichten
                                        Tweede helft jaren '50 . Panoramische vooruit met teruglopende A stijl , waarschijnlijk GM product ( Opel Record '58 - '62 ) of Amerikaan vanaf ' 55 .

Denk ook een P1
                                        www.opelklassiek.be

Comment

• edit.

Comment

Working...
                                          X