Mededeling

Collapse
No announcement yet.

fuseekogel persen vw t3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • fuseekogel persen vw t3

    Beste leden, ik ben al een tijdje bezig met een t3 van 1984 op te knappen. De wagen was afgekeurd voor speling op het wiel onder de bestuurder en een paar gaten die nog niet gelast waren.

    Ik moest de onderste fuseekogel vervangen. Blijkbaar was deze na al de jaren door druk en roest als het ware " versmolten" met de draagarm. Ik heb de boven en onderkant van de kogel er afgesneden met een slijpschijf en in het resterende deel gaten geboord en uiteindelijk met een beitel alles eruit gekregen.



    Mijn garagist kreeg de fuseekogel er met zijn pers niet in, heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij een garage aanraden waar ze het geschikte materiaal hebben om hem er in te persen?

    mvg

  • #2
    Welkom, geen idee hoe je dat zou kunnen doen maar maak gerust een topic aan om je T3 eens voor te stellen.


    E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

    Comment


    • #3
      t3 het verhaal

      ok dus ik heb de t3 een paar maand geleden gekocht om mee naar italie te gaan, helaas door de fuseekogel was hij niet op tijd klaar en ben ik met een andere wagen geweest. Ik heb de wagen voor 1250€ gekocht, mechanisch is alles nog goed (op de fuseekogel na blijkbaar). Er zit een 1900cc diesel motor in van een golf 3.
      Origineel was het een 1600 diesel. Het koetswerk heeft wel een paar ferme deuken maar die ben ik aan het herstellen. Hij is ingeschreven als camper maar dit zal binnekort opnieuw moeten gekeurd worden.
      Binnenin zat er een keuken en kastjes en dergelijke in maar ik heb er alles uitgehaald, welja alles was versleten. Ook bekleding er afgehaald. Probleem is nu dat voor die camperkeuring er opnieuw een keuken en opbergruimte en dit en dat moet zijn, dus heb ik sommige delen er (voorlopig) weer ingestoken. Nu ben ik dus met plamuren en lassen bezig en zou graag die fuseekogel geperst krijgen want nu staat hij daar toch al meer dan een maand op 3 wielen.

      Buiten deze t3 heb ik ook nog een pontiac trans am van 1977 uit nl die nog moet gehomologeerd+gekeurd worden en een golf 2 country uit 1991 (deze gebruik ik voor dagelijks gebruik en zag daarjuist dat er blijkbaar opnieuw een gat in de radiator zit)






      mvg

      Comment


      • #4
        Je kan je t3 beter hier voorstellen.


        Welkom trouwens!
        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
        Current:
        1987 Mercedes-Benz W124 200D
        1979 Mercedes-Benz W123 280E
        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
        Ex:
        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
        1976 Mercedes-Benz W123 250
        1987 Mercedes-Benz W124 230E

        1979 Mercedes-Benz W123 300d
        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

        1990 Mercedes-Benz C124 300CE
        1980 Mercedes-Benz W123 280
        1989 Mercedes-Benz W124 230E

        Comment


        • #5
          Welkom !

          Ik hoop de T3 snel inorde is ! Stel u County ook maar voor !!
          Benzine
          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

          '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

          '68 VW 411 1700 (2011-2014)
          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
          Diesel
          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

          Comment


          • #6
            probeer bij je garagist eens om het interne gedeelte af te koelen, en met een brander of dergelijke het buitenste gedeelte op te warmen, en dat met behulp van de pers van je garagist te zien of het wel in elkaar gaat.

            Comment


            • #7
              bedankt voor de snelle reacties, het probleem bij de garagist was dat hij de arm moeilijk kon positioneren, en de kop van zijn pers hja die was vlak en als je dan naar de fuseekogel kijkt dan heb je enkel in het midden een dunne rand waar je druk op zou kunnen uitoefenen. Welja zijn pers had een plat vlak en ik zou eventueel een stuk "buis" kunnen gebruiken om zo tot bij de randen te geraken.

              Comment


              • #8
                Rijdt dat goed, zo'n 1900D? Merken ze dat op de keuring?

                Heb bij de mijne een 1700D zitten en mis toch wat fut, dus misschien ooit eens upgraden en gelijk ook 5-bak ipv 4-bak.

                E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.
                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                  Rijdt dat goed, zo'n 1900D? Merken ze dat op de keuring?

                  Heb bij de mijne een 1700D zitten en mis toch wat fut, dus misschien ooit eens upgraden en gelijk ook 5-bak ipv 4-bak.
                  Leer leven met wat je hebt ! een 1700d en een 4-bak is perfect !
                  Benzine
                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                  Diesel
                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                    Leer leven met wat je hebt ! een 1700d en een 4-bak is perfect !
                    Voor jou misschien. Jij hebt makkelijk praten met je 2000cc!! ^^ 1700d 55pk is echt te weinig voor die zware kas.

                    E30SHOP.be
                    - Alles voor uw BMW E30.
                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                    Comment


                    • #11
                      Hij vertrekt wel snel, ik ben er tevreden mee, op de keuring hebben ze niets gezien, hij is zo bij de vorige eigenaar ook al 3 keer gekeurd geweest. Ikzelf heb toch al een paar speciale zaken opgemerkt. vb de originele gaskabel is doorknipt en met een " suikertje" vastgemaakt aan een uiteinde dat op de motor zit... en ik ga ervan uit dat dit altijd al zo geweest is. Het steekt soms wel tegen zo een andere motor, vb ik wist niet welke dynamo er inzat, de originele of die van de golf, zelfde met de luchtfilter ...
                      Had ook eerst mijn oog laten vallen op een 2000cc maar dat verbruik was enorm! Ik vind het wel jammer dat ze max 130 gaan ofja toch aangeraden om eronder te blijven. Als ik dan op de autostrade rij en er steekt een t4 mij voorbij moet ik toch altijd eens stilletjes vloeken

                      Comment


                      • #12
                        ian : ge moet dat kan kunnen aanvaarden ... Ge rijdt met ne classic. Ik heb al met een 1700d caravelle gereden. En datwas perfect ! Rustig cruisen en gene stres beleven !

                        En anders had idd maar beter een T4 2.5 tdi gekocht als je snel vooruit wil gaan met een diesel...
                        Benzine
                        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                        '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                        '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                        Diesel
                        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                        Comment


                        • #13
                          WV, 't is niet leuk als er heel de tijd mensen in uw gat zitten duwen. En als die motor nu niet zo luid klonk, zou ik het nog kunnen aanvaarden. Maar nu is het meer lawaai dan power. Het ergste vind ik dat de 1700d trager is dan de 1600.

                          E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                          Comment


                          • #14
                            idd idd leren leven met wat je hebt.
                            Maarja toch is het jammer, ik ben fan van de t3's vanwege hun uiterlijk, iets wat ik persoonlijk bij de t4 minder heb.
                            Het zou prachtig zijn moesten er t3's bestaan naar de normen van vandaag.

                            Moest ik later ooit het geld en de plaats hebben zou ik toch nog eens overwegen om een syncro t3 te kopen zo een camper model met op het dak een bed.

                            Comment


                            • #15
                              anders moet je eens overwegen om bij een afbraak ofzo een andere draagarm te nemen, en daar de fuseekogel van vervangen indien die niet goed is.

                              btw, stel de trans am voor.

                              Comment


                              • #16


                                idd nieuwe arm maar dan zit ik weer met die oude enja..., zal het overwegen.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                  WV, 't is niet leuk als er heel de tijd mensen in uw gat zitten duwen. En als die motor nu niet zo luid klonk, zou ik het nog kunnen aanvaarden. Maar nu is het meer lawaai dan power. Het ergste vind ik dat de 1700d trager is dan de 1600.
                                  Zoals ik al zij ... koop dan een T4 2.5TDi

                                  Je rijdt met een oude auto en dan moet je je maar inleven in die tijd = veel lawaai en traag
                                  Benzine
                                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                  Diesel
                                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                    Zoals ik al zij ... koop dan een T4 2.5TDi

                                    Je rijdt met een oude auto en dan moet je je maar inleven in die tijd = veel lawaai en traag
                                    Maar een T4 is zo alledaags + duurder

                                    E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                    Comment


                                    • #19
                                      In die tijd waren er ook snellere wagens he.
                                      Als je in die tijd meer power wilde, moest je een zwaardere motor erin hangen. En dat gebeurde misschien zelfs meer dan dat je denkt.
                                      Nu doen ze allemaal aan chiptuning. Mag ook niet, maar wat niet weet, wat niet deert.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik heb intussen de fuseekogel erin gekregen, aan de hand van een stuk buis en een pers.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X