Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e28: 30 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • mooi idd... ik zal maar niet onnozel doen zeker? :d
    Captain Turbo
    General Von Driftenstein

    Oorspronkelijk geplaatst door C_X
    Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

    Comment


    • Waarom niet?

      Comment


      • Dikkeeee kist

        Comment


        • Krokante kist

          Comment


          • Thx Ian voor de informatie.
            Die kar staat me echt aan, mooie kleur en zwart lederen sportzetels.
            Hopelijk moet het niet bij een droom blijven.

            Heel knap! Maar 13 jaar stil gestaan en verkoop zonder keuring maakt mij wat ongerust. Misschien onterecht.

            Comment


            • Dit zei iemand van het E28.nl forum die naar de auto is gaan kijken;

              Auto is schijnbaar bij bmw brugge onderhouden, hier is echter geen documentatie van.
              Auto staat op 4 half lekke trxen
              uitlaat lekt
              dorpels moeten gelast worden
              wielkastranden lijken al een aangepakt en achterschermen gespoten
              Deuren hebben eigenlijk allemaal wel wat, is het niet aan de binnenkant dan wel aan de buitenkant
              1ste lak zoals beschreven staat klopt niet
              deuk in de achterklep+ klein roestplekje
              diepe kras op het achterscherm rechts, is wel aangetipt
              auto was niet gekeurd en toen de verkoper een optelsom maakte van wat er aan gebeuren moest durfde hij er geen prijs aan te hangen, zegt genoeg
              Kortom niet wat beschreven stond in de advertentie als nieuwstaat

              Gaaf interieur, naar een schoonmaakbeurt als nieuw
              motor starte meteen, liep erg hoog stationair. Is ook een carburateurmotor
              Eigenlijk in nette staat zoals je ze hier vaak ziet, ik geloof alleen niet dat er iets gebeurd is om hem keuringsklaar te maken. Dat kan in de kosten lopen dus.

              Verkoper zakte een heel eind in de prijs, ik heb een bod gedaan maar op 100 euro liet hij het liggen, ik zat al aan de max wat ik wilde geven.
              Hij wil er maar al te graag vanaf!!

              De rede dat ik hem heb laten staan is dat het net niet was wat er verwacht wordt. Ik denk dat de auto met nederlands kenteken en apk 3k waard is maar ik vrees voor de apk kosten. Een gok wagen wilde ik best maar wel met een grens...

              Voor de particulier die niet vies is van wat werk een aanrader. Ik laat niet snel iets staan voor 100 euro extra maar mijn optelsom werdt te groot.

              Aan het interieur te zien kan de kilometerstand echt wel kloppen! Gereden heb ik echter niet!



              Er zit dus blijkbaar een carburatormotor in, maar zo een motor heeft nooit (standaard) gezeten in een 520i..
              -> Vanaf blijven dus! Adv. bestaat precies ook al niet meer.


              BMW E30 318iS '89
              BMW E28 520i '84
              BMW E34 535i '88

              Comment







              • E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.
                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                Comment


                • Waarom toch altijd zo laag, rijdt dat nu echt beter?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                    Waarom toch altijd zo laag, rijdt dat nu echt beter?
                    Als je erachter rijdt en het sneeuwt, dan rij jij beter

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                      Waarom toch altijd zo laag, rijdt dat nu echt beter?
                      Het oogt gewoon beter. En ze zullen wel strakker rijden.

                      Deze vallen nog mee, extreem verlaagd vind ik ook niet veel aan.

                      E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                      Comment


                      • Looks is alles :p

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                          Waarom toch altijd zo laag, rijdt dat nu echt beter?
                          Vreselijk he, 80's glorie is hoog en droog! Met al die tjoeningkoten hier altijd

                          Dat rijdt beter als alles is aangepast voor laat ons zeggen -> circuitgebruik (we gaan even geen straatracen noemen), zwaartepunte ligt lager bij de grond en is dus beter, mocht dat niet zo zijn stond mijn 190 ook nog altijd even hoog als standaard

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                            Vreselijk he, 80's glorie is hoog en droog! Met al die tjoeningkoten hier altijd

                            Dat rijdt beter als alles is aangepast voor laat ons zeggen -> circuitgebruik (we gaan even geen straatracen noemen), zwaartepunte ligt lager bij de grond en is dus beter, mocht dat niet zo zijn stond mijn 190 ook nog altijd even hoog als standaard
                            Dat van circuitgebruik enzo...geen probleem. Maar gewoon wat langs de weg gaan hobbelen....pff zever.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                              Dat van circuitgebruik enzo...geen probleem. Maar gewoon wat langs de weg gaan hobbelen....pff zever.

                              Da zijn die bmw mannen he, lekker laag en oncomfortabel. All show no go

                              Comment


                              • Doet me denken aan de ronde koplampenmeeting in Knokke : we rijden daar over 1 kasseibaan en al die mannen aan het kruipen of op het fietspad rijden.
                                Mijn autotje had daar allemaal geen last van.

                                Comment


                                • Waarom verlagen:
                                  - omgekeerde vliegtuigvleugel effect: lucht wordt onder de auto door gedwongen wanneer je rijdt, deze lucht bevind zich op normale druk maar met een hoge stroomsnelheid. Eenmaal achter de auto is er opnieuw veel plaats, maar de stroomsnelheid zal niet zomaar afnemen -> de lucht moet dus expanderen waardoor er een onderdruk wordt gecreëerd. onderdruk = vacuum trekken en dus letterlijk "zuigen". De auto wordt dus tegen het asfalt gezogen en zo heb je achteraan meer downforce. Het plaatsen van een high-flow diffuser accentueert dit effect (zie belcar, F1, standaard lambo/ferrari spul).

                                  - De auto ligt lager en kan dus minder ver inveren, dit heeft 2 voordelen:
                                  1. De auto heeft een kortere veerweg waardoor hij in theorie de contouren van het asfalt sneller zou moeten kunnen volgen en dus langer een beter contact heeft met het asfalt.
                                  2. Gezien de veerweg korter is, is de maximale uitwijking dan ook kleiner -> dit zorgt voor minder bodyroll bij hoge belastingen

                                  - Uitzicht...

                                  - Een auto die lager ligt, verbruikt minder door zijn lagere luchtweerstand. Zie bluemotion enz modellen. Dit zul je echter niet zo snel opmerken, gezien het hier niet over 2L/100km ofzo gaat.

                                  - Je kunt parkeren in kleinere garages
                                  Captain Turbo
                                  General Von Driftenstein

                                  Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                  Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

                                  Comment


                                  • Fantastisch duidelijke uitleg!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                                      Waarom verlagen:
                                      - omgekeerde vliegtuigvleugel effect: lucht wordt onder de auto door gedwongen wanneer je rijdt, deze lucht bevind zich op normale druk maar met een hoge stroomsnelheid. Eenmaal achter de auto is er opnieuw veel plaats, maar de stroomsnelheid zal niet zomaar afnemen -> de lucht moet dus expanderen waardoor er een onderdruk wordt gecreëerd. onderdruk = vacuum trekken en dus letterlijk "zuigen". De auto wordt dus tegen het asfalt gezogen en zo heb je achteraan meer downforce. Het plaatsen van een high-flow diffuser accentueert dit effect (zie belcar, F1, standaard lambo/ferrari spul).

                                      - De auto ligt lager en kan dus minder ver inveren, dit heeft 2 voordelen:
                                      1. De auto heeft een kortere veerweg waardoor hij in theorie de contouren van het asfalt sneller zou moeten kunnen volgen en dus langer een beter contact heeft met het asfalt.
                                      2. Gezien de veerweg korter is, is de maximale uitwijking dan ook kleiner -> dit zorgt voor minder bodyroll bij hoge belastingen

                                      - Uitzicht...

                                      - Een auto die lager ligt, verbruikt minder door zijn lagere luchtweerstand. Zie bluemotion enz modellen. Dit zul je echter niet zo snel opmerken, gezien het hier niet over 2L/100km ofzo gaat.

                                      - Je kunt parkeren in kleinere garages
                                      En dit van toepassing op de bmw E28 520i omdat?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                        En dit van toepassing op de bmw E28 520i omdat?
                                        Omdat... dat geen Mercedes is.

                                        Comment


                                        • Comment

                                          Working...
                                          X