mooi idd... ik zal maar niet onnozel doen zeker? :d
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW e28: 30 jaar
Collapse
X
-
Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
-
Thx Ian voor de informatie.
Die kar staat me echt aan, mooie kleur en zwart lederen sportzetels.
Hopelijk moet het niet bij een droom blijven.
Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
Auto is schijnbaar bij bmw brugge onderhouden, hier is echter geen documentatie van.
Auto staat op 4 half lekke trxen
uitlaat lekt
dorpels moeten gelast worden
wielkastranden lijken al een aangepakt en achterschermen gespoten
Deuren hebben eigenlijk allemaal wel wat, is het niet aan de binnenkant dan wel aan de buitenkant
1ste lak zoals beschreven staat klopt niet
deuk in de achterklep+ klein roestplekje
diepe kras op het achterscherm rechts, is wel aangetipt
auto was niet gekeurd en toen de verkoper een optelsom maakte van wat er aan gebeuren moest durfde hij er geen prijs aan te hangen, zegt genoeg
Kortom niet wat beschreven stond in de advertentie als nieuwstaat
Gaaf interieur, naar een schoonmaakbeurt als nieuw
motor starte meteen, liep erg hoog stationair. Is ook een carburateurmotor
Eigenlijk in nette staat zoals je ze hier vaak ziet, ik geloof alleen niet dat er iets gebeurd is om hem keuringsklaar te maken. Dat kan in de kosten lopen dus.
Verkoper zakte een heel eind in de prijs, ik heb een bod gedaan maar op 100 euro liet hij het liggen, ik zat al aan de max wat ik wilde geven.
Hij wil er maar al te graag vanaf!!
De rede dat ik hem heb laten staan is dat het net niet was wat er verwacht wordt. Ik denk dat de auto met nederlands kenteken en apk 3k waard is maar ik vrees voor de apk kosten. Een gok wagen wilde ik best maar wel met een grens...
Voor de particulier die niet vies is van wat werk een aanrader. Ik laat niet snel iets staan voor 100 euro extra maar mijn optelsom werdt te groot.
Aan het interieur te zien kan de kilometerstand echt wel kloppen! Gereden heb ik echter niet!
Er zit dus blijkbaar een carburatormotor in, maar zo een motor heeft nooit (standaard) gezeten in een 520i..
-> Vanaf blijven dus! Adv. bestaat precies ook al niet meer.
Comment
-
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk BerichtenWaarom toch altijd zo laag, rijdt dat nu echt beter?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk BerichtenWaarom toch altijd zo laag, rijdt dat nu echt beter?
Deze vallen nog mee, extreem verlaagd vind ik ook niet veel aan.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk BerichtenWaarom toch altijd zo laag, rijdt dat nu echt beter?
Dat rijdt beter als alles is aangepast voor laat ons zeggen -> circuitgebruik (we gaan even geen straatracen noemen), zwaartepunte ligt lager bij de grond en is dus beter, mocht dat niet zo zijn stond mijn 190 ook nog altijd even hoog als standaard
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk BerichtenVreselijk he, 80's glorie is hoog en droog! Met al die tjoeningkoten hier altijd
Dat rijdt beter als alles is aangepast voor laat ons zeggen -> circuitgebruik (we gaan even geen straatracen noemen), zwaartepunte ligt lager bij de grond en is dus beter, mocht dat niet zo zijn stond mijn 190 ook nog altijd even hoog als standaard
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk BerichtenDat van circuitgebruik enzo...geen probleem. Maar gewoon wat langs de weg gaan hobbelen....pff zever.
Da zijn die bmw mannen he, lekker laag en oncomfortabel. All show no go
Comment
-
Waarom verlagen:
- omgekeerde vliegtuigvleugel effect: lucht wordt onder de auto door gedwongen wanneer je rijdt, deze lucht bevind zich op normale druk maar met een hoge stroomsnelheid. Eenmaal achter de auto is er opnieuw veel plaats, maar de stroomsnelheid zal niet zomaar afnemen -> de lucht moet dus expanderen waardoor er een onderdruk wordt gecreëerd. onderdruk = vacuum trekken en dus letterlijk "zuigen". De auto wordt dus tegen het asfalt gezogen en zo heb je achteraan meer downforce. Het plaatsen van een high-flow diffuser accentueert dit effect (zie belcar, F1, standaard lambo/ferrari spul).
- De auto ligt lager en kan dus minder ver inveren, dit heeft 2 voordelen:
1. De auto heeft een kortere veerweg waardoor hij in theorie de contouren van het asfalt sneller zou moeten kunnen volgen en dus langer een beter contact heeft met het asfalt.
2. Gezien de veerweg korter is, is de maximale uitwijking dan ook kleiner -> dit zorgt voor minder bodyroll bij hoge belastingen
- Uitzicht...
- Een auto die lager ligt, verbruikt minder door zijn lagere luchtweerstand. Zie bluemotion enz modellen. Dit zul je echter niet zo snel opmerken, gezien het hier niet over 2L/100km ofzo gaat.
- Je kunt parkeren in kleinere garagesCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk BerichtenWaarom verlagen:
- omgekeerde vliegtuigvleugel effect: lucht wordt onder de auto door gedwongen wanneer je rijdt, deze lucht bevind zich op normale druk maar met een hoge stroomsnelheid. Eenmaal achter de auto is er opnieuw veel plaats, maar de stroomsnelheid zal niet zomaar afnemen -> de lucht moet dus expanderen waardoor er een onderdruk wordt gecreëerd. onderdruk = vacuum trekken en dus letterlijk "zuigen". De auto wordt dus tegen het asfalt gezogen en zo heb je achteraan meer downforce. Het plaatsen van een high-flow diffuser accentueert dit effect (zie belcar, F1, standaard lambo/ferrari spul).
- De auto ligt lager en kan dus minder ver inveren, dit heeft 2 voordelen:
1. De auto heeft een kortere veerweg waardoor hij in theorie de contouren van het asfalt sneller zou moeten kunnen volgen en dus langer een beter contact heeft met het asfalt.
2. Gezien de veerweg korter is, is de maximale uitwijking dan ook kleiner -> dit zorgt voor minder bodyroll bij hoge belastingen
- Uitzicht...
- Een auto die lager ligt, verbruikt minder door zijn lagere luchtweerstand. Zie bluemotion enz modellen. Dit zul je echter niet zo snel opmerken, gezien het hier niet over 2L/100km ofzo gaat.
- Je kunt parkeren in kleinere garages
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenEn dit van toepassing op de bmw E28 520i omdat?
Comment
Comment