Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e28: 30 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
    Doet me denken aan de ronde koplampenmeeting in Knokke : we rijden daar over 1 kasseibaan en al die mannen aan het kruipen of op het fietspad rijden.
    Mijn autotje had daar allemaal geen last van.

dat hebde voor met een bende tjoeners he, lekker voor't zicht de auto oncomfortabel maken en beste van al m'n medeweggebruikers ambeteren omdat die rotkoten nergens over geraken zonder hun carter in stukken te rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
    En dit van toepassing op de bmw E28 520i omdat?
    Uiteraard niks, da spel is trouwens te traag om iet of wat effect te krijgen
    Last edited by ; 03/02/2012, 17:07.

Comment

• C_X heeft gelijk!
      Captain Turbo
      General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
        - De auto ligt lager en kan dus minder ver inveren, dit heeft 2 voordelen:
        1. De auto heeft een kortere veerweg waardoor hij in theorie de contouren van het asfalt sneller zou moeten kunnen volgen en dus langer een beter contact heeft met het asfalt.
        Toch deel van de grap hoop ik?
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

C_X heeft gelijk!
          *kusje*

Comment

• Mij ging het niet om het verlagen an sich, maar gewoon maar plat op de buik om laag te zijn.
            Dat is zever, BMW heeft altijd magnifieke baanligging proberen te voorzien en dan leggen sommige showbeesten de auto's op een paar cm van de baan omdat het cool eruitziet.
            Terwijl je op onze wegen toch beter wat ruimte zodat uw veren de hobbels op de weg kunnen volgen, als je snel wilt gaan moeten uw banden contact kunnen houden.

Allez, sorry dat ik hier wat doorga, geen probleem met auto's verbeteren, gewoon show-verlagen als bij sommige van E28 vind ik verkrachting

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
              Toch deel van de grap hoop ik?
              Euh neen.... wel er van uitgaande dat de veren effectief harder zijn in combi met betere schokdempers.
              Captain Turbo
              General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
              Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Zoals ikje alzei PJ: It's all in the stabi!

Comment

Euh neen.... wel er van uitgaande dat de veren effectief harder zijn in combi met betere schokdempers.
                  Je moet altijd met een evenwicht zitten tussen veren en dempers. Verlagen is ook hardere veren, anders vliegen de wielen te snel tegen de aanslagen. Hardere veren = hardere dempers. Zoniet gaan de dempers hun effect missen en zal de wagen aan het pompen gaan in de bochten of op oneffenheden.
                  Hoe meer een demper dempt, hoe meer kracht er op moet komen om beweging te veroorzaken (goed tegen de bodyroll). Hoe meer kracht er op moet komen, hoe meer inertie. Hoe meer inertie, hoe trager de vering reageert.

Dus hoe lager en harder een vering, hoe sneller de wagen contact met het wegdek zal verliezen.

Uiteraard heeft een vering met kortere veerwegen een beperkter bereik wanneer er putten aan te pas komen. Dus ook dan heb je enkel nadelen.

Laag en hard = goed op tafelkleed-vlak-wegdek. Anders (zoals in België) alleen maar slechter om wegcontact te behouden.

Kun je ook zien in de rally. Hoe slechter het wegdek, hoe meer veerweg ze voorzien en hoe zachter het geheel afgesteld zal worden.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

• Stance

Comment

• Sneeuwruimer

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Ik vind hem echt brut! Zalig!

Comment

• van de e28 komen voor mij de booskijkers ook al waren ze van de montreal...ook niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                            Sneeuwruimer
                            prachtige reactie

Comment

• Deze stond daarstraks op de parking van de XIOS in Diepenbeek, zag er goed uit! Had hem nog eens zien voorbij rijden, vet geluidje wel!
                              Het is een 525e en had zo'n 246 000km's. Dat ie maar oplet, gisteren is er een Golf 2 gepikt op de parking, ik snap niet dat niemand zoiets gezien heeft

Ik had misschien betere foto's moeten maken maar anders was ik te laat in de les

Comment

• Leuke spot!

Wel een lelijke plaat.

E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• E28 M5

En deze stond er ook nog:

E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                    E28 M5

Vette bak! Maar tis waarschijnlijk een E28 M353i.

E28 M5 heeft een S38;

http://www.usautoparts.net/bmw/models/m5_e28.htm

BMW E30 318iS '89
                                    BMW E28 520i '84
                                    BMW E34 535i '88

Comment

• Heb de motor niet gezien. Maar was toch ook wat aan 't twijfelen, met die Hartge uitlaat. Flauw dat die daar een M5 logo op hangt dan, maar toch vette bak.

E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Heb met de eigenaar staan praten, is wel degelijk een echte M5, maar dan met de Mtech kit (was niet standaard op de M5).

En een M5 heeft een M88/3, geen S38 (op een paar late modellen na)
                                        1984 BMW M635CSi F u n
                                        1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffie Bekijk Berichten
                                          Heb met de eigenaar staan praten, is wel degelijk een echte M5, maar dan met de Mtech kit (was niet standaard op de M5).

En een M5 heeft een M88/3, geen S38 (op een paar late modellen na)
                                          Aha! Goed dat je het even toelicht want die bodykit is best misleidend.
                                          Wat je van de motor zegt klopt ook, jij hebt er zelf eentje dus weet er wel het fijne van.

Maar de opbouw van de motor van een M535i is totaal anders dan die van een M5;

http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=80494

BMW E30 318iS '89
                                          BMW E28 520i '84
                                          BMW E34 535i '88

Comment

Working...
                                          X