Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e28: 30 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts









  • Comment


    • Repost, maar toch 2 moddervette karren.

      E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten
        Aha! Goed dat je het even toelicht want die bodykit is best misleidend.
        Wat je van de motor zegt klopt ook, jij hebt er zelf eentje dus weet er wel het fijne van.

        Maar de opbouw van de motor van een M535i is totaal anders dan die van een M5;


        http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=80494
        Klopt. Zo'n M5 was eigenlijk een echte sleeper in standaard outfit. Had ook standaard geen rotte TRX shit maar gewone 16in velgen met normale banden, in tegenstelling tot de M535i.

        Motor in een M535i is een M30B35 ook wel M90 genoemd (E12) of een M30B34 (E28 ), de gewone 'vanilla' versie met 12 kleppen, ipv de racebred M88/3 die heel nauw aanleunt tegen de M88 van de M1 (en dat voel je ook wel )
        1984 BMW M635CSi F u n
        1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

        Comment


        • Dat is niet waar, verreweg de meeste ece lhd m5'en zijn op trx en geleverd en wel op de gesmede fuchs trx'en, deze :


          geweldige wielen! heerlijk licht en weinig lood nodig. Omdat ze zo goed gemaakt zijn. Alleenn zitten er van die 400 euro per stuk trx'en onder.

          Gelukkig waren vanaf bouwjaar 1987 er ook 16 inch styling 5 leverbaar.:


          Maar daar zijn slechts heel weinig op afgeleverd. Het was een optie. In GB zijn de meeste wel op de 16 inch afgeleverd, in amerika, japan en zuid afrika allemaal.

          Comment



          • E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
              cOOOLLHEID

              Comment


              • Omdat ik nu dagelijks veel (+/-70) km's moet rijden met de IS en dat jammer is voor de wagen en vooral de portemonnee had ik in gedachten om een E28 aan te schaffen voor die km's.

                Een oldtimer E28 en die op gas leggen, moet toch goedkoop zijn om rond te karren

                Aangezien ik al een E28 op het oog heb, alvast een offerte naar KBC gestuurd wat de verzekering etc. zou kosten.

                Antwoord;


                Ik heb de verzekering sowieso op naam van je ouders uitgerekend.

                Omdat je jonger bent dan 25 jaar zijn anders de premies veel te hoog.

                De jaarverzekering komt dan op 474€ voor de benzine en 574€ voor de gas.

                Als je de auto echt als oldtimer zou willen inschrijven kost de verzekering 254€ voor de benzine en 354€ voor de gas.

                Nadeel is dan wel dat je slechts beperkt met de wagen mag rijden. Ik dacht in een straal van 25km van je woonplaats, geen woon-werk-verkeer en als je verder dan 25km wil rijden mag je dit enkel als je naar oldtimer manifestaties gaat.

                De éénmalige inschrijvingstaks bedraagt 61,5€

                De jaarlijkse taks ligt aan het aantal fiscale PK.

                Ik schat dat die van u 11 fiscale PK heeft en dus jaarlijks 386 euro kost.

                Voor LPG komt er jaarlijks 150 euro bij.



                €1171,5
                En dan ligt er nog geen LPG-installatie in!

                Oldtimer -> belastingsvrij en goedkoop.. Yea right, kost pak meer dan mijn IS!


                BMW E30 318iS '89
                BMW E28 520i '84
                BMW E34 535i '88

                Comment


                • Welke versie heb je doorgegeven? 11fpk kan je verminderen door een lagere motor te nemen.

                  Die jaarverzekering zal dus wsl daar ook op gebaseerd zijn, die kan dus ook lager. Bovendien is die 470 op jaarbasis... valt dus best mee, niet? Als je problemen hebt met dat bedrag in één keer neer te tellen, ga dan voor een 3-maandelijks systeem?

                  Je BIV ben je altijd kwijt, danku België, maar lager kan je daar niet ingaan. Je zit al op de bodemmarge. En ja, LPG is iets dat je zelf moet weten natuurlijk. Voor LPG komt er altijd een meerkost bij, kan je niet te buiten.

                  Ik zou gewoon die LPG laten, zeker in dat model. Die 150 dat je daarmee uitspaard én het geld van de tank+installatie, kan je al x-aantal keer mee gaan tanken. En face it, benzine zal altijd duur blijven hier, wat je ook koopt. Gewoon mee incalculeren op voorhand.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten
                    Omdat ik nu dagelijks veel (+/-70) km's moet rijden met de IS en dat jammer is voor de wagen en vooral de portemonnee had ik in gedachten om een E28 aan te schaffen voor die km's.
                    Ik heb het daar ook al eens overgehad met Alexis. Ook hij is af en toe op zoek naar een 2de wagen om de IS te sparen. En reken al wat je wil, je komt er nooit.
                    Met het geld dat je een 2de wagen rijdend houdt kan je de IS alle 5 jaar volledig reviseren en doen.

                    Dus gewoon rijden en genieten!
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

                    Comment


                    • Hou oud is je oldtimer? Oldtimertaks is jaarlijks 32 euro en oldtimer op gas is 32 euro + gastaks afhankelijk van je fiskaal pk.

                      Comment


                      • Voor auto's ouder dan 25 jaar betaal je geen verkeersbelasting (30€)

                        Comment


                        • Woorden zijn overbodig.









                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                            Welke versie heb je doorgegeven? 11fpk kan je verminderen door een lagere motor te nemen.
                            Offerte was voor een E28 520i met een 126pk van het bouwjaar 1984.



                            Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            Ik heb het daar ook al eens overgehad met Alexis. Ook hij is af en toe op zoek naar een 2de wagen om de IS te sparen. En reken al wat je wil, je komt er nooit.
                            Met het geld dat je een 2de wagen rijdend houdt kan je de IS alle 5 jaar volledig reviseren en doen.

                            Dus gewoon rijden en genieten!
                            En wanneer ga ik mijne IS reviseren als ik die dagelijks nodig heb?
                            Kan er nu ook nix aan doen omdat ik hem nodig heb.


                            Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                            Hou oud is je oldtimer? Oldtimertaks is jaarlijks 32 euro en oldtimer op gas is 32 euro + gastaks afhankelijk van je fiskaal pk.
                            28 jaar dus. Zouden die mannen van de KBC de mist in zijn gegaan?
                            Of bedoelt ge op O-platen?


                            BMW E30 318iS '89
                            BMW E28 520i '84
                            BMW E34 535i '88

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten
                              28 jaar dus. Zouden die mannen van de KBC de mist in zijn gegaan?
                              Of bedoelt ge op O-platen?
                              Taks bij auto's vanaf 25 jaar is 32eur, los van inschrijvingswijze.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten
                                Omdat ik nu dagelijks veel (+/-70) km's moet rijden met de IS en dat jammer is voor de wagen en vooral de portemonnee had ik in gedachten om een E28 aan te schaffen voor die km's.

                                Een oldtimer E28 en die op gas leggen, moet toch goedkoop zijn om rond te karren

                                Aangezien ik al een E28 op het oog heb, alvast een offerte naar KBC gestuurd wat de verzekering etc. zou kosten.

                                Antwoord;


                                Ik heb de verzekering sowieso op naam van je ouders uitgerekend.

                                Omdat je jonger bent dan 25 jaar zijn anders de premies veel te hoog.

                                De jaarverzekering komt dan op 474€ voor de benzine en 574€ voor de gas.

                                Als je de auto echt als oldtimer zou willen inschrijven kost de verzekering 254€ voor de benzine en 354€ voor de gas.

                                Nadeel is dan wel dat je slechts beperkt met de wagen mag rijden. Ik dacht in een straal van 25km van je woonplaats, geen woon-werk-verkeer en als je verder dan 25km wil rijden mag je dit enkel als je naar oldtimer manifestaties gaat.

                                De éénmalige inschrijvingstaks bedraagt 61,5€

                                De jaarlijkse taks ligt aan het aantal fiscale PK.

                                Ik schat dat die van u 11 fiscale PK heeft en dus jaarlijks 386 euro kost.

                                Voor LPG komt er jaarlijks 150 euro bij.


                                €1171,5
                                En dan ligt er nog geen LPG-installatie in!

                                Oldtimer -> belastingsvrij en goedkoop.. Yea right, kost pak meer dan mijn IS!
                                Wel raar dat de verzekeraar zelf voorstelt om je fout te verzekeren, niet weet wat het oldtimerstatuut inhoudt, en echt een hoog tarief ervoor vraagt.

                                Comment


                                • Je moet wel veel betalen, maar als je dan een accident tegenkomt: 'aja, sorry die auto is te oud' -> perte totale verklaard.

                                  E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                  Comment


                                  • Koop een 524(t)d !

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                      Koop een 524(t)d !
                                      Weet ge wat zo ne deftige kost?
                                      En dan zit ge nog met ne diesel hé en goedkoop is diesel ook al effe niet meer.


                                      BMW E30 318iS '89
                                      BMW E28 520i '84
                                      BMW E34 535i '88

                                      Comment


                                      • Last edited by Ian; 10/03/2012, 14:06.

                                        E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten
                                          Weet ge wat zo ne deftige kost?
                                          En dan zit ge nog met ne diesel hé en goedkoop is diesel ook al effe niet meer.
                                          zijn ze echt zo duur? Anyway, mss zoeke naar een 'saaie' daily genre Golf 3 tdi (of lpg).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X