Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Aha! Goed dat je het even toelicht want die bodykit is best misleidend.
Wat je van de motor zegt klopt ook, jij hebt er zelf eentje dus weet er wel het fijne van.
Maar de opbouw van de motor van een M535i is totaal anders dan die van een M5;
Klopt. Zo'n M5 was eigenlijk een echte sleeper in standaard outfit. Had ook standaard geen rotte TRX shit maar gewone 16in velgen met normale banden, in tegenstelling tot de M535i.
Motor in een M535i is een M30B35 ook wel M90 genoemd (E12) of een M30B34 (E28 ), de gewone 'vanilla' versie met 12 kleppen, ipv de racebred M88/3 die heel nauw aanleunt tegen de M88 van de M1 (en dat voel je ook wel )
Maar daar zijn slechts heel weinig op afgeleverd. Het was een optie. In GB zijn de meeste wel op de 16 inch afgeleverd, in amerika, japan en zuid afrika allemaal.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Omdat ik nu dagelijks veel (+/-70) km's moet rijden met de IS en dat jammer is voor de wagen en vooral de portemonnee had ik in gedachten om een E28 aan te schaffen voor die km's.
Een oldtimer E28 en die op gas leggen, moet toch goedkoop zijn om rond te karren
Aangezien ik al een E28 op het oog heb, alvast een offerte naar KBC gestuurd wat de verzekering etc. zou kosten.
Antwoord;
Ik heb de verzekering sowieso op naam van je ouders uitgerekend.
Omdat je jonger bent dan 25 jaar zijn anders de premies veel te hoog.
De jaarverzekering komt dan op 474€ voor de benzine en 574€ voor de gas.
Als je de auto echt als oldtimer zou willen inschrijven kost de verzekering 254€ voor de benzine en 354€ voor de gas.
Nadeel is dan wel dat je slechts beperkt met de wagen mag rijden. Ik dacht in een straal van 25km van je woonplaats, geen woon-werk-verkeer en als je verder dan 25km wil rijden mag je dit enkel als je naar oldtimer manifestaties gaat.
De éénmalige inschrijvingstaks bedraagt 61,5€
De jaarlijkse taks ligt aan het aantal fiscale PK.
Ik schat dat die van u 11 fiscale PK heeft en dus jaarlijks 386 euro kost.
Voor LPG komt er jaarlijks 150 euro bij.
€1171,5
En dan ligt er nog geen LPG-installatie in!
Oldtimer -> belastingsvrij en goedkoop.. Yea right, kost pak meer dan mijn IS!
Welke versie heb je doorgegeven? 11fpk kan je verminderen door een lagere motor te nemen.
Die jaarverzekering zal dus wsl daar ook op gebaseerd zijn, die kan dus ook lager. Bovendien is die 470 op jaarbasis... valt dus best mee, niet? Als je problemen hebt met dat bedrag in één keer neer te tellen, ga dan voor een 3-maandelijks systeem?
Je BIV ben je altijd kwijt, danku België, maar lager kan je daar niet ingaan. Je zit al op de bodemmarge. En ja, LPG is iets dat je zelf moet weten natuurlijk. Voor LPG komt er altijd een meerkost bij, kan je niet te buiten.
Ik zou gewoon die LPG laten, zeker in dat model. Die 150 dat je daarmee uitspaard én het geld van de tank+installatie, kan je al x-aantal keer mee gaan tanken. En face it, benzine zal altijd duur blijven hier, wat je ook koopt. Gewoon mee incalculeren op voorhand.
Omdat ik nu dagelijks veel (+/-70) km's moet rijden met de IS en dat jammer is voor de wagen en vooral de portemonnee had ik in gedachten om een E28 aan te schaffen voor die km's.
Ik heb het daar ook al eens overgehad met Alexis. Ook hij is af en toe op zoek naar een 2de wagen om de IS te sparen. En reken al wat je wil, je komt er nooit.
Met het geld dat je een 2de wagen rijdend houdt kan je de IS alle 5 jaar volledig reviseren en doen.
Ik heb het daar ook al eens overgehad met Alexis. Ook hij is af en toe op zoek naar een 2de wagen om de IS te sparen. En reken al wat je wil, je komt er nooit.
Met het geld dat je een 2de wagen rijdend houdt kan je de IS alle 5 jaar volledig reviseren en doen.
Dus gewoon rijden en genieten!
En wanneer ga ik mijne IS reviseren als ik die dagelijks nodig heb?
Kan er nu ook nix aan doen omdat ik hem nodig heb.
Omdat ik nu dagelijks veel (+/-70) km's moet rijden met de IS en dat jammer is voor de wagen en vooral de portemonnee had ik in gedachten om een E28 aan te schaffen voor die km's.
Een oldtimer E28 en die op gas leggen, moet toch goedkoop zijn om rond te karren
Aangezien ik al een E28 op het oog heb, alvast een offerte naar KBC gestuurd wat de verzekering etc. zou kosten.
Antwoord;
Ik heb de verzekering sowieso op naam van je ouders uitgerekend.
Omdat je jonger bent dan 25 jaar zijn anders de premies veel te hoog.
De jaarverzekering komt dan op 474€ voor de benzine en 574€ voor de gas.
Als je de auto echt als oldtimer zou willen inschrijven kost de verzekering 254€ voor de benzine en 354€ voor de gas.
Nadeel is dan wel dat je slechts beperkt met de wagen mag rijden. Ik dacht in een straal van 25km van je woonplaats, geen woon-werk-verkeer en als je verder dan 25km wil rijden mag je dit enkel als je naar oldtimer manifestaties gaat.
De éénmalige inschrijvingstaks bedraagt 61,5€
De jaarlijkse taks ligt aan het aantal fiscale PK.
Ik schat dat die van u 11 fiscale PK heeft en dus jaarlijks 386 euro kost.
Voor LPG komt er jaarlijks 150 euro bij.
€1171,5
En dan ligt er nog geen LPG-installatie in!
Oldtimer -> belastingsvrij en goedkoop.. Yea right, kost pak meer dan mijn IS!
Wel raar dat de verzekeraar zelf voorstelt om je fout te verzekeren, niet weet wat het oldtimerstatuut inhoudt, en echt een hoog tarief ervoor vraagt.
Je moet wel veel betalen, maar als je dan een accident tegenkomt: 'aja, sorry die auto is te oud' -> perte totale verklaard.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment