Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30: 25 jaar v.3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
    Thanks voor de tip, maar kleppen die gesteld moeten woLLlrden klinken helemaal anders dan het geratel dat te horen is. Ben er zeker van dat het dat niet is, heb ze trouwens minder dan vijfduizend km geleden laten stellen..
    onlangs bij 't doorrijden regelmatig in de begrenzer geweest? lagerschade kan even hard klinken als ontregelde kleppen
    alhoewel ik ook aan de kleppen denk (waardoor ze soms onregelmatig draaien )
    als er ijzervijlsel in je olie zit, komt 't van de lagerschalen
    mijn autootjes:

    Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten






      stieven je moet dringend je pijpen verbeteren, zo trekt 't op niks...
      mijn autootjes:

      Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
        stieven je moet dringend je pijpen verbeteren, zo trekt 't op niks...
        'k Heb hem dat ook aangeraden. Als je ziet hoe goed het bij mij hangt, dan moet dat bij hem ook zeker mogelijk zijn. Hij zou dan willen investeren in een Eisenmann oid, iets wat hopen geld kost terwijl deze ook lekker klinkt (zelfs nog beter dan de Remus ). Gewoon deze deftig (laten) ophangen en da's ook dik in orde!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
          'k Heb hem dat ook aangeraden. Als je ziet hoe goed het bij mij hangt, dan moet dat bij hem ook zeker mogelijk zijn. Hij zou dan willen investeren in een Eisenmann oid, iets wat hopen geld kost terwijl deze ook lekker klinkt (zelfs nog beter dan de Remus ). Gewoon deze deftig (laten) ophangen en da's ook dik in orde!
          ipv te investeren in een Eisenmann, zou hij beter een spaghetti steken als dat er nog niet opzit, komt goedkoper uit en 'versterkt' t geluid ook nog een beetje
          mijn autootjes:

          Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
            ipv te investeren in een Eisenmann, zou hij beter een spaghetti steken als dat er nog niet opzit, komt goedkoper uit en 'versterkt' t geluid ook nog een beetje
            Da's iets dat ik ook nog wel wil, maar onderhuids zit het nu wel snor. Effe focussen op het esthetische nu

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
              onlangs bij 't doorrijden regelmatig in de begrenzer geweest? lagerschade kan even hard klinken als ontregelde kleppen
              alhoewel ik ook aan de kleppen denk (waardoor ze soms onregelmatig draaien )
              als er ijzervijlsel in je olie zit, komt 't van de lagerschalen
              Hmm, ik ga quasi nooit in de begrenzer, da's het rare. Gisteren nog gekeken en zag niet direct vijlsel aan de stop hangen. Lagerschade kan een hele duit kosten zeker?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                Hmm, ik ga quasi nooit in de begrenzer, da's het rare. Gisteren nog gekeken en zag niet direct vijlsel aan de stop hangen. Lagerschade kan een hele duit kosten zeker?
                Als je enkel je schelpen moet vervangen valt dat nog mee, maar das een heleboel werk vooral. Dus zelf doen is infeite verplicht. Gaat er toch wel even zoet met zijn dan...

                Zou voor het zekerste die kleppen eens nakijken, als het dan zo iets is... Wat voor olie zit er op?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                  ipv te investeren in een Eisenmann, zou hij beter een spaghetti steken als dat er nog niet opzit, komt goedkoper uit en 'versterkt' t geluid ook nog een beetje
                  Zit al een spaghetti onder bij Stieven
                  Honda S2000 2002
                  BMW E30 318is 1990

                  VW Polo 1.9TDI 2006

                  Comment


                  • Momenteel is de E30 mijne pa zijne daily in afwachting van de 335i.
                    Hij geniet er van en staat versteld hoe vlot dat nog rijdt om 20 jaar oud te zijn
                    2012 E92 Bmw 335i DKG
                    1991 E30 320i

                    Comment


                    • Nice, Daxter. Content van de verlaging? Niet te stug? En die van Stieven blijft toch vet.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                      Ian die een 318is gaat kopen (en een 320i verkopen) = held.

                      Jammer dat ik nog niet echt heb kunnen genieten van de 320i. Heb zelfs (alwéér) zitten twijfelen om de 320i te houden, als oldtimer. Dat of een E28. Maar dan komt het wel wat duurder uit, als ik ook een iS erbij koop. Moet ook nog een afspraak zien te pakken krijgen met die handelaar, en omdat ik maandag, dinsdag en woensdag naar school moet kan dat wel eens lastig worden.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                      Momenteel is de E30 mijne pa zijne daily in afwachting van de 335i.
                      Hij geniet er van en staat versteld hoe vlot dat nog rijdt om 20 jaar oud te zijn
                      Straks wil hij niets anders meer.

                      E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                        Als je enkel je schelpen moet vervangen valt dat nog mee, maar das een heleboel werk vooral. Dus zelf doen is infeite verplicht. Gaat er toch wel even zoet met zijn dan...

                        Zou voor het zekerste die kleppen eens nakijken, als het dan zo iets is... Wat voor olie zit er op?
                        Wintershall 10 of 15 W40, weet niet vanbuiten...

                        Die lagerschalen is dan waarsch niks voor een hobbysleutelaar met weinig ervaring? Is het technisch moeilijk of vooral prullewerk...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                          Nice, Daxter. Content van de verlaging? Niet te stug? En die van Stieven blijft toch vet.
                          Ben er super content mee, of wat dacht ge anders

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                            Ben er super content mee, of wat dacht ge anders
                            Wa doede gij voor uwe pc? Tis cabrio weer!
                            Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                            Current:
                            1987 Mercedes-Benz W124 200D
                            1979 Mercedes-Benz W123 280E
                            1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                            Ex:
                            1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                            1976 Mercedes-Benz W123 250
                            1987 Mercedes-Benz W124 230E

                            1979 Mercedes-Benz W123 300d
                            1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                            1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                            1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                            2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                            1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                            1980 Mercedes-Benz W123 280
                            1989 Mercedes-Benz W124 230E

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                              Wa doede gij voor uwe pc? Tis cabrio weer!
                              'k Heb er al genoeg naft doorgeblazen dit weekend

                              Straks nog effe Antwerpen - Merksem - Pamel - Antwerpen. Goed voor 145 km en ik hoop tot in Pamel cabrio te kunnen rijden

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                                Wintershall 10 of 15 W40, weet niet vanbuiten...

                                Die lagerschalen is dan waarsch niks voor een hobbysleutelaar met weinig ervaring? Is het technisch moeilijk of vooral prullewerk...
                                Motor er uit, krukas demonteren... De moment infeite voor een volledige revisie... Denk wel dat met uw technisch inzicht het stap voor stap lukt ze. Iets dat ik zelf nog niet gedaan heb trouwens, dus geen ervaring mee.

                                Maar doe maar eerst die kleppen eens. En hoe lang is het geleden dat die rollagers van de distributieriem vervangen geweest zijn? En uw waterpomp? Hoor het op het filmpje niet goed, is vooral de kleppen die je hoort, maar die dingen kunnen ook wat vervelend geluid maken infeite.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                  Motor er uit, krukas demonteren... De moment infeite voor een volledige revisie... Denk wel dat met uw technisch inzicht het stap voor stap lukt ze. Iets dat ik zelf nog niet gedaan heb trouwens, dus geen ervaring mee.

                                  Maar doe maar eerst die kleppen eens. En hoe lang is het geleden dat die rollagers van de distributieriem vervangen geweest zijn? En uw waterpomp? Hoor het op het filmpje niet goed, is vooral de kleppen die je hoort, maar die dingen kunnen ook wat vervelend geluid maken infeite.
                                  krukas moet ook nagekeken worden en opnieuw gebalanceerd worden(hebben ze bij de mijne toch gedaan)
                                  mijn autootjes:

                                  Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                  Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                    Motor er uit, krukas demonteren... De moment infeite voor een volledige revisie... Denk wel dat met uw technisch inzicht het stap voor stap lukt ze. Iets dat ik zelf nog niet gedaan heb trouwens, dus geen ervaring mee.

                                    Maar doe maar eerst die kleppen eens. En hoe lang is het geleden dat die rollagers van de distributieriem vervangen geweest zijn? En uw waterpomp? Hoor het op het filmpje niet goed, is vooral de kleppen die je hoort, maar die dingen kunnen ook wat vervelend geluid maken infeite.
                                    Ma fak. Daar heb ik nu echt de tijd / budget / goesting niet voor met de bouw/verbouwingen voor de deur. Was al heel content als ik hem nog gespoten had voor volgend jaar.
                                    Ik weet dat die kerels al de dichtingen en d-riem vervangen hebben, 'k hoop dat ze ook de rollagers mee gedaan hebben toen. Het geluid in kwestie situeert zich precies in of tussen cilinderkop en kleppendeksel-gedeelte.
                                    Waterpomp die gaar is zult ge wel op een andere plaats horen dan zeker? En dan zou hij niet echt zo onregelmatig draaien daardoor?
                                    Ander vraagje, als ik daar nu nog voorzichtig mee naar de garage rij, kan dat kwaad, STEL dat het lagerschalen zijn. Zou dan ineens iets kunnen 'breken' en heel de motor naar de zak helpen?

                                    Verdorie, zou eigenlijk nog eens goed moeten warm kunnen rijden en kijken of het dan even fel is...

                                    bedankt trouwens voor de reacties, zalig

                                    Comment


                                    • reactie van E30.be

                                      Het klinkt zoals mijn 318 met ingesleten nokkenas op een koude morgen
                                      stelt me gerust

                                      Comment


                                      • Zalig:

                                        http://e21.tricord.be/e21/projects/rebuild.php

                                        En nog info

                                        Comment


                                        • Raar genoeg kreeg ik al goesting om alles zelf te doen als er iets zou moeten gebeuren.
                                          Tot zojuist...

                                          Je kan de tuimelaarassen niet via de voorzijde eruit halen. Om deze te verwijderen moet je de nokken verdraaien maar dan zitten de assen in de weg. De distributieriem en het nokkenaswiel moeten eraf. Als je dan de nokken verstelt lopen de kleppen tegen je cilinders en moet de kop er als nog af om de kleppen te vervangen. Naar de achterzijde betekend dat de ruit eruit moet en je de motor minstens 20 cm moet liften zodat de versnellingsbak eraf moet.

                                          Heb net m'n derde koprevisie achter de rug (van verschillende E30's) en heb nu een kop op de werkbank liggen voor m'n 327i conversie. Ik zal een s kijken of ik foro's kan maken maar je zult het zelf ook tegenkomen als je aan het werk gaat.

                                          In alle handleidingen (Haynes, Bentley, Chilton en Kluwer) staat zowiezo dat de kop eraf moet .
                                          oi

                                          Comment

                                          Working...
                                          X