Een nonkel van mij heeft vroeger nog ooit als flik met een E30 325i gereden wist hij me laatst te vertellen. Eentje met sportzetels en al!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW E30: 25 jaar v.3
Collapse
X
-
-
Comment
-
Wie van de E30 318is'ers heeft zin/tijd om (dit weekend?) eens mee te gaan kijken naar die 318is die hier nu te koop staat op het forum? Hij is te bekijken in het Brusselse.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenWie van de E30 318is'ers heeft zin/tijd om (dit weekend?) eens mee te gaan kijken naar die 318is die hier nu te koop staat op het forum? Hij is te bekijken in het Brusselse.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenIk heb zaterdagavond wel effe tijd, als ik maar op een redelijk uur thuis ben... Oja, en ik heb geen is moest je 't niet weten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenZou liefst gaan voor het donker is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenDa ga'k niet halen vrees ik. 'k Zou rond 16h terug thuis zijn en kan dan pas evt vertrekken naar bxl.
Lekker old-school filmpje van dit leuk rij-ijzer.
+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichtenoverdreven zalig! waren vaak 327's zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichtende japanse E30
achterruit/daklijn leken echt fel op elkaar
en leuk samengesteld natuurlijk
Comment
-
Iemand die mij effe kan zeggen of 195 45 16 is toegelaten voor de keuring. Heb namelijk niet veel zin om te gaan zoeken in't handschoenkastje
Verder kom ik niet dan dit:
"Voor alle andere afmetingen (niet-oorspronkelijk), dient de buitendiameter van de band overeen te komen met de buitendiameter van één van de originele banden met een tolerantie van -2% en +1,5%."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenDacht 325i's?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichtenook, maar meen dat er ook 27's rondreden
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten4x4-modus ofzo?
Eigenlijk een e30 nog nooit zo hoog zien staan xD
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichtenstaat wss volledig orgineel zeker
Eigenlijk een e30 nog nooit zo hoog zien staan xD
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten'k Heb foto's van Alexis zijn nieuwe gezien dat 'ie ook zo hoog stond
Mijn 325e staat pas belachelijk hoog, maar dat komt omdat er NFL veren onder een PFL zitten..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenWie van de E30 318is'ers heeft zin/tijd om (dit weekend?) eens mee te gaan kijken naar die 318is die hier nu te koop staat op het forum? Hij is te bekijken in het Brusselse.
Denk dat je hier veel meer plezier aan zal beleven dan aan die 518i, die evenveel kost.
Ik denk wel niet dat ik me zaterdag kan vrijmaken helaas... Toch wel aan te raden om iemand mee te nemen die zelf ook 318is rijdt, dan kan ie direct vergelijken en voelen wat anders is.
Maar sowieso denk ik wel dat dit een goed exemplaar is, al is het wss geen garage queen. Paar roestplekjes die in het oog gehouden moeten worden, uitlaat moet vervangen worden (maar gaat nog gebeuren door de eigenaar denk ik), bestuurderszetel moet eens opnieuw bekleed worden, ...
Echter.. Met die kettingrevisie ben je al zeker dat het blok geen kettinggeruis zal hebben (kettingrevisie kost 1000euro als je het laat doen). En de shortshift, E36 stuurhuis en KW ophanging maken er ongetwijfeld een strakke kist van.. Dit spel is klaar om rond de ring gestuurd te worden
Volgens mij zat er ook een carterberscherming onder omdat ie vrij laag hangt voor drempels etc..
Je moet jezelf gewoon afvragen of je meer op zoek bent naar iets rustiger/statiger/chiller om mee te cruisen zoals een 518i E28, of iets wat strak door de bocht gaat en tonnen rijplezier verschaft. Die E28 is in vergelijking met de 318is niet voorruit te branden en is een boot in de bochten. Als je eens met die 318is gereden zal hebben ga je beseffen wat een IMMENS verschil dat is met pakweg jouw 316.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk BerichtenBlij om te horen dat je eindelijk een echte auto aan het overwegen bent
Denk dat je hier veel meer plezier aan zal beleven dan aan die 518i, die evenveel kost.
Ik denk wel niet dat ik me zaterdag kan vrijmaken helaas... Toch wel aan te raden om iemand mee te nemen die zelf ook 318is rijdt, dan kan ie direct vergelijken en voelen wat anders is.
Maar sowieso denk ik wel dat dit een goed exemplaar is, al is het wss geen garage queen. Paar roestplekjes die in het oog gehouden moeten worden, uitlaat moet vervangen worden (maar gaat nog gebeuren door de eigenaar denk ik), bestuurderszetel moet eens opnieuw bekleed worden, ...
Echter.. Met die kettingrevisie ben je al zeker dat het blok geen kettinggeruis zal hebben (kettingrevisie kost 1000euro als je het laat doen). En de shortshift, E36 stuurhuis en KW ophanging maken er ongetwijfeld een strakke kist van.. Dit spel is klaar om rond de ring gestuurd te worden
Volgens mij zat er ook een carterberscherming onder omdat ie vrij laag hangt voor drempels etc..
Je moet jezelf gewoon afvragen of je meer op zoek bent naar iets rustiger/statiger/chiller om mee te cruisen zoals een 518i E28, of iets wat strak door de bocht gaat en tonnen rijplezier verschaft. Die E28 is in vergelijking met de 318is niet voorruit te branden en is een boot in de bochten. Als je eens met die 318is gereden zal hebben ga je beseffen wat een IMMENS verschil dat is met pakweg jouw 316.
Zou er nog iemand anders beschikbaar zijn? PJH? Asserti? Mayo?
Comment
Comment