Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30: 25 jaar v.3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 't is een VFL, dus zelfde als bij NFL (in hoedenplank dus).

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten
      Vraagske aan diegene die ook met de BBS'en (15") de winter door gaan.

Welke winterband/maat hebben jullie liggen?
      Pirelli Performance Winter 190 in 205/55/15
      Captain Turbo
      General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
        Pirelli Performance Winter 190 in 205/55/15
        Pas aangekocht? Zoja, waar?
        Ik vind online niet veel (niets) in die maat! Wel in de maat 205/60/15, zou da nog goed staan of teveel band?

BMW E30 318iS '89
        BMW E28 520i '84
        BMW E34 535i '88

Comment

• Argh, waarom is het morgen 11 november, nu kan ik niet meer naar de keuring voor verkoop tot donderdag. :@

Ging vandaag gaan, maar heb eens die vastzittende gordel in de 316 bekeken; achterbank eruit, hoedenplank eruit, gordel losgevezen en vastgesteld dat dat ding naar de kloten is. Nu rolt hij wel uit maar rolt hij niet meer vanzelf terug.. Dan kwam er nog een maat langs en was het al te laat om nog naar de keuring te vertrekken.. Dan maar de 316 gewassen, het was nodig.

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
            Argh, waarom is het morgen 11 november, nu kan ik niet meer naar de keuring voor verkoop tot donderdag. :@

Ging vandaag gaan, maar heb eens die vastzittende gordel in de 316 bekeken; achterbank eruit, hoedenplank eruit, gordel losgevezen en vastgesteld dat dat ding naar de kloten is. Nu rolt hij wel uit maar rolt hij niet meer vanzelf terug.. Dan kwam er nog een maat langs en was het al te laat om nog naar de keuring te vertrekken.. Dan maar de 316 gewassen, het was nodig.
            'k heb hier nog gordels liggen

moet ik 's meenemen naar Kortrijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
              'k heb hier nog gordels liggen

moet ik 's meenemen naar Kortrijk?
              Mag ja. Heb wel enkel de linksachter nodig.

E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                Mag ja. Heb wel enkel de linksachter nodig.

links, rechts, 'k denk dat da wel op 't zelfde neerkomt?
                'k zal 's zoeken in ze in m'n koffer leggen dat ik ze mee heb naar Kortrjk

Comment

• Keuze e21, e30 of e28 (of Porsche 924)

Beste forummers,

eerst en vooral wil ik even kwijt dat ik blij ben dat er zoveel te doen is om deze superwagens. En dat er dus ook veel mensen zijn die mijn ideeën over deze auto's delen.

Mijn reactie betreft eigenlijk nog 2 andere oude beemers dan de e30, maar omdat er hier het meeste animo is post ik hem hier. Heb ook gezien dat velen onder jullie de verschillende rubrieken toch allemaal lezen.

Zoals bij velen kriebelt het bij mij zeer hard om een echte oude Beemer te kopen. Het kriebelt eigenlijk al 2 jaar maar nu ligt het meer in mijn mogelijkheden om er iets concreet van te maken.

Ik twijfel echter nog tussen dewelke. Als het enkel en alleen om de looks te doen is zou ik een e21 323i willen, die zijn gewoon zo mooi in mijn ogen. Maar een goede e30 lijkt mij beter te houden, en beter te rijden (en te vinden). Ik heb veel ervaring in de kartsport en wil bijgevolg iets dat sportief rijdt, iets waar de e30 om bekend staat. Van een e21 323 weet ik dat niet, kan er iemand mij vertellen over het rijgedrag t.o.v. een e30?
                  Een andere vereiste is dat er een 6-in-lijn in ligt. Ik zou er eventueel ook een sperdifferentieel onder steken, maar zijn die wel te vinden?
                  En een e28 vind ik ook zeer mooi, alleen vraag ik mij af of deze ook nog sportief rijden (met een 6cil uiteraard). Zo ja, dan maakt deze evenveel kans als de e30 of e21 323.

En een totaal andere wagen die mij aanspreekt is de Porsche 924, maar dan wel een S of Turbo. Kan er iemand mij een objectieve mening hierover geven? Of een vergelijking met de Beemers.

Ik heb een auto voor dagelijks vervoer. De wagen waarover ik hier spreek wordt als classic verzekerd en is dus puur voor het plezier.

Nog iets dat jullie moeten weten is dat ik niet vies ben van zelf wat aan de wagen te werken en hem zo veel mogelijk zelf te onderhouden. Ik ben op dit moment bezig met een autotechnische opleiding en heb daarvoor al veel aan brommers etcetera gewerkt. Heb paar weken geleden nog een Golf 1 gerepareerd en dat heeft geholpen om mijn ouders te overtuigen dat ik zelf terug iets nodig heb om aan te kunnen werken.

Ik zou echter wel een wagen kopen die in degelijke staat is! Ik heb nog niet de middelen en ervaring om een wagen helemaal te restaureren.

Ik hoop dat jullie mij kunnen verderhelpen,

alvast bedankt!

Beton

Comment

• Welkom om het forum.

Van wat ik heb gelezen, voelt een E30 veel moderner aan dan een E21. Ik heb nog een E30 320i te koop staan mocht je interesse hebben. Goed van kas maar heeft mechanisch nazicht nodig, dus misschien iets voor jou in combinatie met je opleiding?

E30SHOP.be
                    - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beton Bekijk Berichten
                      Beste forummers,

eerst en vooral wil ik even kwijt dat ik blij ben dat er zoveel te doen is om deze superwagens. En dat er dus ook veel mensen zijn die mijn ideeën over deze auto's delen.

Mijn reactie betreft eigenlijk nog 2 andere oude beemers dan de e30, maar omdat er hier het meeste animo is post ik hem hier. Heb ook gezien dat velen onder jullie de verschillende rubrieken toch allemaal lezen.

Zoals bij velen kriebelt het bij mij zeer hard om een echte oude Beemer te kopen. Het kriebelt eigenlijk al 2 jaar maar nu ligt het meer in mijn mogelijkheden om er iets concreet van te maken.

Ik twijfel echter nog tussen dewelke. Als het enkel en alleen om de looks te doen is zou ik een e21 323i willen, die zijn gewoon zo mooi in mijn ogen. Maar een goede e30 lijkt mij beter te houden, en beter te rijden (en te vinden). Ik heb veel ervaring in de kartsport en wil bijgevolg iets dat sportief rijdt, iets waar de e30 om bekend staat. Van een e21 323 weet ik dat niet, kan er iemand mij vertellen over het rijgedrag t.o.v. een e30?
                      Een andere vereiste is dat er een 6-in-lijn in ligt. Ik zou er eventueel ook een sperdifferentieel onder steken, maar zijn die wel te vinden?
                      En een e28 vind ik ook zeer mooi, alleen vraag ik mij af of deze ook nog sportief rijden (met een 6cil uiteraard). Zo ja, dan maakt deze evenveel kans als de e30 of e21 323.

En een totaal andere wagen die mij aanspreekt is de Porsche 924, maar dan wel een S of Turbo. Kan er iemand mij een objectieve mening hierover geven? Of een vergelijking met de Beemers.

Ik heb een auto voor dagelijks vervoer. De wagen waarover ik hier spreek wordt als classic verzekerd en is dus puur voor het plezier.

Nog iets dat jullie moeten weten is dat ik niet vies ben van zelf wat aan de wagen te werken en hem zo veel mogelijk zelf te onderhouden. Ik ben op dit moment bezig met een autotechnische opleiding en heb daarvoor al veel aan brommers etcetera gewerkt. Heb paar weken geleden nog een Golf 1 gerepareerd en dat heeft geholpen om mijn ouders te overtuigen dat ik zelf terug iets nodig heb om aan te kunnen werken.

Ik zou echter wel een wagen kopen die in degelijke staat is! Ik heb nog niet de middelen en ervaring om een wagen helemaal te restaureren.

Ik hoop dat jullie mij kunnen verderhelpen,

alvast bedankt!

Beton
                      Ik rijd zelf met een E30 cabrio, en hoe mooi een E21 ook is, ik zou er veel minder plezier aan beleven denk ik. De E30 is in mijn ogen meer auto en zal ongetwijfeld en pak beter rijden mede door zijn jongere leeftijd uiteraard.

Ik vind het wel altijd 'raar' dat mensen zeggen dat ze per se een zes cilinder moeten hebben. Een 320i heeft 129pk en is voor geen hol vooruit te branden (toch zeker niet in mijn cabrio met 1,3 ton). Destijds had ik een Fiat Scudo met 140pk. Toen mijn vader ne keer noodgedwongen achter het stuur zat van m'n bus en ik met de E30 op de baan was, werd het verschil nogal redelijk duidelijk. Die camionette was een pàk sneller! En die sound van een sixpack is ook ferm overroepen.
                      Nu ligt er een 2.7 in en da's qua prestaties dik in orde, en in combinate met een Remus vind ik de sound nu wel top. Een gewone stock 320i zou je dus wel eens teleur kunnen stellen

Wat het vergelijk met die Porsche's betreft, ik denk dat Fiction je man is. Hij heeft ook een 944 geloof ik en is ook erg bezig met E34's, E30's, ...
                      Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik nu aan mijn derde E30 bezig ben (2x 318i en nu 327i) maar toen ik m'n huidige kocht, heb ik ook getwijfeld met een 944. Ik ben een enorme Porschist. De reden waarom ik het uiteindelijk niet gedaan heb, is omdat ik met de E30's toch een beetje ervaring had en van die oude Porsche's toch eigenlijk niet zoveel af wist. Uiteindelijk heb ik dan met de E30 toch wat engine-probs gehad. Had ik toen geweten wat ik nu wist, dan had ik waarschijnlijk toch mijn geld in een Porsche gestoken i.p.v. een "johnny-bmwtje".
                      Last edited by ; 11/11/2011, 09:45.

Comment

• Bedankt voor de snelle reacties Ian en Daxter!

Ik zit zelf thuis nog met een Polo waarvan het onderhoud bijna af is die eerst nog uit de garage moet, dus moet nog eventjes wachten tot die verkocht is vooraleer ik een nieuwe aankoop kan doen. Heb de cash en de ruimte nodig.

En dit geeft me ook wat tijd om op't gemak uit te kijken naar een goede koop. Haast is zeker niet goed.

Nog even verduidelijken dat de Beemers over een 2.3 of groter moeten beschikken.

Ivm met het tegenvallen van de 320 Daxter: ik had gehoord dat de 6cil nogal geknepen wordt in de uitlaat en dat die dus veel meer potentieel heeft voor als je er een andere uitlaat zou onder hangen, klopt dit?

En ik wil een 6-cilinder omdat ik het een unieker blok vind, en voor het geluid. De 6-cilinder is ook een pluspunt voor de BMW in vergelijking met de 924/944 in mijn ogen.

Kan er iemand mij ook vertellen hoe de e28 525 rijdt t.o.v.van een e30? Want zo veel meer weegt hij niet, maar kan je hem ook makkelijk op de limiet rijden? Of verdwijnt hiermee net het karakter dat ik zoek in de e30 in vergelijking met een andere auto. Ik bedoel niet dat ik als een gek mee zal rijden hoor. Het is gewoon zo dat ik de Beemers zo vet vind vanwege hun uiterlijk maar ook omdat ze nog echt lichte en voor mij betaalbare RWD's zijn waar je nog mee kunt spelen. Dus ik hoop dat dit laatste ook zo is met een 525.

Ik ga me ook nog wat verdiepen in de Porsche's maar daar zijn er minder van te vinden (S of Turbo bedoel ik dan). En ik denk ook dat de markt ivm stukken niet zo groot is. Klopt dit?

Dus is het correct als ik al stel dat een e21 desondanks dat hij zo lekker is de minst geschikte wagen is voor mij?

Ik zal "Fiction" contacteren ivm een goede vergelijking: 'E30 en consoorten VS 924/944'

Vind het echt tof dat er zo snel gerageerd wordt trouwens. Ik wacht nog even de mening van anderen af om er een les uit te trekken. Alvast echt bedankt!
                        Last edited by ; 11/11/2011, 11:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beton Bekijk Berichten
                          Nog even verduidelijken dat de Beemers over een 2.3 of groter moeten beschikken
                          Denk dat een E30 323i moeilijker te vinden zal zijn. Van een 325i zal je allicht geen spijt hebben hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door Beton Bekijk Berichten
                          Ivm met het tegenvallen van de 320 Daxter: ik had gehoord dat de 6cil nogal geknepen wordt in de uitlaat en dat die dus veel meer potentieel heeft voor als je er een andere uitlaat zou onder hangen, klopt dit?
                          Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Met de 320i heb ik altijd volledig standaard rondgereden.
                          Dan een tijdje met de 2.7i gereden met stock uitlaat en sinds enkele weken de Remus. Daarin voel ik geen verschil. Stieven (ex-eigenaar van de Remus en 325i owner) zegt wel dat m'n 2.7i nog vlotter doortrekt nu.

En ik wil een 6-cilinder omdat ik het een unieker blok vind, en voor het geluid. De 6-cilinder is ook een pluspunt voor de BMW in vergelijking met de 924/944 in mijn ogen.
                          Nogmaals, ik vind het geluid van de zes in lijn nu niet zo speciaal hoor. Akkoord, sinds de sportuitlaat komt er een leuk geluidje uit, maar 't is toch allemaal wat overroepen hoor. Maar da's mijn mening natuurlijk

Kan er iemand mij ook vertellen hoe de e28 525 rijdt t.o.v.van een e30?
                          Ik weet niet of je hier iets aan hebt, misschien heb je het al gezien:
                          http://www.youtube.com/watch?v=Efr5fj5FC8o
                          They look at buying a cheap second hand BMW 5 series, and looks at the models to get, and the ones to avoid. Taken from season 14, episode 14.http://hubpages...

Ik ga me ook nog wat verdiepen in de Porsche's maar daar zijn er minder van te vinden (S of Turbo bedoel ik dan). En ik denk ook dat de markt ivm stukken niet zo groot is. Klopt dit?
                          Dat schrok mij inderdaad ook af en dan ook de kostprijs van die onderdelen. Of dat nu effectief zo is weet ik niet bepaald...

Dus is het correct als ik al stel dat een e21 desondanks dat hij zo lekker is de minst geschikte wagen is voor mij?
                          Gerrit heeft een E21, die kan je wel eens een ritje geven. De mensen die al met hem hebben meegereden (zoals Ian) die zijn toch super enthousiast...

Kiezen is altijd een beetje verliezen

Comment

• mijn mening op basis van volgende gelezen feiten:
                            20 jaar
                            handig ivm auto's
                            golf en polo ervaring

mijn mening:
                            koop een 320i&, rijdt er minstens een jaar mee, zet de kas in orde en zoek je een M20B25 motor of een M20B27 en als je écht met de auto kunt rijden,steek 'm er dan in
                            E30 is de opvolger van de E21, qua rijgedrag veel beter(lees veiliger) nochtans is de E30 ook niet van de poes(zeker in onervaren handen)
                            niks dat zo snel went als pk's

maar ja das de mening van een 'ouwe' vent hé
                            mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                              Gerrit heeft een E21, die kan je wel eens een ritje geven. De mensen die al met hem hebben meegereden (zoals Ian) die zijn toch super enthousiast...
                              Ik heb nog niet meegereden met z'n E21, maar wel al in levende lijve gezien, en da's toch een vet hok.

Ik zou ook eerder doen wat Philken zegt, een 320i kopen en er dan een 2.5 ofzo inleggen. Je betaald (indien nog geen oldtimer) minder taks, en ook minder verzekering.

E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                niks dat zo snel went als pk's

maar ja das de mening van een 'ouwe' vent hé
                                Zo is dat! De b27 gaat vlot vooruit, maar ik vind het al lang niet meer zo speciaal als in't begin. Ik ben de power nu gewoon hè...

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                Ik heb nog niet meegereden met z'n E21, maar wel al in levende lijve gezien, en da's toch een vet hok.

Ik zou ook eerder doen wat Philken zegt, een 320i kopen en er dan een 2.5 ofzo inleggen. Je betaalT (indien nog geen oldtimer) minder taks, en ook minder verzekering.
                                Ik dacht dat ge der al mee had meegereden. 't Zal dan wel iemand anders zijn...

Da's altijd een goei plan

Comment

• En anders kan je nog altijd een scootah koopuh jongùh !

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

BMW E30 318iS '89
                                    BMW E28 520i '84
                                    BMW E34 535i '88

Comment

• Ik heb dus inderdaad een e21 320/6.
                                      Het geluid van een 6 cylinder is inderdaad de max (Daxter ik snap nie goe je da nu niet hoort )
                                      Het rijgedrag van een e21 is toch wel ouder dan die van een e30
                                      (m'n beste advies is rij 's met een e21 en met een e30).
                                      Een e21 is unieker en kom je dagelijks minder tegen, als het dit is wat je zoekt..
                                      Maar gezien je kart enzo. zit je wrs met plannen voor hele stugge veren en dempers.
                                      e30 en kartgevoel gaat wel goed samen dacht ik ?

Ik vindt een E30 eigenlijk wel modern in vergelijking met mijn wagentje ^^

Comment

• In mijn ogen geeft een 320i ook al behoorlijke prestaties. Een 4 deurs is zo goed als evensnel als mijn Megane en dat gaat vlot vooruit voor een jonge twintiger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten
                                          + YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                          Vetheid. Dik geluid. Die ///M striping Wel zot toen hij in het water belandde. Lijkt me zo vet, zo'n rally rijden.

E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Working...
                                          X