Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb wat opzoek werk gedaan ivm met de verschillende m10 motoren door de jaren heen.
De 2002 heeft 100pk en een C/R van 8,5 met een enkele solex carb.
De 2002ti heeft 120 pk en een C/R van 9,3 met dubbel solexen.
De 316 heeft 90 pk en een C/R van 9,5. Rekeninghoudend met de cilinderinhoudcorrectie (2.0=>1. zou ik met dubbel solexen (en de mijne zijn beter dan de standaard Ti) op 108pk uitkomen. Ik heb nergens gelezen over andere nokkenassen, uitlaatspruitstukken of dergelijke dus ik vermoed dat mijn redenering nog niet zo slecht is. Tzou fijn zijn
Foto's van toen ik het dash eruit haalde. Pas nu de tijd gevonden om ze af de camera te halen.
De wagen staat nog altijd zo, ben sindsdien ook niet meer thuis geweest. 'k Zou morgen eens moeten zoeken achter een kachel dat ik ermee verder kan zodat de platen binnen kunnen...
Wist niet dat je dat op straat deed, dacht dat hij in de garage van je vriendin stond?
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Wist niet dat je dat op straat deed, dacht dat hij in de garage van je vriendin stond?
Goei plan, dat'k daar niet ben op gekomen! Slechts 1 probleem, het water stroomt eruit aan de voeten.
Dat moet eerst wel gemaakt zijn, voor ik hem daar kan zetten hè.
goed te doen... als je de vijsjes opgeschreven hebt en vooral waar ze moeten
Alle fiches zijn aangeduid met ne sticker van waar ze komen of wat ze moeten doen. Vijsjes is een andere zaak. Voorlopig is het nog een ver-weg-van-mijn-bed-show. Eens ik eraan begin zal het wel vloeken geblazen zijn.
Alle fiches zijn aangeduid met ne sticker van waar ze komen of wat ze moeten doen. Vijsjes is een andere zaak. Voorlopig is het nog een ver-weg-van-mijn-bed-show. Eens ik eraan begin zal het wel vloeken geblazen zijn.
Alle fiches zijn aangeduid met ne sticker van waar ze komen of wat ze moeten doen. Vijsjes is een andere zaak. Voorlopig is het nog een ver-weg-van-mijn-bed-show. Eens ik eraan begin zal het wel vloeken geblazen zijn.
Hoe langer je wacht hoe moeiljiker het gaat worden om u dat te herinneren.. Maar dat moet ik je natuurlijk niet vertellen
Hoe langer je wacht hoe moeiljiker het gaat worden om u dat te herinneren.. Maar dat moet ik je natuurlijk niet vertellen
Tuurlijk datte, dat was ik mij gisteren nog aan't bedenken voor ik in slaap viel. Helaas schiet de tijd nu echt over. We zijn erg druk bezig met andere dingen, zowel professioneel als privé.
Ik heb dit weekend nog wat aan de mijne gewerkt.
Het motortje van de choke gewisselt en wat kruipolie in die klep gespoten want die bewoog maar stroef. Hij starte koud heel slecht dus ik dacht dat de choke het niet deed.
Dan bleek er ook nog water in de batterijbak te lekken. Snel dichtgekit De massa van het kleppendeksel naar die batterijbak was ook ferm geroest. Dat heb ik machinaal geschuurd de hele bak meteen overspoten met dinitrol zinkspray. Die verroeste schroef ook vervangen door een nieuwe dus ik hoop op een blijvend goed contact. Daar het waterlek is die bak ook wel stevig gaan roesten maar daar kon ik dus niets aan doen...
Op hoop van zeggen probeerde ik hem dus te starten maar helaas, hij deed het niet. De choke bleef ook open staan.. Vandaag kreeg ik onderwachts een sms van mijn pa. Hij heeft geprobeerd te starten met startkabels en dat lukte meteen Daarna heeft hij hem laten warm draaien en hij liep ook goed. Vreemd, want de batterij was nogtans vol genoeg om hem een aantal keren te laten starten.
Ik denk dat ik hem na mijn examens terug ga inschrijven. In de krokusvakantie plan ik dan de motorswap. 15 maart moet hij naar de keuring. Ik weet nog niet of ik dat met de normale of met de dubbele carburateur ga doen. Sinds vandaag weet ik wel dat de originele weer fatsoenlijk werkt dus die zekerheid is er toch al
Ik heb dit weekend nog wat aan de mijne gewerkt.
Het motortje van de choke gewisselt en wat kruipolie in die klep gespoten want die bewoog maar stroef. Hij starte koud heel slecht dus ik dacht dat de choke het niet deed.
Dan bleek er ook nog water in de batterijbak te lekken. Snel dichtgekit De massa van het kleppendeksel naar die batterijbak was ook ferm geroest. Dat heb ik machinaal geschuurd de hele bak meteen overspoten met dinitrol zinkspray. Die verroeste schroef ook vervangen door een nieuwe dus ik hoop op een blijvend goed contact. Daar het waterlek is die bak ook wel stevig gaan roesten maar daar kon ik dus niets aan doen...
Op hoop van zeggen probeerde ik hem dus te starten maar helaas, hij deed het niet. De choke bleef ook open staan.. Vandaag kreeg ik onderwachts een sms van mijn pa. Hij heeft geprobeerd te starten met startkabels en dat lukte meteen Daarna heeft hij hem laten warm draaien en hij liep ook goed. Vreemd, want de batterij was nogtans vol genoeg om hem een aantal keren te laten starten.
Ik denk dat ik hem na mijn examens terug ga inschrijven. In de krokusvakantie plan ik dan de motorswap. 15 maart moet hij naar de keuring. Ik weet nog niet of ik dat met de normale of met de dubbele carburateur ga doen. Sinds vandaag weet ik wel dat de originele weer fatsoenlijk werkt dus die zekerheid is er toch al
Ik heb zo een zin om te rijden
Begin wel maar al te rekenen op een nieuwe batterij.
Heb mijne M10 vant weekend ook nog es gestart. Zonder problemen! Moest wel paar keer pompen omdat er gewoon niks van benzine in de leiding zat. Benzine is al paar jaar oud ook Toen was het nog 1,28 euro voor 98...
Batterij is nogtans maar een jaar oud... Ze word wel gratis vervangen onder garantie. Cheapass merk, gekocht via mijn garagist. Papa heeft betaald, geen idee wat ze koste maar veel zal het niet zijn..
Ziet er precies veel easyer uit dan wat daxter probeerde.
Oja ik lees ook:
"A new heater core is good, but only half the job - change your pipes too"
Misschien niet oninteressant.
Comment