Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Oei. Hoeft niet persé dramatisch te zijn, kan ook aan korte ritten liggen. Maar 't ziet er wel veel mayo uit dus ik gok toch op een ergere reden. (joint de culassse, etc ..)
Vandaag begon die plots heel warm te krijgen...
motorkap open gedaan. ventilator riem deraf, een vin deraf en schade aan de radiator
Pff.. we gaan mogen kosten doen.
oh ja wat ik vergeten te vragen ben bij de foto hierboven, kan het zijn door verkeerde olie? want m'n pa heeft er idk wat in gegooid..
Idd een heel grote kans dat de koppakking erdoor is. Als ik jouw was zou ik dit zo snel mogelijk laten repareren, je wilt echt geen water op verkeerde plaatsen in je blok.
Waarschijnlijk is het bij dit soort motor nog goed zelf te doen ook. Momenteel ben ik ook de koppakking van de fiat aan het vervangen en dat is best goed te doen. Alleen moet alles weer afgeregeld worden (onsteking, kleppen, distributieriem of ketting?)
Dan komt daar een grote hoeveelheid waterdamp en oliedampen door -> mayonaise. Zeker als de auto een eind heeft stilgestaan, een kort ritje heeft gedaan (15min), het water uit de olie is beginnen verdampen en via de carterontluchting naar buiten gaat.
Door de koude condenseert de waterdamp in je carterontluchting.
Maak de boel eens schoon en maak ook je kleppendeksel eens los. Bekijk je kleppenstoters en zo eens op sporen van mayonaise.
Dan komt daar een grote hoeveelheid waterdamp en oliedampen door -> mayonaise. Zeker als de auto een eind heeft stilgestaan, een kort ritje heeft gedaan (15min), het water uit de olie is beginnen verdampen en via de carterontluchting naar buiten gaat.
Door de koude condenseert de waterdamp in je carterontluchting.
Maak de boel eens schoon en maak ook je kleppendeksel eens los. Bekijk je kleppenstoters en zo eens op sporen van mayonaise.
Hij heeft inderdaad een tijdje stil gestaan iets van 2 weken ofzo, en het was koud hé ^^ (wel in garage) niet verwarmd
Ge kunt er niet van onder dat ergens uw joint de culasse omzeep is waardoor er koelwater in uw olie loopt en waar ge ergens olie staat te verbruiken. Blok moet dus open.
Heb het ook voor en mijn turbo blok moet ook open. (bij mij zijnt wel andere symptomen)
Mijn blok wil ik ook open, maar tegelijkertijd wil ik dat niet open.
Zal voor de winter worden, als die herstelt is zal ik er mee rondrijden, dat er genoeg versleten zal zijn.
Of zoals Jan het zegt : investeert je geld niet in die motor, maar in een andere efkes een C_Xke doen.
Pfff, die brandstofprijzen
Tegen dat de mijne terug in orde staat, is het niet meer betaalbaar. Misschien toch maar beter meteen verkopen. Dan heb'k plaats op m'n erf
Comment