Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30: 25 jaar v.3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten
    Hèhè..
    Hopelijk is het iets kleins.

    Of cab weg en een goed iS'je in de plaats? Die ene zwarte staat nog te koop!

    Edit; te laat!
    Als deze weg gaat (lees: indien te grote kosten) komt er ofwel
    - niets in de plaats en rijd ik enkel nog met firmawagens
    - komt er iets tha bomb in de plaats

    Ik verwacht Stieven, Jonas, Robbert & Marlies hier elk ogenblik, dus we zullen het er wel over hebben...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
      De kutbak!

      Vandaag viel 'ie gewoon stil bij stationair draaien (voor het rode licht) en niet meer te starten.
      Soms bij warme motor duurde het wel langer voor hij aanschoot. Laatste keer dat ik hem poetste had ik hetzelfde probleem als nu, maar na een 10-tal keer startte hij wel. Nu totaal niet.

      Iemand enig idee?

      Nuja, als het ditkeer echt noemenswaardige kosten zijn (weeral) dan vliegt hij écht buiten. Ik heb zo'n liefde-haat-verhouding met die kutbak. Grrr!
      Heb je je klepspeling onlangs nog gecontroleerd? Ik zou zeggen dat je te weinig klepspeling hebt. Warm = klep zet uit = klepsteel wordt langer = klepspeling vangt dit niet genoeg op = klep wordt een klein beetje ingedrukt = sluit cilinder niet af = geen compressie

      Dit zou ook verklaren waarom het probleem zich enkel voordoet als hij echt warm is. Hoop dat ik u ook eens kan helpen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten
        Hèhè..
        Hopelijk is het iets kleins.

        Of cab weg en een goed iS'je in de plaats? Die ene zwarte staat nog te koop!

        Edit; te laat!
        Welke staat (of stond?) te koop?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Beton Bekijk Berichten
          Heb je je klepspeling onlangs nog gecontroleerd? Ik zou zeggen dat je te weinig klepspeling hebt. Warm = klep zet uit = klepsteel wordt langer = klepspeling vangt dit niet genoeg op = klep wordt een klein beetje ingedrukt = sluit cilinder niet af = geen compressie

          Dit zou ook verklaren waarom het probleem zich enkel voordoet als hij echt warm is. Hoop dat ik u ook eens kan helpen
          Kleppen zijn normaal gezien juist gesteld geweest. Niet in tijd, maar wel in kilometer is het zojuist gebeurd.
          Uiteindelijk toen mi padré aangekomen was, stond de motor al koud en startte hij nog steeds niet.
          'k Begin die vortbak best beu te worden eigenlijk

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
            Ook ff reageren, wegens ervaring met de alle genoemde BMW's.

            In E21 is een 323i de beste keuze. Wil je er één die goed rijdt en stuurt, zou je er al één met servostuur en sperdifferentieel moeten kunnen vinden, maar dat is iets als zoeken naar een speld in een hooiberg. Als je er zo één kan vinden, zal de prijs er ook naar zijn.
            Heel algemeen gesteld: de E21 is al wat ouder, dus ofwel zal je eerder een 'restauratieproject' vinden ofwel één die volledig in orde staat tegen hogere prijs.
            Qua looks is een E21 wel een absolute voltreffer.

            In E28 is er pas rijplezier vanaf de 528i (184 pk). In de E28 is een verschil van motortype is tussen wat ze vroeger de 'kleine' en de 'grote' zescilinders noemden. De 520i heeft hetzelfde motortype als in de 3-reeks: een 2 liter zescilinder met 129 pk type M20 (zelfde motortype als in E30 320i/325i).
            Een 'specialeke' in de E28 was de 525e (êta): een 2,7 liter grote M20 met 129 pk, waarvan het blok vaak wordt gebruikt voor de 2,7 liter versies in de E30's (simpel gesteld kan je met een êta onderblok in combinatie met een kop van een 325i M20 in grote lijnen zowat een 190 pk halen)
            BTW, in de eerste opvolgers van de E28, de E34 vond je de M20 ook nog terug (520i/525i - 129pk/170pk), tot ze vervangen werden door de 24V versies M50 met 150/192 pk.
            Vanaf de E28 525i tref je het M30 motortype aan. Daar bestaan op zich meer afgeleiden van: 2.8i, 3.0i, 3.2i, 3.5i....
            Origineel levert de 525i 143pk in de E28 en dan heb je een op zich vlotte sedan, maar je moet er geen sportieve auto van verwachten. In het geheel eigenlijk is een E28 vooral een vlotte kilometervreter en minder geschikt voor kleine achterbaantjes, wegens zijn hogere gewicht.
            Een goede E28 is wel minder gemakkelijk te vinden als een E30.

            In E30 is het aanbod veel groter en die zijn ook relatief 'jonger'.
            Als je 'sportief' rijplezier zoekt, zijn er eigenlijk maar 2 alternatieven: een 325i of een 318iS.
            Bij de 325i kan je besparen op de kosten op het vlak van de jaarlijkse verkeersbelasting, door te beginnen met een 320i en daar dan een andere motor in te planten (325i of 327i). Voor de jaarlijkse tax is dat dan een 320i, omdat je onder de kap het verschil niet ziet tussen een 320i en een 325i.
            Al bij al is de zescilinder 325i 'zwaarder': qua vermogen en volgens de cijfers is die sneller dan een 318iS, maar in de praktijk zal je zelfs met een 325i al veel moeite moeten doen om de lichtere 318iS van u af te schudden.
            Op zich rijdt een 320i niet slecht en haalt die 'eerlijke' cijfers voor een 2 liter, maar hij haalt zijn prestaties niet moeiteloos. Ik heb een E30 320i cabrio en mijn schoonbroer had een E30 325i cabrio: als hij vlot reed met de 325i, moet je het gaspedaal al heel diep vloeren met de 320i om mee te kunnen met de 325i. Als je eens met de 2 versies probeert, zal je dat verschil snel voelen. Bij een 325i gaat alles veel vlotter en zonder de auto geweld te moeten aandoen.

            Qua rijgedrag, rijdt een E30 stukken moderner en lichtvoetiger dan zowel de E21 als de E28 en is dus de absolute aanrader (zeker als ik naar uw alternatief kijk, de porsche 924/944).
            De keuze tussen een 325i/318iS is puur persoonlijk en de aanhangers van beide leveren al jaren een onbeslechte discussie over welke nu de betere keuze is (ongetwijfeld de 4-cilinder 320iS/M3 )
            Bedankt voor het deskundig antwoord. Net wat ik zocht!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Beton Bekijk Berichten
              Welke staat (of stond?) te koop?


              Blijkbaar pas besproken.


              BMW E30 318iS '89
              BMW E28 520i '84
              BMW E34 535i '88

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten
                Die sta toch al efkes te koop?
                staat geloofk ook op e30.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                  Kleppen zijn normaal gezien juist gesteld geweest. Niet in tijd, maar wel in kilometer is het zojuist gebeurd.
                  Uiteindelijk toen mi padré aangekomen was, stond de motor al koud en startte hij nog steeds niet.
                  'k Begin die vortbak best beu te worden eigenlijk
                  Echt kut, net nu hij weer naar je zin stond met verlaging en remus.

                  E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                    Echt kut, net nu hij weer naar je zin stond met verlaging en remus.
                    We hebben hier eerst ne kater te verwerken, ik zal straks gaan kijken. Als em er nog staat...

                    Comment


                    • De bobine misschien? Bij mij was die kapot en dan viel de motor uit na zo'n 5 tot 10 minuten rijden (als hij een beetje warm was). Koudstarten was geen probleem! Misschien ook de massakabels eens checken. Bij mij was dat ook al eens de oorzaak van het niet starten.
                      succes alvast!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                        De bobine misschien? Bij mij was die kapot en dan viel de motor uit na zo'n 5 tot 10 minuten rijden (als hij een beetje warm was). Koudstarten was geen probleem! Misschien ook de massakabels eens checken. Bij mij was dat ook al eens de oorzaak van het niet starten.
                        succes alvast!
                        'k Ga sebiet effe kijken met Stieven, we zijn nog Jackass aan't kijken

                        Wat is ne massakabel? Hoe ziet dat eruit? Waar kan ik dat vinden?

                        Comment


                        • Dat hangt op bepaalde plekken. Bij mij is dat een kabel van het kleppendeksel naar de batterijhouder en ook een van de carter naar het chassis. Is gewoon de - pool van de elektrische kring. als die geen goed contact geeft kan uw ontsteking ook niet werken.

                          Comment


                          • Ook effe snel hier laten weten:

                            Wagen is gisteren stilgevallen om de één of andere bizarre reden. Ik kon de sleutel omdraaien, je hoorde de auto demareren maar nét niet aanschieten.
                            In't verleden had ik soms dat hij moeilijk startte als hij warm stond.
                            Ik heb ook gezien nu dat er vloeistof (koelwater?) binnenkomt langs mijn pedalen. De matten zijn helemaal nat.

                            Derstraks ben ik gaan kijken naar de auto. Wat heb ik gedaan:
                            1. proberen te starten, negatief.
                            2. vloeistoffen nagekeken
                            3. kabelboom en stroom en noem maar op allemaal gecontroleerd op goed contact (alles was ok)
                            4. lambda sonde eventjes aangeraakt, maar ook niets gedaan
                            5. brandstofpomp proberen te zoeken (maar had geen materiaal bij dus heb de achterbanken moeten laten zitten)

                            Ik wou hem dan weer achterlaten en naar huis gaan want starten deed hij toch niet. Ik zei bij mezelf: "oké, nog ene keer" en toen schoot 'ie meteen aan zoals het hoort

                            Stationair draait 'ie wel iets moeilijker nu. In elk geval, ik heb er niet veel vertrouwen meer in. Denk dat 'ie straks op de 2dehandssites staat. Ik zal er nooit echt een deftige prijs voor krijgen, maar we zien dus wel wat komt. Ik vraag me af of het de moeite is er geld blijven in te pompen. Ik had destijds gezegd dat ik de investering van de b27 ging doen en dat het dan moest werken. Blijkbaar loopt het nog altijd niet op wieltjes en 'k begin dat écht beu te worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                              Ook effe snel hier laten weten:

                              Wagen is gisteren stilgevallen om de één of andere bizarre reden. Ik kon de sleutel omdraaien, je hoorde de auto demareren maar nét niet aanschieten.
                              In't verleden had ik soms dat hij moeilijk startte als hij warm stond.
                              Ik heb ook gezien nu dat er vloeistof (koelwater?) binnenkomt langs mijn pedalen. De matten zijn helemaal nat.

                              Derstraks ben ik gaan kijken naar de auto. Wat heb ik gedaan:
                              1. proberen te starten, negatief.
                              2. vloeistoffen nagekeken
                              3. kabelboom en stroom en noem maar op allemaal gecontroleerd op goed contact (alles was ok)
                              4. lambda sonde eventjes aangeraakt, maar ook niets gedaan
                              5. brandstofpomp proberen te zoeken (maar had geen materiaal bij dus heb de achterbanken moeten laten zitten)

                              Ik wou hem dan weer achterlaten en naar huis gaan want starten deed hij toch niet. Ik zei bij mezelf: "oké, nog ene keer" en toen schoot 'ie meteen aan zoals het hoort

                              Stationair draait 'ie wel iets moeilijker nu. In elk geval, ik heb er niet veel vertrouwen meer in. Denk dat 'ie straks op de 2dehandssites staat. Ik zal er nooit echt een deftige prijs voor krijgen, maar we zien dus wel wat komt. Ik vraag me af of het de moeite is er geld blijven in te pompen. Ik had destijds gezegd dat ik de investering van de b27 ging doen en dat het dan moest werken. Blijkbaar loopt het nog altijd niet op wieltjes en 'k begin dat écht beu te worden.
                              die koelvloeistof aan je voeten is 9/10 de darm naar 't verwarmingspaneel, is ergens wel logisch dat die na 20 jaar 't begeeft, kost niet veel (maar moeilijk te vervangen)

                              daarvoor je auto verkopen is een beetje zot hé,
                              mijn autootjes:

                              Volvo V60 D3 R-Design 2021
                              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                              Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                die koelvloeistof aan je voeten is 9/10 de darm naar 't verwarmingspaneel, is ergens wel logisch dat die na 20 jaar 't begeeft, kost niet veel (maar moeilijk te vervangen)

                                daarvoor je auto verkopen is een beetje zot hé,
                                Akkoord, maar ik denk niet dat die darm de oorzaak is dat 'em stilvalt en niet meer wilt starten?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                  vortbak
                                  ideale termen om te gebruiken bij een nakende verkoop
                                  Captain Turbo
                                  General Von Driftenstein

                                  Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                  Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                                    ideale termen om te gebruiken bij een nakende verkoop
                                    Niemand van't forum gaat die kopen want "hij heeft al fameus afgezien". De vortzakken.

                                    Ik heb gezegd dat ik de investering van de b27 zou doen, maar ik kan er blijkbaar toch niet op rekenen. 'k Ben het écht beu.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                      Akkoord, maar ik denk niet dat die darm de oorzaak is dat 'em stilvalt en niet meer wilt starten?
                                      't niet starten kan 't gevolg zijn van de lekkage(nattigheid doet veel hoor)

                                      moest je bvb beslissen dat hij naar Stefaan moet:
                                      ik heb iemand beloofd om in noord A'pen een auto op te halen en die moet in de buurt van A'pen zelf afgeleverd worden bij zijn mechanieker
                                      in't naar huis rijden, kan ik de cab wel een lift geven op de remorque
                                      mijn autootjes:

                                      Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                        't niet starten kan 't gevolg zijn van de lekkage(nattigheid doet veel hoor)

                                        moest je bvb beslissen dat hij naar Stefaan moet:
                                        ik heb iemand beloofd om in noord A'pen een auto op te halen en die moet in de buurt van A'pen zelf afgeleverd worden bij zijn mechanieker
                                        in't naar huis rijden, kan ik de cab wel een lift geven op de remorque
                                        Da's way toooo kind Ik zal nog wel zien wat'k doe. Ik heb het in elk geval nu echt gehad met den auto. 't Is misschien echt iets dom en klein maar ik ben het echt ontzettend beu Der is godverdomme altijd iets aan. Ik kan er gewoon niet meer met een gerust hart met rijden. Als je dan ziet wat geld er dan al in zit

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                          Da's way toooo kind Ik zal nog wel zien wat'k doe. Ik heb het in elk geval nu echt gehad met den auto. 't Is misschien echt iets dom en klein maar ik ben het echt ontzettend beu Der is godverdomme altijd iets aan. Ik kan er gewoon niet meer met een gerust hart met rijden. Als je dan ziet wat geld er dan al in zit
                                          dat is zo met een oldie hé, maar als je bvb vergelijkt met een nieuwe cab(bv een Bmw eendje) ben je nog altijd minder kwijt aan onderhoud dan aan afschrijving

                                          dan moet je de "charmes" erbij nemen hé
                                          mijn autootjes:

                                          Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                                          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                                          Comment

                                          Working...
                                          X