Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30: 25 jaar v.3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Beton Bekijk Berichten
    aight dankuwel. En hoe zit het met onderstel van 318is?

    is volgens mij grotendeels op een 325i gebaseerd(maar hier kan ik er volledig naast zitten)
    mijn autootjes:

    Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

    Comment


    • Onderstel is M-tech; dikste stabi's enzo zitten er standaard op als ik me niet vergis.
      Nuja, ik heb mijn m-tech stabi's gekocht voor een 'appel en een ei', dus dat kan altijd nageplaatst worden.

      Als je zin hebt om te sleutelen dan nam ik 320 als basis. Op een circuit zal een IS ongetwijfeld erg veel plezier bieden en gewaagd kunnen zijn aan een 325, maar voor dagelijks gebruik geloof ik echt niet dat dat leuker is.
      Ik reed laatst mee met een 320is (die met 50pk meer dan een 318is) en het snelheidsgevoel op de openbare weg is niet zooo hard verschillend met een b25, leek me.
      Gisteren nog eens gaan bollen met mijn m20 en 'k heb genoten van begin tot einde (zelfs op het stuk waar ik passagierde). Op het gemak, boterzacht, 3000rpm kachelen en als de kans zich eens voor deed terugschakelen en die naald richting de 6000 jagen... Zalig! Degene die toen reed was echt verrast door dat 'veelzijdig' karakter.

      Begin op het rustig aan met een 320 en beloon u na een jaar met een stap voorwaarts. Gelijk nine eleven zei zijn die 320jes echt wel ok voor hun 129pktjes. (in een sedan of coupe, afgaande naar daxter blijkbaar niet in een cabrio)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
        uitlaat van een 2.5 is dubbel, bij een 2.0 kan je nog een enkele vinden
        enkel bij pfl dan, niet?
        Bij nfl is uitlaat telkens schuin/dubbel, maar 320 ziet er wel dunner (te dun) uit.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
          Onderstel is M-tech; dikste stabi's enzo zitten er standaard op als ik me niet vergis.
          Nuja, ik heb mijn m-tech stabi's gekocht voor een 'appel en een ei', dus dat kan altijd nageplaatst worden.

          Als je zin hebt om te sleutelen dan nam ik 320 als basis. Op een circuit zal een IS ongetwijfeld erg veel plezier bieden en gewaagd kunnen zijn aan een 325, maar voor dagelijks gebruik geloof ik echt niet dat dat leuker is.
          Ik reed laatst mee met een 320is (die met 50pk meer dan een 318is) en het snelheidsgevoel op de openbare weg is niet zooo hard verschillend met een b25, leek me.
          Gisteren nog eens gaan bollen met mijn m20 en 'k heb genoten van begin tot einde (zelfs op het stuk waar ik passagierde). Op het gemak, boterzacht, 3000rpm kachelen en als de kans zich eens voor deed terugschakelen en die naald richting de 6000 jagen... Zalig! Degene die toen reed was echt verrast door dat 'veelzijdig' karakter.

          Begin op het rustig aan met een 320 en beloon u na een jaar met een stap voorwaarts. Gelijk nine eleven zei zijn die 320jes echt wel ok voor hun 129pktjes. (in een sedan of coupe, afgaande naar daxter blijkbaar niet in een cabrio)
          Die vortbakken zijn voor gene meter vooruit te krijgen hoor. 't Is puur een hobby-auto en mijn camionette van't werk is rapper

          Comment


          • Uw cabrio weegt dan ook erg veel. Zet uw camionette maar eens langs de megane (=320i) dan

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
              Uw cabrio weegt dan ook erg veel. Zet uw camionette maar eens langs de megane (=320i) dan
              Over de Vito spreek ik inderdaad niet, da's ook nen tamme ezel hoewel die wel 190 loopt. Die Scudo destijds daarentegen Die was altijd leeg en had 140pk, verschiet er niet van

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                Die vortbakken zijn voor gene meter vooruit te krijgen hoor. 't Is puur een hobby-auto en mijn camionette van't werk is rapper
                bulllllshit

                320 volstaat om wat lol mee te hebben:p
                die italiaanse bus van u doet hier niet ter zake

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                  bulllllshit

                  320 volstaat om wat lol mee te hebben:p
                  die italiaanse bus van u doet hier niet ter zake
                  sorry maar ik heb met die Italiaanse bus al veel meer stoten uitgehaald. Tijden
                  't Is ook simpel te verklaren hè. In vergelijking doe ik veel meer kilometer met de auto van't werk. En voor die enkele keer dat ik de cabrio neem, val ik in panne of is er altijd wel iets aan. 's Moeilijk om het zaakje dan nog te vertrouwen. Hoe zou je dan zelf zijn als je 'het zwijn' kan uithangen met een leasingwagen.

                  Met de Vito ligt het dan weer iets anders, want da's een aangekochte en geen leasing meer...
                  Last edited by ; 14/11/2011, 21:42.

                  Comment


                  • Gisteren herfsttoerke gedaan

                    Comment


                    • Stop me mij jaloers te maken. De laatste keer dat ik een herfsttoerke heb gedaan, mocht ik hem in panne achterlaten aan't Sportpaleis

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
                        Gisteren herfsttoerke gedaan

                        4 deurs en gele lichten

                        E30SHOP.be
                        - Alles voor uw BMW E30.
                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                          Stop me mij jaloers te maken. De laatste keer dat ik een herfsttoerke heb gedaan, mocht ik hem in panne achterlaten aan't Sportpaleis
                          Dax, ga eens naar het mijn grote ergernis topic

                          Comment


                          • Ja en, Van Biggenààt?

                            Comment


                            • Schoon foto Geert

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                Over de Vito spreek ik inderdaad niet, da's ook nen tamme ezel hoewel die wel 190 loopt. Die Scudo destijds daarentegen Die was altijd leeg en had 140pk, verschiet er niet van


                                Dit zijn cijfers van een Doblo, die is nog een stuk lichter dan een Scudo vermoed ik? 11,3s naar 100 met zijn 1425 kg. Spijtig dat je die Scudo niet meer hebt, ik had hem graag op zijn plaats gezet

                                Comment


                                • Als je een andere motor in een 320 stopt en je raakt betrokken in een serieus ongeval, dan ben jetoch sowieso gescheten?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beton Bekijk Berichten
                                    Als je een andere motor in een 320 stopt en je raakt betrokken in een serieus ongeval, dan ben jetoch sowieso gescheten?
                                    Als die expert ziet dat je een andere motor zitten hebt?
                                    Het verschil is echt klein

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                      http://www.autoweek.nl/carbase_data....aar=0&cache=no

                                      Dit zijn cijfers van een Doblo, die is nog een stuk lichter dan een Scudo vermoed ik? 11,3s naar 100 met zijn 1425 kg. Spijtig dat je die Scudo niet meer hebt, ik had hem graag op zijn plaats gezet
                                      140pk in een lege camionette die leeg 1746 weegt en waarbij de versnellingen kort op elkaar liggen.
                                      Zelfs op hernemingen trok ik er van die Dodge Pickups af op de E313

                                      En nogmaals, ik heb mijn vader ne keer voor mij gehad in die Scudo en ik erachter in de 320i. Ik moest fameus gas geven om mee te kunnen met die bus

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Beton Bekijk Berichten
                                      Als je een andere motor in een 320 stopt en je raakt betrokken in een serieus ongeval, dan ben jetoch sowieso gescheten?
                                      Als ze het zien wel ja. M20 blijft natuurlijk M20, ofdat dan een 2.0 of 2.5 is. Aan details zie je het wel natuurlijk. Da's 't risico eh.

                                      Comment


                                      • Kar gaat vrijdag naar PSG en blijft achter. Pfff

                                        Comment


                                        • Iemand die een idee heeft hoe he tzit met veranderende BIV vanaf 2012. Zou pas vanaf 2014 ingaan voor occasies. Ze willen de vervuilendste wagens eruit dus denk ik dat we er niet goed vanaf zouden komen.

                                          Ik hoop echter dat er een uitzondering gemaakt zal worden voor oldtimers omdat hier toch ook een grote wereld en markt achter zit en er bij mijn weten geen enkele "groene" oldtimer bestaat. Dit is maar een bedenksel, iemand die hier al meer over weet?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X