Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30: 25 jaar v.3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten

Maare, daarom dus dat het niet aangeraden is elk slecht punt van die auto op internet te zwieren.
    Waarom niet? Zodat hij hem anders met gekende gebreken kan verkopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten
      Inderdaad! En blijkbaar niet alleen voor potentiële kopers..
      Wel gek van psg! Het werkt toch averechts om te zeggen van nu een andere garage te zoeken aangezien dat ook op de fora terecht komt. Ipv het gewoon op te lossen zoals elke garage zou moeten doen, dan was er 'niets' aan de hand geweest.
      Je leest hier maar één kant van het verhaal

Feit dat PSG niet anders dan goede referentie's heeft zegt wel genoeg vind ik persoonlijk. Maar das natuurlijk maar mijn mening.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten

Feit dat PSG niet anders dan goede referentie's heeft zegt wel genoeg vind ik persoonlijk. Maar das natuurlijk maar mijn mening.
        Het fijne weet ik er niet van maar als ge uwe auto binnensteekt voor een probleem en ge krijgt hem terug met nog steeds hetzelfde probleem is geen goed werk geleverd.
        En als zoiets gebeurt lijkt het mij toch logisch dat ge uwe auto terug binnen moogt steken.

Maar ik zeg het nog eens, ik weet alleen wat ik hier lees hé. Misschien weet ik niet hoe de vork aan de steel zit.

BMW E30 318iS '89
        BMW E28 520i '84
        BMW E34 535i '88

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten
          Het fijne weet ik er niet van maar als ge uwe auto binnensteekt voor een probleem en ge krijgt hem terug met nog steeds hetzelfde probleem is geen goed werk geleverd.
          En als zoiets gebeurt lijkt het mij toch logisch dat ge uwe auto terug binnen moogt steken.

Maar ik zeg het nog eens, ik weet alleen wat ik hier lees hé. Misschien weet ik niet hoe de vork aan de steel zit.
          Dat dat probleem dan moet opgelost worden is heel zeker zo. Maar als je overal zwart wordt gemaakt nog voor je met een voorstel kan afkomen, dan kunnen ze bij mij persoonlijk ook al direct de zak gaan opblazen.

Dit is nog altijd een forum dat door iedereen kan bekeken worden. En als je dan zaken moet gaan lezen die u in een slecht daglicht stellen terwijl er misschien een vergissing is gebeurd (en uiteindelijk maakt iedereen eens fouten) dan kan ik best begrijpen dat men zegt om het af te bollen.

Tenslotte zien we hier genoeg hoe het van super happy naar onweer gaat en niet bij iedereen pakt dat.

Mijn persoonlijke ervaring met beide partijen maakt toch dat ik liever PSG zijn kant ook eens zou willen horen

Ga er voor de rest niet op ingaan, maar zou niet graag hebben dat mensen hier direct slecht gaan denken van PSG terwijl ze er eigenlijk zelf nog geen persoonlijke ervaring met hebben. Uiteraard kunnen ervaringen van anderen een oordeel vellen, daarom dat ik zeg dat het hier nu om een individu gaat en dat er voor de rest toch enkel goeie reactie's komen.

Uiteindelijk heeft iedereen wel eens een slechte dag.

Comment

Ik zou Frits zijn mail hier eens moeten zetten. 't Is om te janken.

Feit is dat ik de auto daar heb binnen gebracht en een torenhoge rekening heb gekregen. Probleem was een waterlek. Ik ga de auto halen en er zijn nog allerhande andere zaken vervangen. Hij had wel gevraagd of hij dat mocht doen, maar bij afhaling zei hij al meteen: "ik heb iets vergeten te vermelden." Vergeten en vergeten is wel 2 als je spreekt over enkele honderden euro's.
            Bon, ik kon er best mee leven, want het was opgelost. Dacht ik. Niet dus. Nadien zie ik allemaal krasjes en blutsjes in den auto, die er zeker niet waren. Ook dat wil ik nog wel in't midden laten omdat ik hem er niet onmiddellijk had op aangesproken. Hiervoor verwacht ik dus ook niet echt iets eigenlijk.
            Maar als je dan zegt dat het probleem nog nooit zo erg is geweest, dat het water letterlijk (!!!) binnen stroomt en mijn voeten zelfs nat waren en er nu een plas water op de tapijt staat, dan kan je toch niet echt zeggen dat ze het probleem hebben opgelost.
            Dan krijg ik de uitleg dat ze er maar 5 minuutjes naar gekeken hadden. Tja, ik steek hem binnen om het op te lossen, en ge kijkt er maar 5 minuten naar...

Als ik dan zeg op internet dat ik veel heb moeten betalen en het eigenlijk niet is opgelost MAAR dat ze tussen kerst en nieuw opnieuw zullen kijken, dan noemt meneer Biesemans dat negatieve kritiek. Sorry, maar da's nu eenmaal het feit. Ik steek hem binnen, betaal veel centjes, probleem niet verholpen.

Ik krijg dan het verhaal dat ik mijn credits (en da's letterlijk geciteerd!) verspeeld heb. Sorry dat we niet allemaal met M's rijden. Toch heb ik in tijdsperiode van 1 maand een 1000 euro daar gespendeerd aan de veren plus deze herstelling. Ik moet het dan maar aanvaarden dat ze in mijn zakken zitten ofwa?

Dit gezegd zijnde, want veel kunde toch ook weer ni doen tegen die garagehouders. Snap hun redenering niet zo goed. Vanaf ik merkte dat hij lekte heb ik meteen gemaild. Je kan hier niet zeggen dat ik contrair doe en op internet vanalles ga liggen posten zonder hen op de hoogte te stellen.

Aja, en Robke, van u had ik zo'n reactie natuurlijk wel kunnen verwachten
            Last edited by ; 28/12/2011, 10:43.

Comment

Dat dat probleem dan moet opgelost worden is heel zeker zo. Maar als je overal zwart wordt gemaakt nog voor je met een voorstel kan afkomen, dan kunnen ze bij mij persoonlijk ook al direct de zak gaan opblazen.
              Maar dat is dus niet hè! Da's wat zij beweren. Vanaf ik merkte dat hij nog lekte, heb ik meteen contact opgenomen. Als ik dan later op internet zeg dat het toch niet gemaakt is blablablablabla. Alléja kom seg

Comment

• Voor de mede 316 eigenaars: Ik verkoop (waarschijnlijk) mijn K&N filter voor op de pierburg carb. Laat maar iets weten indien interesse

Comment

• + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Zalige clip, liedje is ook nog wel cava.
                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                    Current:
                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                    Ex:
                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                      + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                      Saaie clip, kut lied. Maar nog bekijkbaar met het geluid op Mute en dit door de boksen:

+ YouTube Video

En als we dan toch bezig zijn over E30's in muziekvideo's, doe mij dan maar deze:

+ YouTube Video

Ook al is het maar voor een paar seconden, vind hem veel mooier in beeld gebracht dan bij die andere clip.

Edith vond de clip van The Subs met die E34 en E30 ook niet slecht:

+ YouTube Video
                      Last edited by Ian; 27/12/2011, 19:54.

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• mijn e30 is terug kern gezond! Er was ergens een riem kapot voor mijn verwarming en iets
                        met mijn electriciteit. Ik heb ze ook laten mijn antidiefstal laten verwijderen, die zorgde enkel maar voor problemen. Ik ben enorm blij dat er weinig schade is!

Ik kan momenteel nie in grote details vertellen wat er gaande was omdat ik de wagen zelf
                        nog niet gezien heb.

Ik laat nog iets weten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                          Saaie clip, kut lied. Maar nog bekijkbaar met het geluid op Mute en dit door de boksen:

+ YouTube Video

En als we dan toch bezig zijn over E30's in muziekvideo's, doe mij dan maar deze:

+ YouTube Video

Ook al is het maar voor een paar seconden, vind hem veel mooier in beeld gebracht dan bij die andere clip.

Edith vond de clip van The Subs met die E34 en E30 ook niet slecht:

+ YouTube Video
                          Coldplay maakt stijl in een e28
                          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• Screw PSG !

Als je je wagen ergens binnen brengt en je krijgt een serieuze factuur voorgeschoteld dan verwacht je wel dat het zaakje werkt.
                            Er zijn veel (voornamelijk eigenlijk) andere zaken vervangen. Frits heeft altijd gemaild met de vraag of hij dit mocht doen. Ik heb altijd mijn akkoord gegeven. Maar toen ik in de garage aan kwam, was het al meteen: "ja, ik ben wel iets vergeten te melden."
                            Het oorspronkelijke probleem was/is het waterlek. Of hij daar dan 5 minuten aan heeft gewerkt of niet, en of er dan andere zaken ook op die factuur staan of niet, ik heb betaald voor die herstelling en ze is niet naar behoren uitgevoerd, toch? Of sla ik de bal nu écht zo mis
                            Is het dan mijn probleem dat hij, of zijn werkvolk, hun job niet goed hebben gedaan. En akkoord, missen is menselijk, maar om dan zo te reageren en me meteen af te schepen.

Wat voornamelijk écht kwaad bloed zal hebben gezet, is het feit dat ik heb gezegd dat ik ondervonden heb dat er krassen in stonden. Als ik nu godverdomme 100% zeker ben dat het er niet in was, dan was dat toch niet zo. Zij ontkennen alles. Voor mij is dat trouwens ook niet de hoofdzaak want: 1. die kas staat toch niet perfect; 2. ik had het maar onmiddellijk moeten zien.

Voor beide zaken word ik bekeken als een aasgier die garantie en vergoedingen eist, volgens meneer Biesemans dan toch. Volgens mij, en volgens den advocaat van mijn ouders' bedrijf, is het toch niet meer dan normaal dat als hij zijn werk niet goed heeft gedaan, maar ik wél langs de kassa heb moeten passeren, dat zij dat eigenlijk moeten oplossen.

Soit, tot daar. Zij trekken hun handen terug, het laatste is er alleszins nog niet over gezegd en intussen zal ik er de nodige ruchtbaarheid aan geven. Feiten zijn feiten en helaas doet de waarheid pijn, punt.

Verder:
                            Mijn lief zei gisteren: "waarom kijk je er zelf eens niet naar.", omdat ik bij haar thuis toch ook al een aantal dingen heb gedaan/hersteld die niet zo voor de hand liggend waren.
                            Daxter heeft zojuist de 'kniekap' eraf gehaald en vervolgens heel de middenconsole. Vanaf de motor draait (verwarming aan of uit speelt geen rol) begint hij te lekken aan een wit stuk kunststof (daar vallen druppels/straaltjes af, dus vermoedelijk kan het probleem elders zijn?)
                            Zoals je op de foto kan zien, bedoel ik met dat wit stuk, het onderdeeltje achter/boven (afhankelijk hoe je het ziet) de 'teut' van de voetblazer van de verwarming.

Iemand enig idee waar ik verder moet op letten of moet naar zoeken?

De buis links in beeld is de stuurstang (of hoe noem je dat?) en dan zie je vervolgens daarnaast de zwarte blazer van de voetverwarming. Ik zie het lekken aan die witte dingen daarachter.

Even terloops kan ik ook wel zeggen dat ze er nog eens niet deftig naar hebben gekeken! Ik haal de middenconsole eraf en vind met mijn lekenkennis meteen een lek. Daarenboven lag het vol vuil, resten kleefband en noem maar op onder de middenconsole. Als ze die er al hebben afgehaald, hadden ze dat toch wel weggenomen in plaats van te laten liggen. 't Was dus een herstelling van my ass en we zullen hier eens snel wat poen pakken want die sukkelaar kent er toch niks van.
                            Last edited by ; 28/12/2011, 10:47.

Comment

• hoe krijg je daar nu water

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                hoe krijg je daar nu water
                                Dankjewel Gerrit, om mijn vraag even beknopt samen te vatten

Is duidelijk koelvloeistof, ik vermoed dat het iets met de verwarming te maken heeft.

Comment

• zoek hier eens naar een schema van het koelsysteem

op e30forum.nl kunnen ze u misschien wel verder helpen. beter dan e30.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                    http://realoem.com/bmw/

zoek hier eens naar een schema van het koelsysteem

op e30forum.nl kunnen ze u misschien wel verder helpen. beter dan e30.be
                                    Zal dat vrijdag eens bekijken. Heb hier trouwens een hele manual in pdf staan.

Wat wel grappig is, is sinds dat ik bovenstaande post heb uitgetypt (op enkele fora) ik al 2 privéberichtjes heb gekregen met mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Die maakt zich gewoon wat populair als boardsponser op bimmerboard en is daar mijn inziens veel te overroepen na mijn ervaring.

Comment

• A practical restoration manual written by journalist and E30 enthusiast Andrew Everett. Covers E30 models: 316, 316i, 318i, 320i, 323i, 325i, 325e, 324d and 324td, 318iS, M3 & Alpina in saloon, convertible & touring forms. Professional advice also is given on buying a good used model E30 for restoration. 176 pages including 32 in colour.

e30 leesvoer

Welke manual heb jij? Ik de vraagbaak

Comment

http://books.google.be/books?id=27Q_...erburg&f=false

e30 leesvoer

Welke manual heb jij? Ik de vraagbaak
                                        Goh, iets van op phazedll.com ^^ Staat thuis op de harde schijf dus kan niet eventjes kijken

Comment

Knappe clip

+ YouTube Video

Comment

Working...
                                          X