Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30: 25 jaar v.3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is er eigenlijk ooit überkaro voor een sedan geleverd ?
    Ik wil in ieder geval ooit eens een sportzetels steken, alleen zonde dat de mijne nog in zo een goeie staat zijn.
    2012 E92 Bmw 335i DKG
    1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
      Is er eigenlijk ooit überkaro voor een sedan geleverd ?
      Ik wil in ieder geval ooit eens een sportzetels steken, alleen zonde dat de mijne nog in zo een goeie staat zijn.
      in goeie staat = makkelijk te verkopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
        in goeie staat = makkelijk te verkopen
        Zoveel vraag is er niet naar gewoon zetels heb ik den indruk, tenzij het gratis is...
        2012 E92 Bmw 335i DKG
        1991 E30 320i

Comment

²²²²²²²²²²²²²²

Durfde het al niet te zeggen, maar het E30 topic is niet meer wat het geweest is sinds jij hier vertoefd.
          Een E30-topic draait rond rijplezier, kennis en rijervaringen, niet om te horen wat een kutbak de E30 is.
          Daxster zit hier ook wel al een tijdje hoor. Anyway ik lees hier wel graag wat hij aan de hand heeft met de cab. Het e30 topic is al langere tijd niet altijd 100% e30 praat geweest maarja, boeie Ik lees hier graag. Zelfs post jij hier ook niet veel over uw e30 ofwel soms?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
            Daxster zit hier ook wel al een tijdje hoor. Anyway ik lees hier wel graag wat hij aan de hand heeft met de cab. Het e30 topic is al langere tijd niet altijd 100% e30 praat geweest maarja, boeie Ik lees hier graag. Zelfs post jij hier ook niet veel over uw e30 ofwel soms?

Nee ik heb ook geen rijbewijs hé
            Beter dat dan posten om te posten.
            Als ik een mooie advertentie tegenkom zal ik ook altijd sociaal genoeg zijn om ze hier ook te posten en niet voor mezelf te houden.
            En je zegt het toch zelf dat het hier al langere tijd niet meer 100% E30 is en dat Daxter hier al een tijdje zit
            Gerrit kwam hier ook veel zeiken maar heeft toch ook een topic aangemaakt voor zijn E21.
            2012 E92 Bmw 335i DKG
            1991 E30 320i

Comment

• Waar is Gerrit ja

Ik heb nog wat te vertellen over mijn e30! Ik heb vandaag het schuifdakje helemaal dicht gedraaid. Het stond op een kiertje ter verluchting maar nu vond ik het wel vrij vochtig. Alle ruiten waren langs binnen met condens bedekt. Daarnaast heb ik ook nog de batterij opgeladen. zo kan ik morgen kijken naar de carburateur. Hij start koud slecht maar ik heb nooit de moeite genomen dat eens te bekijken De choke zal het wel niet goed doen en mss is dat opgelost met het vervangen van de choke servopomp (van mijn 2de carb). Ofwel ga ik die in zijn geheel nog eens monteren.

Comment

• 'k heb idd e21 topic aangemaakt maar 't is terug weg
                thoh de laatste tijd ben ik wat minder actief ja.
                Maar wat moet ik gaan zeggen over een garagist van iemand anders aan de andere kant van het land?

Ik weet 1 ding aan een oude auto zullen altijd kosten aan zijn.

Ma hoe nice zou het niet zijn als je op je 40ste je eerste wagen nog hebt, dan is em ook 50 jaar oud ..

Zoek nu eens achter auto's van 50 jaar oud

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                  Oja, daarnet naar een verzekeringsmakelaar geweest, zonder resultaat. '100kw voor zo ne jonge kerel, zonder compensaties, oeioei, da gaat niemand willen accepteren'. Dan maar volgende week eens bellen naar Dexia en 2 jaar op de tanden bijten tot ik 24 ben, want dan wordt het gunstiger en kijken ze niet meer naar compensaties (ouders die mee overstappen) etc.
                  Ik denk dat die verzekeringsagenten maar al te goed weten wat een BMW 318 IS betekend : een snel, licht voertuigje met een achterkant dat vlug de voorkant inhaalt.

Ik heb feitelijk weinig problemen gehad om mijn 100kW sterke MERCEDES station te verzekeren.

Beiden zijn even sterk : alleen de reputatie van de auto is nogal verschillend : de een is nogal bompa-achtig, de ander is nogal yobo-achtig.

De oorspronkelijke kopers van jullie auto's (rijden nu rond met porsche traktoren en scoren hoog in dronken-rijden) hebben het voor jullie verkakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                    'k heb idd e21 topic aangemaakt maar 't is terug weg
                    thoh de laatste tijd ben ik wat minder actief ja.
                    Maar wat moet ik gaan zeggen over een garagist van iemand anders aan de andere kant van het land?

Ik weet 1 ding aan een oude auto zullen altijd kosten aan zijn.

Ma hoe nice zou het niet zijn als je op je 40ste je eerste wagen nog hebt, dan is em ook 50 jaar oud ..

Zoek nu eens achter auto's van 50 jaar oud
                    Nog 14 jaar te gaan met mijn E30, maar dan is ze er wel nog maar 41 in mijn geval... 2de eigenaar van het ding

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                      Ik denk dat die verzekeringsagenten maar al te goed weten wat een BMW 318 IS betekend : een snel, licht voertuigje met een achterkant dat vlug de voorkant inhaalt.

Ik heb feitelijk weinig problemen gehad om mijn 100kW sterke MERCEDES station te verzekeren.

Beiden zijn even sterk : alleen de reputatie van de auto is nogal verschillend : de een is nogal bompa-achtig, de ander is nogal yobo-achtig.

De oorspronkelijke kopers van jullie auto's (rijden nu rond met porsche traktoren en scoren hoog in dronken-rijden) hebben het voor jullie verkakt.
                      Bij argenta was/is enkel het vermogen van belang. Ik kon perfect een 320i verzekeren op mijn naam.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
                        Is als ik mij niet vergis een ex-318is van Alexis.
                        Nope. Ik verkoop zo'n brol niet ze

Trouwens voor mogelijke geïnteresseerden: copy paste van E30.be:

"Ben vandaag gaan kijken naar deze BMW..
                        De algemene staat van de carroserie is goed.
                        Roest in de wielkasten, maar niet veel.
                        Onder de achterste bumper rechts verroest.
                        Interier is zeer proper en onbeschadigd, racaro.
                        Alleen stom rallystuurtje, maar heeft het origineel nog.
                        Motor heeft bijna 200.000km
                        Opties:
                        Airco werkt goed
                        Abs> lampje brand en auto remt spozigachtig...
                        servo = ok
                        Cv = ok

Tijdens testrit heeft de eigenaar eerst gereden, echt 100% johneyboy!
                        Veel te brut en hard optrekken enz..
                        Koppeling voelde ook navenat..
                        Einde testrit was radiator lek, stoomde eruit...
                        Achterste demper was weg, enkel buis..
                        Motor zweette voor als achter het blok olie..

Bod gedaan van 3000€ zonder keuring, niet aanvaard dus
                        Hij heeft zelf al een bod van 3700€ laten staan, maar dat is die zeker niet meer waard..."

En de 'perfecte kilometerstand' = perfect op tijd voor een kettingrevisie
                        Honda S2000 2002
                        BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

Op het roos formulierke (nuja, nu is dat een pisgeel A4'tje) staat "BMW 318" en "BENZINE".

Nergens staat vermeld dat het om een 318is gaat. Mijn verzekeraar heeft het in e-mailverkeer ook altijd over mijn BMW 318 met 100KW. En das ook het enigste dat telt vind ik.

Verzekeraars die een premie berekenen waarbij ze rekening houden met zaken als typebenaming (gti etc) of zelfs kleur moet ik niet van weten. 't Is niet omdat er sommige mensen hun verstand niet gebruiken of niet kunnen rijden dat ze mij daarvoor moeten afstraffen. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat zij afgaan op statistieken en die voor dergelijke karren misschien niet zo gunstig zijn.

Over het lang bijhouden van een wagen.. Ik hoop ook echt dat ik de 318is heel lang kan bijhouden. Ik verzorg en onderhoud hem alleszins navenant. Niet beknibbelen, alles wat er aan scheelt vervangen.
                          Honda S2000 2002
                          BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten
                            Op het roos formulierke (nuja, nu is dat een pisgeel A4'tje) staat "BMW 318" en "BENZINE".

Nergens staat vermeld dat het om een 318is gaat. Mijn verzekeraar heeft het in e-mailverkeer ook altijd over mijn BMW 318 met 100KW. En das ook het enigste dat telt vind ik.

Verzekeraars die een premie berekenen waarbij ze rekening houden met zaken als typebenaming (gti etc) of zelfs kleur moet ik niet van weten. 't Is niet omdat er sommige mensen hun verstand niet gebruiken of niet kunnen rijden dat ze mij daarvoor moeten afstraffen. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat zij afgaan op statistieken en die voor dergelijke karren misschien niet zo gunstig zijn.

Over het lang bijhouden van een wagen.. Ik hoop ook echt dat ik de 318is heel lang kan bijhouden. Ik verzorg en onderhoud hem alleszins navenant. Niet beknibbelen, alles wat er aan scheelt vervangen.
                            Ik denk dat BMW, 100kW en leeftijd begin 20 al paniek veroorzaakt bij genoeg verzekeraars, maar ik geef je wel 100% gelijk.
                            Ken zei het ook over de golf. Zeg erbij dat het een GTI is en je ziet in hun hoofd hun prijs stijgen dat hij er niet meer in past in hun hoofdje.
                            Maar again : onze voorgangers hebben de reputatie van een merk gemaakt of gebroken, op elk vlak. Helaas hebben ze ook de statestieken gemaakt en die vallen niet altijd possitief uit.

Nu ik vind het wel raar : ik krijg een verzekering voor mijn tankje met 100kw die op staat geparkeerd staat in het centrum van Gent en als beperking 10 000Kms. Achja ik heb trekhaak, gekeurd tot 1500kg en ik heb een trailer die mee in de verzekering zit.
                            iemand met een bmwke dat in mijn koffer past () met toevallig evenveel vermogen en die woont in de boerenbuiten (zulte, knesselare, nog een boerengat, ...) krijgt geen.

Gek, echt gek.

voorwat staat die "is" eigenlijk? Die I staat waarschijnlijk voor injectie, maar die s? voor sport?

Comment

Ik denk dat BMW, 100kW en leeftijd begin 20 al paniek veroorzaakt bij genoeg verzekeraars, maar ik geef je wel 100% gelijk.
                              Ken zei het ook over de golf. Zeg erbij dat het een GTI is en je ziet in hun hoofd hun prijs stijgen dat hij er niet meer in past in hun hoofdje.
                              Maar again : onze voorgangers hebben de reputatie van een merk gemaakt of gebroken, op elk vlak. Helaas hebben ze ook de statestieken gemaakt en die vallen niet altijd possitief uit.

Nu ik vind het wel raar : ik krijg een verzekering voor mijn tankje met 100kw die op staat geparkeerd staat in het centrum van Gent en als beperking 10 000Kms. Achja ik heb trekhaak, gekeurd tot 1500kg en ik heb een trailer die mee in de verzekering zit.
                              iemand met een bmwke dat in mijn koffer past () met toevallig evenveel vermogen en die woont in de boerenbuiten (zulte, knesselare, nog een boerengat, ...) krijgt geen.

Gek, echt gek.

voorwat staat die "is" eigenlijk? Die I staat waarschijnlijk voor injectie, maar die s? voor sport?
                              Is hier ooit al eens gevraagd geweest dacht ik beetje wikipedia en je komt er rap hoor

The system of letters can be used in combination, and is as follows:
                              A = automatic transmission
                              C = coupé, last used on the BMW E46 and the BMW E63 (dropped after 2005 model year)
                              c = cabriolet
                              d = diesel†
                              e = eta (efficient economy, from the Greek letter 'η')
                              g = compressed natural gas/CNG
                              h = hydrogen
                              i = fuel-injected
                              L = long wheelbase
                              s = sport, also means "2 dr" on E36 model††
                              sDrive = rear wheel drive
                              T = touring (wagon/estate)
                              Ti = hatchback for the BMW 3 Series hatchback
                              x / xDrive = BMW xDrive all wheel drive

BMW last used the 's' for the E36 328is, which ceased production in 1999. However, the 's' nomenclature was brought back on the 2011 model year BMW 335is and BMW Z4 sDrive35is.

Comment

Dat kon je ook wel weten toen je hem kocht hé. Als je een beetje research had gedaan

En niet voor niks dat het de goedkoopste was die te koop stond.
                                Neen jongeman, ik heb die gekocht omdat ik een mauritiusblauwe met beige leder wou, omdat mijn moeder in de nineties zo eentje heeft gehad maar dan automaat. Had dus niets met de prijs te maken. Eneuhm, dit is mijn derde E30 dus ik wist waaraan ik begon.
                                Trouwens, weet gij nog wat ik hem betaald heb?

Trouwens derjuist op de parking van de plaatselijke Delhaize:
                                320i in top-top-top staat. Heb de dame in kwestie aangesproken. Nieuw gekocht in '84, net geen 70000km, volledige historiek bij Jorssen, altijd in de garage gestaan, altijd door haar gereden geweest, geen spatje roest te bespeuren. Zelfs in dit regenweertje blonk 'ie als een spiegel. Ik was zo fucking jaloers man
                                Last edited by ; 31/12/2011, 16:09.

Comment

• Heb je haar nummer gefixt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                    Heb je haar nummer gefixt?
                                    Goh, wou dat nog vragen want eigenlijk wil ik hem wel. En nog anderen allicht ook. Anderzijds, als je dan bedenkt dat die vrouw hem waarschijnlijk nooit zal verkopen, maar dat het haar kinderen zullen zijn, vond ik dat wat grofjes om te vragen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                      Goh, wou dat nog vragen want eigenlijk wil ik hem wel. En nog anderen allicht ook. Anderzijds, als je dan bedenkt dat die vrouw hem waarschijnlijk nooit zal verkopen, maar dat het haar kinderen zullen zijn, vond ik dat wat grofjes om te vragen
                                      misschien heeft die geen kinderen...
                                      Daxter dacht al weer dat die vrouw iets anders zou denken als die haar nummer vraagt
                                      tot zover mijn bijdrage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten
                                        Nope. Ik verkoop zo'n brol niet ze

Trouwens voor mogelijke geïnteresseerden: copy paste van E30.be:

"Ben vandaag gaan kijken naar deze BMW..
                                        De algemene staat van de carroserie is goed.
                                        Roest in de wielkasten, maar niet veel.
                                        Onder de achterste bumper rechts verroest.
                                        Interier is zeer proper en onbeschadigd, racaro.
                                        Alleen stom rallystuurtje, maar heeft het origineel nog.
                                        Motor heeft bijna 200.000km
                                        Opties:
                                        Airco werkt goed
                                        Abs> lampje brand en auto remt spozigachtig...
                                        servo = ok
                                        Cv = ok

Tijdens testrit heeft de eigenaar eerst gereden, echt 100% johneyboy!
                                        Veel te brut en hard optrekken enz..
                                        Koppeling voelde ook navenat..
                                        Einde testrit was radiator lek, stoomde eruit...
                                        Achterste demper was weg, enkel buis..
                                        Motor zweette voor als achter het blok olie..

Bod gedaan van 3000€ zonder keuring, niet aanvaard dus
                                        Hij heeft zelf al een bod van 3700€ laten staan, maar dat is die zeker niet meer waard..."

En de 'perfecte kilometerstand' = perfect op tijd voor een kettingrevisie
                                        Excuses. Er was onlangs toch nog een is die te koop stond maar die wel van jou geweest was, niet? Vandaar wellicht de verwarring.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
                                          Excuses. Er was onlangs toch nog een is die te koop stond maar die wel van jou geweest was, niet? Vandaar wellicht de verwarring.
                                          Geen probleem. Either way voel ik me niet op één of andere manier verantwoordelijk als iemand iets verkoopt dat ooit van mij geweest is hoor..

Er staat wel een 318is te koop die nog van mij geweest is (maar ik nooit ingeschreven heb). Staat momenteel te koop voor 6,5K. Was toen wel hier en daar roest aan dat moest gefixt worden, denk dat dat ondertussen wel gebeurd is.
                                          Last edited by Alexis; 01/01/2012, 14:27.
                                          Honda S2000 2002
                                          BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

Working...
                                          X