Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30: 25 jaar v.3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De buurman die hier een beetje verderop woont in't straat heeft al 3x het probleem dat ik heb verholpen bij een E30.
    Ik heb dus een helpende hand

Fijn eindejaar nog !

Comment

• Men is't er redelijk over eens > kachelradiator kapot > dashboard eruit. Vandaag laatste dag verlof, dus ik zal dat dan nog maar snel proberen eruit te halen.

EDIT: ik had beter de hele congé uitgerekt voor de jobke te doen:

EDIT2: anderhalf uur bezig en moet enkel nog de abs doen en dan het dash eruit nemen. Dan vind ik hopelijk snel het lek en kunnen we tot een oplossing komen.
      Last edited by ; 02/01/2012, 11:02.

Comment

• Op een 2-tal uurtjes dashboard er volledig zelf uitgehaald. Dan blijft nu het probleem nog dat ik het overduidelijk zie druppen (en als ik op de gas ga: stromen) aan die zwarte kas in't midden (kachelradiator?) maar dat ik niet echt kan zien vanwaar het komt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
          Op een 2-tal uurtjes dashboard er volledig zelf uitgehaald. Dan blijft nu het probleem nog dat ik het overduidelijk zie druppen (en als ik op de gas ga: stromen) aan die zwarte kas in't midden (kachelradiator?) maar dat ik niet echt kan zien vanwaar het komt.
          dan moet je de volledige 'bak' eruit halen kzal eens gaan zien of ik nog zo'n bak liggen heb(twijfeltwijfel)
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
            dan moet je de volledige 'bak' eruit halen kzal eens gaan zien of ik nog zo'n bak liggen heb(twijfeltwijfel)
            Dan kan ik beter meteen voorts doen vandaag. Ik zie wel maar 2 vijzen om dat ding los te krijgen. Dat zal de truk wel niet zijn.
            Ochja, derjuist ook nog één van mijn buren komen kijken toen ik het dash toch niet helemaal vlotjes eruit kreeg. Ergens zat het nog vast. Komt die man helemaal over mij liggen, begint overal te voelen: "aaaaah, hier zit een buis." Het grappige was dat het ne chassidische jood was. Ganz toll !

Comment

Dan kan ik beter meteen voorts doen vandaag. Ik zie wel maar 2 vijzen om dat ding los te krijgen. Dat zal de truk wel niet zijn.
              Ochja, derjuist ook nog één van mijn buren komen kijken toen ik het dash toch niet helemaal vlotjes eruit kreeg. Ergens zat het nog vast. Komt die man helemaal over mij liggen, begint overal te voelen: "aaaaah, hier zit een buis." Het grappige was dat het ne chassidische jood was. Ganz toll !
              Allright, DYI Daxter!
              Eigenlijk is dat het plezierigste aan oude karren. Het voldane gevoel als je iets goed gefikst heb. Toch veel leukere posts dan dat gezaag over al dan niet slechte garagisten.

Tkomt nog goed met die Cab.

Comment

• Toch niet iemand een kleine tip hoe ik die zwarte kas eruit moet halen want ik zie werkelijk niet langs waar. 't Dashboard eruit was nog eenvoudiger

En posten over garagisten, tja, ik heb er wel voor betaald en 'k ben het nu zelf aan't doen. Zolang ik daar niet aan denk is dat allemaal ok, maar nu doede mij eraan denken en dan is't toch met een dubbel gevoel.

Comment

Toch niet iemand een kleine tip hoe ik die zwarte kas eruit moet halen want ik zie werkelijk niet langs waar. 't Dashboard eruit was nog eenvoudiger

En posten over garagisten, tja, ik heb er wel voor betaald en 'k ben het nu zelf aan't doen. Zolang ik daar niet aan denk is dat allemaal ok, maar nu doede mij eraan denken en dan is't toch met een dubbel gevoel.
                  als ik het me goed herinner, komt die bak eruit via de motorruimte(kan nie beloven dat 't zo was, laatste die ik heb afgebroken was zeker 1 jaar geleden & voor mijn hartoperatie(veel gaten in mijn geheugen)
                  mijn autootjes:

Comment

als ik het me goed herinner, komt die bak eruit via de motorruimte(kan nie beloven dat 't zo was, laatste die ik heb afgebroken was zeker 1 jaar geleden & voor mijn hartoperatie(veel gaten in mijn geheugen)
                    R U shitting me?! Langs het motorcompartiment Hoe moet ik daar gaan aangeraken

Comment

• Ben eens snel gaan kijken. Als dat effectief zo is, dan moet de motor eruit? Dat kan toch niet?

Comment

R U shitting me?! Langs het motorcompartiment Hoe moet ik daar gaan aangeraken
                        als je de motorkap opent, dan zie je in't midden een zwarte plaat(+/- 50cm op 15, als ik me niet vergis) die maak je los en dan zie je de bak zitten, als je alle vijsjes gelost hebt, schuif je die bak er zo uit(gaat normaal met motor erin) is niet zo moeilijk hoor
                        mijn autootjes:

Comment

als je de motorkap opent, dan zie je in't midden een zwarte plaat(+/- 50cm op 15, als ik me niet vergis) die maak je los en dan zie je de bak zitten, als je alle vijsjes gelost hebt, schuif je die bak er zo uit(gaat normaal met motor erin) is niet zo moeilijk hoor

en nu hoord daxter het donderen in keulen :p

( daxter als het echt ni lukt mag je altijd is bellen ik ben misschien vandaag de hele dag thuis ( tot het werk belt maar heb zo een klein voor gevoel dat er vandaag weinig tansport zal rijden.))

of er moest nog een jood uw uit de nood helpen :p
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                          http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
                            en nu hoord daxter het donderen in keulen :p

( daxter als het echt ni lukt mag je altijd is bellen ik ben misschien vandaag de hele dag thuis ( tot het werk belt maar heb zo een klein voor gevoel dat er vandaag weinig tansport zal rijden.))

of er moest nog een jood uw uit de nood helpen :p
                            Volgens mij is dat toch écht niet mogelijk om dat langs het motorcompartiment eruit te halen haar. Die motor zit vlak tegen de cockpit, dus als daar dan een plaat zit, dan krijg ik ze al niet los omdat'k er niet aan geraak.
                            Ik wou er nu mee stoppen, ik ga der nog is éne keer naar kijken op Philken z'n manier en als't dan niet lukt ga'k toch hulp moeten inschakelen want ik geraak er verder niet uit wijs.

Comment

• Is volgens mij toch niet mogelijk volgens de motorruimte. Het blok zit tegen de cockpit gepropt. Er zijn maar enkele centimeters speling. En zelfs al krijg ik daar een plaatje los, die zwarte bak geraakt daar niet door.

Ook nog een klein fotootje van hoe hij nu staat. Ik heb foto's op de sd-kaart van de camera, maar ik upload die morgen wel.

Comment

• kan ook zijn dat na 't demonteren van't plaatje de bak via de passagiersruimte eruit krijgt
                                (ik weet dat ik nog een chauffagebak eruit gehaald heb met de motor erin maar kweeniemeer hoe, is ambetant dat 't geheugen nog nie 100% is)
                                mijn autootjes:

Comment

kan ook zijn dat na 't demonteren van't plaatje de bak via de passagiersruimte eruit krijgt
                                  (ik weet dat ik nog een chauffagebak eruit gehaald heb met de motor erin maar kweeniemeer hoe, is ambetant dat 't geheugen nog nie 100% is)
                                  No prob, maar ik denk toch echt dat het niet mogelijk is langs de motorruimte
                                  Lijkt mij ook weinig waarschijnlijk omdat je dat zwart ding dan omhoog moet duwen, door al die kabels, je batterij (en waarschijnlijk batterijhouder) moet weg. Hmmm, 'k heb het ne keer via facebook gevraagd aan die mechanieker die hier wat verderop woont, misschien komt hij tot een oplossing.

Comment

kan ook zijn dat na 't demonteren van't plaatje de bak via de passagiersruimte eruit krijgt

kan het niet zijn dat zoals bij de volvo die bak vast zit met moeren in de motor ruimte?

dus dat er moeren zitten terhoogte van die verwarmings bak in de motoruimte. en als je die los maakt dat de bak langs binnne los komt?

dat zou ik veel normaler vinden, maar ja wie ben ik he
                                    http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                                    http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                                    http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
                                      kan het niet zijn dat zoals bij de volvo die bak vast zit met moeren in de motor ruimte?

dus dat er moeren zitten terhoogte van die verwarmings bak in de motoruimte. en als je die los maakt dat de bak langs binnne los komt?

Goeien bal! Ik ga nog ne keer kijken. Maareuhm, ik kan daar volgens mij ook nooit aan met de sleuteltjes die ik heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten

ik denk dat 't zo is, maar ik durf er mij niet op vastpinnen, ben nu al heel den tijd aan 't peinzen en er komen wel wa 'memories' erover terug maar tis vaag...)

om te illiustreren hoe erg het is: zaterdagavond hadden we 't over een uitstap die we de maand voor mijn 'akkefietje' hadden gedaan & 't heeft meer dan een uur geduurd eer mijne frank gevallen is dat we toen samen gaan bowlen zijn....
                                        tis zelfs zo erg dat ik 3x op dienen avond de naam nie meer wist van de dochter van mijne beste maat
                                        mijn autootjes:

Comment

• ik DENK dat mavke gelijk heeft, na wat googlen.
                                          Captain Turbo
                                          General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                          Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Working...
                                          X