Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30: 25 jaar v.3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
    Weet je toevallig vanwaar die komt ?

Mijn broer heeft de mijne kapot gemaakt
    Dan zou ik uw broer naar een plaatselijke BMW-dealer laten gaan.

BMW E30 318iS '89
    BMW E28 520i '84
    BMW E34 535i '88

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door philippe6 Bekijk Berichten
      Dan zou ik uw broer naar een plaatselijke BMW-dealer laten gaan.
      Enig idee van de kostprijs? Wil er ook al lang zo eentje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
        Enig idee van de kostprijs? Wil er ook al lang zo eentje.

Zoveel ongeveer.
        Als ge zo ne sleutelhanger wilt, moet ge er wel het getik van tegen de stuurkolom voor over hebben.

BMW E30 318iS '89
        BMW E28 520i '84
        BMW E34 535i '88

Comment

• Ik heb wat opzoek werk gedaan ivm met de verschillende m10 motoren door de jaren heen.
          De 2002 heeft 100pk en een C/R van 8,5 met een enkele solex carb.
          De 2002ti heeft 120 pk en een C/R van 9,3 met dubbel solexen.
          De 316 heeft 90 pk en een C/R van 9,5. Rekeninghoudend met de cilinderinhoudcorrectie (2.0=>1. zou ik met dubbel solexen (en de mijne zijn beter dan de standaard Ti) op 108pk uitkomen. Ik heb nergens gelezen over andere nokkenassen, uitlaatspruitstukken of dergelijke dus ik vermoed dat mijn redenering nog niet zo slecht is. Tzou fijn zijn

Comment

• Foto's van toen ik het dash eruit haalde. Pas nu de tijd gevonden om ze af de camera te halen.
            De wagen staat nog altijd zo, ben sindsdien ook niet meer thuis geweest. 'k Zou morgen eens moeten zoeken achter een kachel dat ik ermee verder kan zodat de platen binnen kunnen...

Last edited by ; 07/01/2012, 12:40.

Comment

• knap dat je er nu toch aan begonnen bent
              Captain Turbo
              General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
              Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• vergeet niet dat je dat weer er terug moet insteken he :p

Comment

• goed te doen... als je de vijsjes opgeschreven hebt en vooral waar ze moeten
                  Captain Turbo
                  General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                  Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Wist niet dat je dat op straat deed, dacht dat hij in de garage van je vriendin stond?

E30SHOP.be
                    - Alles voor uw BMW E30.
                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                      Wist niet dat je dat op straat deed, dacht dat hij in de garage van je vriendin stond?
                      Goei plan, dat'k daar niet ben op gekomen! Slechts 1 probleem, het water stroomt eruit aan de voeten.
                      Dat moet eerst wel gemaakt zijn, voor ik hem daar kan zetten hè.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                        goed te doen... als je de vijsjes opgeschreven hebt en vooral waar ze moeten
                        Alle fiches zijn aangeduid met ne sticker van waar ze komen of wat ze moeten doen. Vijsjes is een andere zaak. Voorlopig is het nog een ver-weg-van-mijn-bed-show. Eens ik eraan begin zal het wel vloeken geblazen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                          Alle fiches zijn aangeduid met ne sticker van waar ze komen of wat ze moeten doen. Vijsjes is een andere zaak. Voorlopig is het nog een ver-weg-van-mijn-bed-show. Eens ik eraan begin zal het wel vloeken geblazen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                            Hoe langer je wacht hoe moeiljiker het gaat worden om u dat te herinneren.. Maar dat moet ik je natuurlijk niet vertellen
                            Honda S2000 2002
                            BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten
                              Hoe langer je wacht hoe moeiljiker het gaat worden om u dat te herinneren.. Maar dat moet ik je natuurlijk niet vertellen
                              Tuurlijk datte, dat was ik mij gisteren nog aan't bedenken voor ik in slaap viel. Helaas schiet de tijd nu echt over. We zijn erg druk bezig met andere dingen, zowel professioneel als privé.

Comment

• Ik heb dit weekend nog wat aan de mijne gewerkt.
                                Het motortje van de choke gewisselt en wat kruipolie in die klep gespoten want die bewoog maar stroef. Hij starte koud heel slecht dus ik dacht dat de choke het niet deed.

Dan bleek er ook nog water in de batterijbak te lekken. Snel dichtgekit De massa van het kleppendeksel naar die batterijbak was ook ferm geroest. Dat heb ik machinaal geschuurd de hele bak meteen overspoten met dinitrol zinkspray. Die verroeste schroef ook vervangen door een nieuwe dus ik hoop op een blijvend goed contact. Daar het waterlek is die bak ook wel stevig gaan roesten maar daar kon ik dus niets aan doen...

Op hoop van zeggen probeerde ik hem dus te starten maar helaas, hij deed het niet. De choke bleef ook open staan.. Vandaag kreeg ik onderwachts een sms van mijn pa. Hij heeft geprobeerd te starten met startkabels en dat lukte meteen Daarna heeft hij hem laten warm draaien en hij liep ook goed. Vreemd, want de batterij was nogtans vol genoeg om hem een aantal keren te laten starten.

Ik denk dat ik hem na mijn examens terug ga inschrijven. In de krokusvakantie plan ik dan de motorswap. 15 maart moet hij naar de keuring. Ik weet nog niet of ik dat met de normale of met de dubbele carburateur ga doen. Sinds vandaag weet ik wel dat de originele weer fatsoenlijk werkt dus die zekerheid is er toch al

Ik heb zo een zin om te rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                  Ik heb dit weekend nog wat aan de mijne gewerkt.
                                  Het motortje van de choke gewisselt en wat kruipolie in die klep gespoten want die bewoog maar stroef. Hij starte koud heel slecht dus ik dacht dat de choke het niet deed.

Dan bleek er ook nog water in de batterijbak te lekken. Snel dichtgekit De massa van het kleppendeksel naar die batterijbak was ook ferm geroest. Dat heb ik machinaal geschuurd de hele bak meteen overspoten met dinitrol zinkspray. Die verroeste schroef ook vervangen door een nieuwe dus ik hoop op een blijvend goed contact. Daar het waterlek is die bak ook wel stevig gaan roesten maar daar kon ik dus niets aan doen...

Op hoop van zeggen probeerde ik hem dus te starten maar helaas, hij deed het niet. De choke bleef ook open staan.. Vandaag kreeg ik onderwachts een sms van mijn pa. Hij heeft geprobeerd te starten met startkabels en dat lukte meteen Daarna heeft hij hem laten warm draaien en hij liep ook goed. Vreemd, want de batterij was nogtans vol genoeg om hem een aantal keren te laten starten.

Ik denk dat ik hem na mijn examens terug ga inschrijven. In de krokusvakantie plan ik dan de motorswap. 15 maart moet hij naar de keuring. Ik weet nog niet of ik dat met de normale of met de dubbele carburateur ga doen. Sinds vandaag weet ik wel dat de originele weer fatsoenlijk werkt dus die zekerheid is er toch al

Ik heb zo een zin om te rijden
                                  Begin wel maar al te rekenen op een nieuwe batterij.

Heb mijne M10 vant weekend ook nog es gestart. Zonder problemen! Moest wel paar keer pompen omdat er gewoon niks van benzine in de leiding zat. Benzine is al paar jaar oud ook Toen was het nog 1,28 euro voor 98...

Comment

• Batterij is nogtans maar een jaar oud... Ze word wel gratis vervangen onder garantie. Cheapass merk, gekocht via mijn garagist. Papa heeft betaald, geen idee wat ze koste maar veel zal het niet zijn..

Comment

• Daxsteur: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=98782

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        Ziet er precies veel easyer uit dan wat daxter probeerde.
                                        Oja ik lees ook:
                                        "A new heater core is good, but only half the job - change your pipes too"
                                        Misschien niet oninteressant.

Comment

• Dat dacht ik ook al meteen. Wrs zit zijn probleem daar en moest niet eens het hele dashboard eruit..

Comment

Working...
                                          X