Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW E30: 25 jaar v.3
Collapse
X
-
Ik weet dat er op mij geneut wordt als ik hier komt 'zagen' over m'n cab, maar veel leven zit er hier anders ook niet bepaald. Ik zal geen namen noemen nu
Gisteren dus met alle moeite van de wereld eindelijk dat circuit kunnen dichten. Normaal had dat veel eerder gebeurd geweest, maar ben een tijdje opgenomen geweest in't ziekenhuis.
Na 2 pogingen en zo'n anderhalf uur later was het eindelijk gelukt om het circuit te dichten. Toen ik de motor startte, brandde het lampje 'motorol'. Uiteindelijk vertrokken, na 2 minuten kwam er echt een verbrande geur + rook in de wagen (het plaatje dat de cockpit dicht maakt met het motorcompartiment had ik niet gemonteerd, gewoon stuur erop en gaan). Meteen gestopt en toen bleek dan dat de wagen niet genoeg koelvloeistof kreeg. Dan nog eens een uur gekloot voor een deftig stuk darm. Bijkomend probleem: het regende, aangedampte ruiten, warme motor, dus die ruiten kon ik niet vrij houden. Ik kwam er gek van. 5 straten verder sprong die darm dan weer open toen ik voor 't rood stond op de Leien in volle spits. 4 pinkers opzetten ging niet (ah nee, er stond alleen maar een stuur in). Ben ik maar beginnen sleutelen voor het rode licht met de nodige claxons achter mij. Precies of dat helpt
Uiteindelijk heb ik het dan deftig gekregen, maar had wel schrik met het file rijden dat die depannage darm die temperatuur niet zou houden en of de motor niet te warm zou lopen. Op't einde was er een grote omleiding, waardoor er een gigantische file stond om Dendermonde in te rijden. Vanaf toen gingen de ruitenwissers super traag, achterverlichting viel weg (dat werd duidelijk toen mijn achterligger bleef knipperen met zijn lichten ) en ook de koplampen brandde zwak. Ik ben dan heelhuids aangekomen bij mijn liefke, heb de motor afgezet en toen zij zei dat ik hem wat meer opzij moest zetten, startte hij al niet meer.
Hopelijk komt dat omdat niet alles deftig gemonteerd was, maar eigenlijk is het nu geen zorg meer. De wagen staat van de straat af. End of fucking story, voor de komende jaren toch...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenIk weet dat er op mij geneut wordt als ik hier komt 'zagen' over m'n cab, maar veel leven zit er hier anders ook niet bepaald. Ik zal geen namen noemen nu
Gisteren dus met alle moeite van de wereld eindelijk dat circuit kunnen dichten. Normaal had dat veel eerder gebeurd geweest, maar ben een tijdje opgenomen geweest in't ziekenhuis.
Na 2 pogingen en zo'n anderhalf uur later was het eindelijk gelukt om het circuit te dichten. Toen ik de motor startte, brandde het lampje 'motorol'. Uiteindelijk vertrokken, na 2 minuten kwam er echt een verbrande geur + rook in de wagen (het plaatje dat de cockpit dicht maakt met het motorcompartiment had ik niet gemonteerd, gewoon stuur erop en gaan). Meteen gestopt en toen bleek dan dat de wagen niet genoeg koelvloeistof kreeg. Dan nog eens een uur gekloot voor een deftig stuk darm. Bijkomend probleem: het regende, aangedampte ruiten, warme motor, dus die ruiten kon ik niet vrij houden. Ik kwam er gek van. 5 straten verder sprong die darm dan weer open toen ik voor 't rood stond op de Leien in volle spits. 4 pinkers opzetten ging niet (ah nee, er stond alleen maar een stuur in). Ben ik maar beginnen sleutelen voor het rode licht met de nodige claxons achter mij. Precies of dat helpt
Uiteindelijk heb ik het dan deftig gekregen, maar had wel schrik met het file rijden dat die depannage darm die temperatuur niet zou houden en of de motor niet te warm zou lopen. Op't einde was er een grote omleiding, waardoor er een gigantische file stond om Dendermonde in te rijden. Vanaf toen gingen de ruitenwissers super traag, achterverlichting viel weg (dat werd duidelijk toen mijn achterligger bleef knipperen met zijn lichten ) en ook de koplampen brandde zwak. Ik ben dan heelhuids aangekomen bij mijn liefke, heb de motor afgezet en toen zij zei dat ik hem wat meer opzij moest zetten, startte hij al niet meer.
Hopelijk komt dat omdat niet alles deftig gemonteerd was, maar eigenlijk is het nu geen zorg meer. De wagen staat van de straat af. End of fucking story, voor de komende jaren toch...
haal 'm dan uit(de auto hé) maak een lijstje van wat er vervangen moet worden en bestel dat in OEm onderdelen en zet 'm in't zonnetje op de 'pelouse' van je vriendin & sleutel er een dag of 2 aan & da spel zal wel in orde rakenmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenzet 'm gewoon aan de kant, kijk er de komende 4 of 5 maanden niet naar
haal 'm dan uit(de auto hé) maak een lijstje van wat er vervangen moet worden en bestel dat in OEm onderdelen en zet 'm in't zonnetje op de 'pelouse' van je vriendin & sleutel er een dag of 2 aan & da spel zal wel in orde raken
Comment
-
Welkom terug
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenWelkom terug
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenHaha, thanks, maar 't zal maar van korte duur zijn hoor. Veel zal ik niet meer te klagen hebben als hij stil staat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten1000 euro en ik kom hem halen
Comment
-
k'Wil hem wel voor mee te crossen.Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichtenk'wil hem wel voor mee te crossen. :d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichtenohrly?Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichtenk'Versta u niet.
Comment
-
Ik ging vandaag ook werken. 1 veerpoot kunnen wisselen. Morgen de andere doen.
Ik wou dus eerst de verlagingsveer uit mijn veerpoot halen en die vervangen door een normale veer. Mijn normale veren zaten ook nog in een veerpoot. Het probleem is dat het zeer lastig is die veer uit een veerpoot te halen. Normaal zou dat met een bolleneur makkelijk gaan. Ik ben die dan gaan lenen bij de buren maar dat werkte dus niet. Die actie heb ik dan gestaakt maar de hele veerpoot er onder gestoken. Klote jobke om die veerpoot terug in de kogel van de draagarm te krijgen. Met een normale veer is de veerpoot zo'n 6cm langer dan de verlaagde. Met 3 man, 2 hefbomen, is het dan toch gelukt
Ik ga mijn verlagingsveren schoon zwart spuiten zodat ik volgendjaar deze miserie niet meer moet meemaken
En dan nog de ergste vaststelling vandaag: lakschade 10cm op 1cm op de rand van de motorkap. Gewoon alle zwarte lak weg... Dader, mijn pa
Niet opzettelijk natuurlijk maar we hadden vorige week een paraplu geinstalleerd net voor de motorkap om zo beschut van de regen die carburator te installeren. Deze week heeft hij die opgeruimt en dus een de bmw geraakt. Hij had het niet gemerkt maar dat lijkt me sterk. Als ik morgen de foto post zal iedereen wel zien dat je zo'n schade niet onopgemerkt maakt.
Comment
-
Nu het hier over E30 werken gaat;
Hopelijk gaat het niet te snel vriezen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenIk wou dus eerst de verlagingsveer uit mijn veerpoot halen en die vervangen door een normale veer.
Comment
-
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
Comment