Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
'Watermerk' is gewoon getypt in Photoshop Kon niet echt iets origineels bedenken lol. Foto's zijn ook bewerkt met Photoshop.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Kben hiernet naar een e30 325i gaan kijken als 'hobbywagen'.
Nu de algemene staat was goed van de kas.
Buiten de normale gebruiksporen van een auto van bijna 25j had hij een klein roestplekje aan de achterstewielkas en een stukje aan de koffer maar ook niet groter dan 1cm2.
Het interieur was echt in topstaat voor 160000km!
Nu bij het starten van de motor hoorde ik direct een tikkend geluid van onder het kleppendeksel..
De verkoper zei dat het was sinds het onderhoud omdat hij syntetische olie had gebruikt.
Met dikkere olie zou het opgelost zijn.
Wat zou er in het slechtste geval moeten vervangen worden?
Ja dat was ik ook aan het denken.
Maar wat kan er gebeuren als je er lang met blijft rijden.
De nokkenas kan beschadigd raken maar moet ik buiten dat nog kosten bijrekene?
Waarom zou u nokkenas hierdoor verslijten? Klepspeling moet gewoon geregeld zijn. Indien er te weinig speling is loop je kans dat uw klep in uw piston zit en dan kijk je aan tegen een rivisie of andere motor. Indien er te veel speling is zal hij minder goed presteren.
EDIT: tikkende kleppen zullen waarschijnlijk uw hydraulische klepstoters zijn. Dus als deze kapot zijn zul je deze moeten vervangen
Ik had het zelf eens opgezocht en er was iemand die zei dat het idd wijst op versleten klepstoters en soms ook een versleten nokkenas..
Maar zolang de motor draait zou er dus nog geen revisie nodig?
Van als de klep in de piston zit is de motor voor de vuilbak of een revisie?
Ik ben van zin om een cursus automechanica te volgen want momenteel ken ik er niet veel van.
Ik had het zelf eens opgezocht en er was iemand die zei dat het idd wijst op versleten klepstoters en soms ook een versleten nokkenas..
Maar zolang de motor draait zou er dus nog geen revisie nodig?
Van als de klep in de piston zit is de motor voor de vuilbak of een revisie?
Ik ben van zin om een cursus automechanica te volgen want momenteel ken ik er niet veel van.
Bij M40 motoren (316i & 318i) wijst een zwaar tikkend klepgeluid op kapotte klepstoters of een ingesleten nokkenas. Bij M20 blokken zoals hetgeen jij bezichtigd hebt betekent dat meestal dat ze gewoon geregeld moeten worden. Kunnen altijd kapot zijn ook natuurlijk, maar lijkt me sterk.
Hij mist net dat centimetertje of 2 vooraan gelijk de mijne
Zelfs met verlaging lijkt de auto niet eens verlaagd ivm de stance van de huidige wagens. Verkeersdrempels nemen is geen probleem
Hij mist net dat centimetertje of 2 vooraan gelijk de mijne
Zelfs met verlaging lijkt de auto niet eens verlaagd ivm de stance van de huidige wagens. Verkeersdrempels nemen is geen probleem
Tja dan moet je voor een 60/40 gaan. In vergelijking met originele 80's ophangingsnormen is dit wel laag. Moet het in zijn tijdsgeest zien.
Comment