Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30: 25 jaar v.3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Knappe foto's Ian.
    Hoe hebt ge dat watermerk gemaakt, en met welk programma zijn de foto's bewerkt?
    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
    Current:
    1987 Mercedes-Benz W124 200D
    1979 Mercedes-Benz W123 280E
    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
    Ex:
    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
    1976 Mercedes-Benz W123 250
    1987 Mercedes-Benz W124 230E

    1979 Mercedes-Benz W123 300d
    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
    1980 Mercedes-Benz W123 280
    1989 Mercedes-Benz W124 230E

    Comment


    • Merci

      'Watermerk' is gewoon getypt in Photoshop Kon niet echt iets origineels bedenken lol. Foto's zijn ook bewerkt met Photoshop.

      E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
        Merci

        'Watermerk' is gewoon getypt in Photoshop Kon niet echt iets origineels bedenken lol. Foto's zijn ook bewerkt met Photoshop.
        Pfft, had ik ook maar fotoshop.
        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
        Current:
        1987 Mercedes-Benz W124 200D
        1979 Mercedes-Benz W123 280E
        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
        Ex:
        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
        1976 Mercedes-Benz W123 250
        1987 Mercedes-Benz W124 230E

        1979 Mercedes-Benz W123 300d
        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

        1990 Mercedes-Benz C124 300CE
        1980 Mercedes-Benz W123 280
        1989 Mercedes-Benz W124 230E

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
          Pfft, had ik ook maar fotoshop.
          Dat is nochtans doenbaar.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
            Dat is nochtans doenbaar.
            Idd



            E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

            Comment


            • Kben hiernet naar een e30 325i gaan kijken als 'hobbywagen'.
              Nu de algemene staat was goed van de kas.
              Buiten de normale gebruiksporen van een auto van bijna 25j had hij een klein roestplekje aan de achterstewielkas en een stukje aan de koffer maar ook niet groter dan 1cm2.
              Het interieur was echt in topstaat voor 160000km!
              Nu bij het starten van de motor hoorde ik direct een tikkend geluid van onder het kleppendeksel..
              De verkoper zei dat het was sinds het onderhoud omdat hij syntetische olie had gebruikt.
              Met dikkere olie zou het opgelost zijn.
              Wat zou er in het slechtste geval moeten vervangen worden?

              Comment


              • Volgens mij zijn dat de kleppen dat ge hoort. Geen idee of die klepstoters of veren? duur zijn.
                Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                Current:
                1987 Mercedes-Benz W124 200D
                1979 Mercedes-Benz W123 280E
                1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                Ex:
                1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                1976 Mercedes-Benz W123 250
                1987 Mercedes-Benz W124 230E

                1979 Mercedes-Benz W123 300d
                1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                1980 Mercedes-Benz W123 280
                1989 Mercedes-Benz W124 230E

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                  Volgens mij zijn dat de kleppen dat ge hoort. Geen idee of die klepstoters of veren? duur zijn.
                  gewoon kleppen regelen denk ik
                  mijn autootjes:

                  Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                  Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                  Comment


                  • Ja dat was ik ook aan het denken.
                    Maar wat kan er gebeuren als je er lang met blijft rijden.
                    De nokkenas kan beschadigd raken maar moet ik buiten dat nog kosten bijrekene?

                    Comment


                    • Waarom zou u nokkenas hierdoor verslijten? Klepspeling moet gewoon geregeld zijn. Indien er te weinig speling is loop je kans dat uw klep in uw piston zit en dan kijk je aan tegen een rivisie of andere motor. Indien er te veel speling is zal hij minder goed presteren.

                      EDIT: tikkende kleppen zullen waarschijnlijk uw hydraulische klepstoters zijn. Dus als deze kapot zijn zul je deze moeten vervangen

                      Comment


                      • Ik had het zelf eens opgezocht en er was iemand die zei dat het idd wijst op versleten klepstoters en soms ook een versleten nokkenas..
                        Maar zolang de motor draait zou er dus nog geen revisie nodig?
                        Van als de klep in de piston zit is de motor voor de vuilbak of een revisie?
                        Ik ben van zin om een cursus automechanica te volgen want momenteel ken ik er niet veel van.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door mrwhite Bekijk Berichten
                          Ik had het zelf eens opgezocht en er was iemand die zei dat het idd wijst op versleten klepstoters en soms ook een versleten nokkenas..
                          Maar zolang de motor draait zou er dus nog geen revisie nodig?
                          Van als de klep in de piston zit is de motor voor de vuilbak of een revisie?
                          Ik ben van zin om een cursus automechanica te volgen want momenteel ken ik er niet veel van.
                          Bij M40 motoren (316i & 318i) wijst een zwaar tikkend klepgeluid op kapotte klepstoters of een ingesleten nokkenas. Bij M20 blokken zoals hetgeen jij bezichtigd hebt betekent dat meestal dat ze gewoon geregeld moeten worden. Kunnen altijd kapot zijn ook natuurlijk, maar lijkt me sterk.

                          Comment


                          • Nieuwe dempers & veren zijn een feit!

                            Voor:



                            Na:







                            Me: happy. Ding rijdt fantastisch.

                            Comment


                            • Dat gaat nog wel wat zakken denk ik.
                              Enfin, hoop ik, want nu vind ik hem vanvoor te hoog staan in vergelijking met vanachter
                              Honda S2000 2002
                              BMW E30 318is 1990

                              VW Polo 1.9TDI 2006

                              Comment


                              • Zakt nog maximaal een centimeter. Ik vind het al lang goed. Kont staat toch hoger dan vooraan.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
                                  Zakt nog maximaal een centimeter. Ik vind het al lang goed. Kont staat toch hoger dan vooraan.
                                  Tuurlijk dat en net gelijk bij een Benz zijn de voorste wielbogen veel hoger als die vanachter, dus heeft da altijd een vertekend beeld.

                                  Comment


                                  • Hij mist net dat centimetertje of 2 vooraan gelijk de mijne
                                    Zelfs met verlaging lijkt de auto niet eens verlaagd ivm de stance van de huidige wagens. Verkeersdrempels nemen is geen probleem

                                    Comment


                                    • Heel knap!
                                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                      Current:
                                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                      Ex:
                                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                      1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                      1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        Hij mist net dat centimetertje of 2 vooraan gelijk de mijne
                                        Zelfs met verlaging lijkt de auto niet eens verlaagd ivm de stance van de huidige wagens. Verkeersdrempels nemen is geen probleem
                                        Tja dan moet je voor een 60/40 gaan. In vergelijking met originele 80's ophangingsnormen is dit wel laag. Moet het in zijn tijdsgeest zien.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
                                          Tja dan moet je voor een 60/40 gaan. In vergelijking met originele 80's ophangingsnormen is dit wel laag. Moet het in zijn tijdsgeest zien.
                                          Ik heb 60/40. Het verschil zal wel komen door de lichte m10 op de vooras.
                                          Jij dus gewoon 40/40?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X