Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30: 25 jaar v.3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ja Gerrit schuif de weber maar even aan de kant dan.
    Opzich is het nog niet zo kostelijk. De kop kan je zelf eraf halen en dan ergens laten vlakken. Nieuwe pakking en cilinderkopbouten en hij is weer de oude

    Comment


    • kan het kwaad om er zo nog een 2 keer 50km mee te rijden?
      'k zou hem graag op de bimmermeeting westvlaanderen krijgen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
        799 euro
        Komiek.

        Comment


        • Straks nog eens gaan tanken... met die benzineprijs die alwéér stijgt.

          E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

          Comment


          • Daarnet even ritje gaan doen op deze prachtige dag met het nieuwe blok erin (M30B35). Nog geen 5min aan het rijden de motor viel uit. Aan de kant gezet en opnieuw proberen starten..maar maakte maar half aanstalte om te beginnen draaien. Erna nog eens geprobeerd, maar enkel de starter die gaat, motor schiet niet aan. Het was al te donker om nog deftig in de motorruimte te kijken, daarmee hebben we tkoe'tje maar afgesleept. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Batterij is goed, geen zekeringen gesprongen. Echt zo frustrerend nu het projectje bijna af is.

            Comment


            • Serieus, in de 320i kas
              Als je zelf zo'n swap kan dan ben jij diegene met de meeste technische kennis hier
              Ik had vorig jaar wel iets soortgelijks aan de hand. Dit onderdeel was defect (niet de kap of rotor)


              Zoals bij jouw was dat na niet meer dan 5 minuten. Een kennis zei dan dat het waarschijnlijk de verdeler zou zijn. Die stak nog schoon op mijn 2de blok dus het was snel gefixt. Daarna nooit meer last gehad van het uitvallen. Een waarom kan ik je wel niet geven

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                Serieus, in de 320i kas
                Als je zelf zo'n swap kan dan ben jij diegene met de meeste technische kennis hier
                Ik had vorig jaar wel iets soortgelijks aan de hand. Dit onderdeel was defect (niet de kap of rotor)


                Zoals bij jouw was dat na niet meer dan 5 minuten. Een kennis zei dan dat het waarschijnlijk de verdeler zou zijn. Die stak nog schoon op mijn 2de blok dus het was snel gefixt. Daarna nooit meer last gehad van het uitvallen. Een waarom kan ik je wel niet geven
                Awel, twas een heel leerproces voor me. Heb wel een basis, maar daarmee legde niet zo maar even die m30 in je e30 (meer aanpaswerken dan je aanvankelijk denkt). Heel veel geluk gehad te kunnen samenwerken met een vrachtwagen/tractor technieker (fetisj niveau). En tis goed geluk, tot op vandaag.

                Goed dat je dit zegt, had hier nog niet aan gedacht. Zat eerder in de richting van benzinepomp te denken. Morgen eens kijken of er benzine toekomt aan de motor. Alst da niet is, kunnen we die verdeler bekijken. Nog zo geen slecht gedacht. Die van de originele m20 zal wel nie pasen zeker?

                Comment


                • Kan er me iemand toevallig zeggen, hoe je je nickname laat veranderen? Heb al eens geprobeerd, maar moderatoren zeiden niets.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door CSL love Bekijk Berichten
                    Kan er me iemand toevallig zeggen, hoe je je nickname laat veranderen? Heb al eens geprobeerd, maar moderatoren zeiden niets.
                    Dan zul nog eens een topic moeten aanmaken hier:


                    Je moet er wel bij vermelden wat de reden is geloof ik.
                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                    Current:
                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                    Ex:
                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

                    1979 Mercedes-Benz W123 300d
                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

                    Comment


                    • Kunnen we een fotorijk verslag verwachten?

                      Geen schrik voor de keuring?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                        Straks nog eens gaan tanken... met die benzineprijs die alwéér stijgt.
                        Echt hè, ik ben al fameus aan't denken om de E30 toch te verkopen. 't Gaat gewoon niet te betalen zijn aan 17l.
                        Gisteren de CLK volgekapt, 24,78 euro aan gas

                        Comment


                        • legt ook gas in die brakke kar van jou.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                            Kunnen we een fotorijk verslag verwachten?

                            Geen schrik voor de keuring?
                            Awel, een week na de inbouw is mijn hardeschijf naar de filistijnen gegaan. Jammergenoeg, het grootste deel van de foto's weg.... Maar heb er nog een paar kunnen recupereren. Zal die eens posten een van deze dagen. Beetje schrik toch hoor, maar schat de kans eerder klein dat ze het zien. Daarom datk ik eerst alles proper ga afwerken (nu al 90% afgewerkt, juist nog wat kleinigheden o.a. middelste uitlaatlijn, ophanging want schokdemper zijn versleten). Denk er miss aan m'n garagist te laten gaan, een bekend gezicht op de keuring kan wonderen doen (hopelijk)^^.
                            Last edited by ; 21/02/2012, 15:05.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                              Dan zul nog eens een topic moeten aanmaken hier:


                              Je moet er wel bij vermelden wat de reden is geloof ik.
                              Heb daar al eens de vraag gesteld inclusief verantwoording, maar geen antwoord. Heb het nu nog een gevraagd, zal misschien iets fout gedaan hebben. Toch bedankt.

                              Comment


                              • Veel succes ermee Ik reserveer alvast een ritje. 300 nm moet echt HARD sleuren

                                Comment






                                • http://www.ubermpower.co.uk/viewtopic.php?f=15&t=2612


                                  BMW E30 318iS '89
                                  BMW E28 520i '84
                                  BMW E34 535i '88

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                    Veel succes ermee Ik reserveer alvast een ritje. 300 nm moet echt HARD sleuren
                                    Haha, awel dan zal je toch nog tot de zomer moeten wachten. Waarschijnlijk in juli naar de keuring..als we daar met een groen keuringsformulier buiten kom, dan spring ik een gat in de lucht! Vervolgens instappen en ff tig donuts zettn omdat we ze goe int zak gezet hebben. En nee geen gène, want ze flikken ons al genoeg (met alle respect voor de mensen die er werken).

                                    Gisteren nog even naar de E30 gekeken/geluisterd. Brandstofpomp doet het, want bij contact aan komt er benzine naar het blok. Dus tzou wel een keer ontsteking kunnen zijn.

                                    Comment


                                    • M30B35 sinds eind januari in de E30. De kop gevlakt en gereviseerd.

                                      Comment


                                      • Vet!

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bramster Bekijk Berichten
                                        M30B35 sinds eind januari in de E30. De kop gevlakt en gereviseerd.

                                        Nogmaals VET!

                                        Komt dit blok uit een E24, E34 of E32?
                                        Die E30 zal wel goed vooruitgaan nu

                                        EN hoe zit dat met de keuring eigenlijk, ik veronderstel dat zoiets niet gekeurd kan worden ofwel?
                                        Last edited by Bert_e39; 22/02/2012, 23:25.

                                        Comment


                                        • Ziet er zalig uit Bram. Als je gekeurd geraakt wil ik een ritje!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X