Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW E30: 25 jaar v.3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenIk zoek witte pinkers van een E30.
Wie wil er op de eerstvolgende meeting IAN afleiden zodat we die kunnen vervangen?
Stopt met mekkeren over die pinklichten. Maak ze paars als iedereen daarmee gelukkig is.
Feitelijk, ja, stop met mekkeren over witte pinkers, want oranje zijn de enige mooie.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
Feitelijk, ja, stop met mekkeren over witte pinkers, want oranje zijn de enige mooie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenJuist ja, zoals iedereen weet zijn die pinklichten bij BMW enkel cosmetisch, want in de praktijk worden die toch nooit gebruikt.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenWas dat niet bij Mercedes?
Zal wel zo zijn dan als de verkopers het zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenWas inderdaad de ster. Bij afhaling van de Vito bij garage VDH in Herentals maakte de verkoper zelfs een "grapje" toen hij de uitleg gaf in de trend van: "en hier zitten de pinkers, maar die hoeven niet gebruikt te worden."
Zal wel zo zijn dan als de verkopers het zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenVito is een camionette, die hebben dat inderdaad niet.
Comment
-
troubles hier
Afgekeurd op:
-CO, dat was te verwachten
-Lichten
-Ophanging. Ik heb mijn verlaging gewisselt voor de originele veren. Altans, dat dacht ik. De vorige eigenaar heeft mij een set veerpoten meegeven en dat zouden de originele veren zijn. Ze waren wel rood maarja, je geloof die man zeker? Toen ik ze zelf monteerde zag ik ook wel dat de auto nog steeds verlaagd was maar wel minder als met mijn veren. Ik dacht dat hij zo wel door de keuring zou geraken. De auto staat niet eens zichtbaar laag. Waarschijnlijk zag die man een rode veer zitten en heeft hij alarm geslagen.. Vorig jaar is hij bij de keuring voor verkoop wel gekeurd geweest op de (oude) verlaging die er onder zat toen ik hem kocht. Dat waren rode verroeste veren icm met lekkende schokdempers rondom. Helemaal geen probleem voor de keuring.
Wat me nu te doen staat is mijn verlaging opnieuw monteren en zo'n attest van de garage fixen en de geometrie keuring doen. Opzich geen ramp behalve dat het geld en tijd kost. Ik wil verdomme van alles af zijn!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichtentroubles hier
Afgekeurd op:
-CO, dat was te verwachten
-Lichten
-Ophanging. Ik heb mijn verlaging gewisselt voor de originele veren. Altans, dat dacht ik. De vorige eigenaar heeft mij een set veerpoten meegeven en dat zouden de originele veren zijn. Ze waren wel rood maarja, je geloof die man zeker? Toen ik ze zelf monteerde zag ik ook wel dat de auto nog steeds verlaagd was maar wel minder als met mijn veren. Ik dacht dat hij zo wel door de keuring zou geraken. De auto staat niet eens zichtbaar laag. Waarschijnlijk zag die man een rode veer zitten en heeft hij alarm geslagen.. Vorig jaar is hij bij de keuring voor verkoop wel gekeurd geweest op de (oude) verlaging die er onder zat toen ik hem kocht. Dat waren rode verroeste veren icm met lekkende schokdempers rondom. Helemaal geen probleem voor de keuring.
Wat me nu te doen staat is mijn verlaging opnieuw monteren en zo'n attest van de garage fixen en de geometrie keuring doen. Opzich geen ramp behalve dat het geld en tijd kost. Ik wil verdomme van alles af zijn!
Oei, letten ze tegenwoordig ook op CO? Ik zal dan ook moeten gaan oppassen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichtentroubles hier
Afgekeurd op:
-CO, dat was te verwachten
-Lichten
-Ophanging. Ik heb mijn verlaging gewisselt voor de originele veren. Altans, dat dacht ik. De vorige eigenaar heeft mij een set veerpoten meegeven en dat zouden de originele veren zijn. Ze waren wel rood maarja, je geloof die man zeker? Toen ik ze zelf monteerde zag ik ook wel dat de auto nog steeds verlaagd was maar wel minder als met mijn veren. Ik dacht dat hij zo wel door de keuring zou geraken. De auto staat niet eens zichtbaar laag. Waarschijnlijk zag die man een rode veer zitten en heeft hij alarm geslagen.. Vorig jaar is hij bij de keuring voor verkoop wel gekeurd geweest op de (oude) verlaging die er onder zat toen ik hem kocht. Dat waren rode verroeste veren icm met lekkende schokdempers rondom. Helemaal geen probleem voor de keuring.
Wat me nu te doen staat is mijn verlaging opnieuw monteren en zo'n attest van de garage fixen en de geometrie keuring doen. Opzich geen ramp behalve dat het geld en tijd kost. Ik wil verdomme van alles af zijn!
Hier staat er ook nog eentje als de jouwe klaar is. Alvast bedankt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenDoe die test en die papiertjes en je bent er vanaf. Dan moet je geen jaarlijkse verbouwing doen.
Oei, letten ze tegenwoordig ook op CO? Ik zal dan ook moeten gaan oppassen
CO mag maximaal 3,5% zijn op een auto zonder kat gebouwd na 86. Voor 86 is dat 4,5%. Ik had 5,5%.
Ja Daxster tis me toch ook wat teveel aant worden allemaal. Gelukkig dat mijn pa me echt goed helpt. Hij heeft wat contacten en normaal zou ik van een garage een attest krijgen dat hij ze heeft geplaatst. En bij de lpg-garage waar wij gaan zit iemand die kennis heeft van carburateurs. Daar kunnen we de Solex gaan laten afstellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenIk wou dat vorig jaar niet laten doen omdat dat wat veel geld kost naar mijn mening en ik dat perfect zelf kan plaatsen. Maar het komt er nu dus toch van. Bespaard toch wat tijd want zo veerpoten wisselen vergt wat tijd en je kan het niet alleen doen..
CO mag maximaal 3,5% zijn op een auto zonder kat gebouwd na 86. Voor 86 is dat 4,5%. Ik had 5,5%.
Ja Daxster tis me toch ook wat teveel aant worden allemaal. Gelukkig dat mijn pa me echt goed helpt. Hij heeft wat contacten en normaal zou ik van een garage een attest krijgen dat hij ze heeft geplaatst. En bij de lpg-garage waar wij gaan zit iemand die kennis heeft van carburateurs. Daar kunnen we de Solex gaan laten afstellen.
Ne mens doe wat em kan eh, niewaar?
Comment
-
Mag ik de collega-forumleden vragen of het is gepermitteerd dat ik mekker en vragen stel over de vortbak zonder een eigen topic te openen? Alvast bedankt!
Toen ik er laatst mee reed begon langzaamaan mijn lichten te doven, ruitenwissers zeer traag te gaan, ... in de file. Vanaf ik reed brandde de lichten perfect en ruitenwissers gingen weer normaal. Op de oprit gezet, motor afgelegd en toen startte hij niet meer.
Alles wat hij doet is "klik". Wat is dat nu precies? De startmotor of de alternator, of is dat hetzelfde? :mrgreen:
Hier hoor je hem effe "klikken".
En dit is dan de startmotor? Ik veronderstel dat de alternator/dynamo (?) dus iets anders is, en waar moet ik dat zoeken?
Ik heb ook gezien dat vanaf de startmotor kabels gaan naar batterij (duh), naar binnen (de motoronic gok ik dan?) en de lamdasonde (dat stuk kabel aan de uitlaat) maar die kabeltjes hangen er maar wat verslenst en gebroken bij
Comment
-
Die E34 is vet.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk BerichtenMag ik de collega-forumleden vragen of het is gepermitteerd dat ik mekker en vragen stel over de vortbak zonder een eigen topic te openen? Alvast bedankt!
Toen ik er laatst mee reed begon langzaamaan mijn lichten te doven, ruitenwissers zeer traag te gaan, ... in de file. Vanaf ik reed brandde de lichten perfect en ruitenwissers gingen weer normaal. Op de oprit gezet, motor afgelegd en toen startte hij niet meer.
Alles wat hij doet is "klik". Wat is dat nu precies? De startmotor of de alternator, of is dat hetzelfde? :mrgreen:
Hier hoor je hem effe "klikken".
En dit is dan de startmotor? Ik veronderstel dat de alternator/dynamo (?) dus iets anders is, en waar moet ik dat zoeken?
Ik heb ook gezien dat vanaf de startmotor kabels gaan naar batterij (duh), naar binnen (de motoronic gok ik dan?) en de lamdasonde (dat stuk kabel aan de uitlaat) maar die kabeltjes hangen er maar wat verslenst en gebroken bij
Comment
-
Vandaag een garage vondst gedaan: In één van de garageboxen waar de fiat staat, staat er blijkbaar ook een E30 Cab. Bedolven onder surfplanken, en tuingerief maar wat ik er van kon zien zag er goed uit, kroonkurkvelgjes in goede staat, en de carossie zag er ook nog cava uit.
Ik ga toch eens proberen te weten van wie die kar is en waarom die daar zo verlaten staat.
Comment
Comment